علیرضا پیمان‌پاک: در صادرات و واردات کشور از رمزارزهای مجاز استفاده می‌کنیم

صادرات و واردات با ارزهای دیجیتال در ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ دی ۱۴۰۰

براساس گزارشات اخیر، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد که در صادرات و واردات کشور از این پس از رمزارزهای مجاز استفاده خواهیم کرد. با بیتستان همراه باشید تا از جزئیات صادرات و واردات با ارزهای دیجیتال در ایران مطلع شوید.

صادرات و واردات با ارزهای دیجیتال در ایران

علیرضا پیمان‌پاک  رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در مورد صادرات و واردات با رمزارزها بیان کرد:

در داخل کشور با توافقات صورت گرفته با بانک مرکزی رمزارزهای مجاز در فرآیند واردات مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیش از ۱۵ جلسه کارشناسی با بانک مرکزی داشتیم و در این زمینه به نتیجه رسیدیم.

علاوه بر این او افزود:

برای استفاده از رمزارز به عنوان یک کالا و یک عامل انتقال اعتبار در تجارت بین المللی در حال رسیدن به نتیجه با بانک مرکزی هستیم. ساز و کارهای لازم برای آن را پیاده کردیم که طی هفته های اخیر عملیاتی می‌شود.

او بیان کرد که در این راستا رمزارزهای متداول جهانی در قالب بسترهای ایجاد شده به واردکننده کالا منتقل می‌شود و انتقال اعتبار مورد نیاز به جای ارز، صراف و سیستم‌های سخت دیگر به راحتی در سامانه‌ها انجام می‌گیرد.

در انتهای گفتگو او بیان کرد:

در داخل کشور با توافقات صورت گرفته با بانک مرکزی رمزارزهای مجاز در فرآیند واردات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سامانه جامع تجارت این موضوع پیاده سازی و در ثبت سفارش‌ها این رمزارزها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

منبع خبر: ana.press

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.