اعضای G7 در مورد ارزهای دیجیتال نشستی برگزار می‌کنند: قانون گذاری در این حوزه تغییراتی خواهد داشت؟

نشست اعضای G7 در مورد ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

بیتستان: بعد از فروپاشی اکوسیستم ترا، اعضای هفت کشور صنعتی تحت عنوان کشورهای G7 با هم نشستی خواهند داشت تا در مورد ارزهای دیجیتال و آینده این صنعت با هم به گفت و گو بپردازند. نشست اعضای G7 در مورد ارزهای دیجیتال می‌تواند قوانین و نحوه نظارت در این بازار را هم تحت تاثیر قرار دهد.

نشست اعضای G7 در مورد ارزهای دیجیتال

وزرای دارایی کشورهای G7 ( آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و کانادا) بعد از فروپاشی اکوسیستم ترا دور هم جمع خواهند شد تا در مورد دارایی‌های دیجیتال و قوانین وضع شده در این حوزه با هم نشستی داشته باشند.

رویترز به نقل از رئیس بانک مرکزی فرانسه، خبر نشست اعضای کشورهای G7 را روز سه‌شنبه منتشر کرد. رئیس بانک مرکزی فرانسه در این رابطه گفت:

آنچه در هفته گذشته رخ داد (ریزش بازار و فروپاشی اکوسیستم ترا) زنگ خطری است برای همه کشورهای جهان و باالاخص قانونگذاران حوزه ارزهای دیجیتال. با این که اروپا راه را با تنظیم چارچوب قانونی در حوزه ارزهای دیجیتال هموار کرده، اما در نشست G7 که آلمان میزبان آن است، به صورت جدی گفت و گو خواهیم کرد.

سقوط اخیر استیبل‌کوین TerraUSD (UST) میلیاردها دلار از ثروت سرمایه‌گذاران را در عرض تنها یک هفته از بین برد. به دنبال آن، قانون‌گذاران در سراسر جهان در مورد قانون گذاری در این حوزه بسیار جدی‌تر شدند.

در همین راستا، کره جنوبی اولین قدم را برداشته و قصد دارد که بنیان‌گذار ترا، دو کوون را به مجلس ملی احضار کند. در این حین نهادهای نظارتی مانند کمیسیون خدمات مالی (FSC) و سرویس نظارت مالی (FSS) هم باید صرافی‌های رمزنگاری محلی را بازرسی کنند.

یکی از سخنگویان سازمان‌های مالی کره در گفتگو با نشریه محلی یونهاپ نیوز گفت:

به دنبال حادثه لونا، ما در حال نظارت بر وضعیت کلی بازار هستیم، اما هیچ اقدام مستقیمی از سوی دولت (در این لحظه) نمی‌تواند صورت بگیرد. هیچ زمینه ای برای دخالت دولت وجود ندارد، زیرا معاملات ارزهای دیجیتال، آزادانه و توسط بخش خصوصی انجام می‌شوند.

منبع: coingape

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.