برای اولین بار تعداد تراکنش‌های فانتوم از اتریوم پیشی گرفتند

عبور تعداد تراکنش‌های شبکه فانتوم از اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ بهمن ۱۴۰۰

تراکنش‌های فانتوم برای اولین بار توانست از تراکنش‌های اتریوم فراتر رود. بر اساس داده‌های به دست آمده، روز دوشنبه بیش از ۱٫۲ میلیون تراکنش در بلاک‌چین فانتوم ثبت شده است. برای خواندن جزئیات خبر عبور تعداد تراکنش‌های شبکه فانتوم از اتریوم با بیتستان همراه باشید.

عبور تعداد تراکنش‌های شبکه فانتوم از اتریوم

روز دو شنبه برای اولین بار تراکنش‌های فانتوم از اتریوم پیشی گرفت. تحلیلگران بر این باورند که دلیل آن این است که سرمایه‌گذاران به دنبال راه‌های جدیدتری برای بالا بردن بازده farm yield و افزایش ارزش معاملات خود هستند.

داده‌های ردیاب بلاک‌چین فانتوم، Fantomscan، نشان می‌دهد طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱٫۲ میلیون تراکنش در شبکه فانتوم پردازش شده است. طبق داده‌های Etherscan، تعداد تراکنش‌های ۲۴ ساعت اخیر اتریوم حدود ۱٫۱ میلیون تراکنش بود.

ردیاب بلاک‌چین فانتوم

داده‌ها نشان می‌دهند نرخ فعلی تراکنش در فانتوم ۸ تراکنش در ثانیه (tps) و برای اتریوم اتریوم کمتر از ۲ tps است. سطح تراکنش‌های اتریوم از زمان اوج خود که ۱٫۷ میلیون تراکنش روزانه در می ۲۰۲۱ بود، بسیار کمتر شده.

فانتوم از زمان راه اندازی خود تاکنون مجموعا بیش از ۱۷۰ میلیون تراکنش را ثبت کرده است. اتریوم نیز از زمان آغاز به کار ۱٫۴ میلیارد تراکنش پردازش کرده است.  فانتوم سال ۲۰۱۹ و اتریوم از ۲۰۱۵ آغاز به کار کرده‌اند.

طبق گزارشات، فانتوم سومین اکوسیستم بزرگ مالی غیرمتمرکز (DeFi) با ارزش قفل شده بسیار بالا است. فانتوم سال جدید میلادی را با رتبه هشتم در رتبه بندی آغاز کرد، اما از آن زمان به دلیل افزایش فعالیت توسعه‌دهندگان و علاقه کاربران به محصولات ساخته شده بر روی فانتوم، به رتبه سوم صعود کرده است.

DeFi روی خدمات مالی مانند تجارت، وام و استقراض تمرکز دارد که به جای اشخاص ثالث بر قراردادهای هوشمند متکی هستند. از دوشنبه فانتوم بیش از ۱۲٫۲ میلیارد دلار در ۱۲۹ برنامه DeFi مبتنی بر فانتوم خود ارزش قفل شده داشته.

تراکنش‌ها افزایش یافت، اما چرا؟

تحلیلگران می گویند محصولات جدیدتر و بازدهی بالا باعث رشد شبکه فانتوم بوده است. بسیاری از پروژه‌ها مانند Radial، veDAO و ۰xDAO به دلیل راه‌اندازی راه‌های جدید برای استخراج نقدینگی در فانتوم شروع به کار کردند.

شرکت تحقیقاتی ارز دیجیتال دلفی (defi) در یادداشتی روز سه شنبه نوشت: این پروژه‌ها شباهت زیادی به پروژه‌های تابستانی ۲۰۲۰ دارند. استخراج نقدینگی به کاربری‌هایی اطلاق می‌شود که نقدینگی را به برنامه‌های DeFi تزریق می‌کنند و برای انجام این کار پاداش دریافت می‌کنند.

در حال حاضر، FTM در میان برترین توکن‌ها قرار داشته و در ۲۴ ساعت گذشته با ۸ درصد افزایش به ۲٫۳۰ دلار رسیده است.

منبع: coindesk

اتریوم فانتوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.