نرخ دشواری استخراج بیت کوین در بحبوحه نوسانات قیمتی بازار، افزایش پیدا کرد!

رشد سختی استخراج بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳ بهمن ۱۴۰۰

بیت‌کوین دوران بسیار پرنوسانی را طی می‌کند، به طوری که در چند روز اخیر قیمت آن دائما در حال افزایش و کاهش است. در این بین، داده‌های BTC.com نیز نشان می‌دهند که سختی استخراج BTC افزایش پیدا کرده و به 26/70 تریلیون خواهد رسید. رشد سختی استخراج بیت کوین می‌تواند در قیمت این رمزارز تاثیر گذار باشد که در این خبر از بیتستان به آن خواهیم پرداخت.

رشد سختی استخراج بیت کوین

داده‌های BTC.com نشان می‌دهند که نرخ دشواری استخراج این شبکه در 12 روز آینده، به بالاترین سطح خود خواهد رسید. (26/70 تریلیون)

شبکه‌ی بیت‌کوین در گذشته نیز توانسته بود به سطح دشواری 26/643 تریلیون برسد که نرخ هش شبکه در آن زمان، 190/71 اگزاهش در ثانیه (EH/s) بود. این میزان دشواری در استخراج و نرخ هش شبکه نشان می‌دهد که حمایت قوی جامعه با وجود نزولی بودن بازار همچنان وجود دارد.

دشواری استخراج شبکه بیت‌کوین توسط قدرت محاسباتی کلی تعیین می‌شود که آن هم به میزان سختی در تأیید تراکنش‌ها و استخراج بیت‌کوین مرتبط است. همانطور که داده‌های blockchain.com نشان می‌دهد، نرخ هش شبکه بین ماه‌های مه و ژوئیه 2021 به دلایلی مثل ممنوعیت استخراج رمزارز در چین کاهش یافته بود.

رشد سختی استخراج بیت کوین

با این حال، از آنجایی که ماینرهای اخراج شده از چین در دیگر کشورها فعالیت خود را از سر گرفتند، مشکل شبکه حل شد و نرخ هش از آگوست 2021 بهبود چشمگیری پیدا کرد. به طوری که روز شنبه، شبکه BTC بالاترین سطح دشواری یعنی 26/643 تریلیون را ثبت کرد.

در چهار روز گذشته، F2Pool با استخراج 88 بلاک BTC، بیشترین سهم را در هش ریت شبکه بیت‌کوین داشت. پس از F2Pool، استخر Poolin (با قدرت استخراج 76 بلاک) قرار دارد. از دیروز، میانگین کارمزد هر تراکنش تقریباً 1/58 دلار بوده است.

رشد سختی استخراج بیت کوین

علی‌رغم فشارهای فدرال رزرو آمریکا و در پیش گرفتن سیاست‌های پولی سختگیرانه‌تر در مورد ارزهای دیجیتال، مایک مک‌گلون، استراتژیست بلومبرگ، پیش‌بینی می‌کند که بیت‌کوین از یک شانس بزرگ برای رد شدن از این مرحله دارد و آن این است که سرمایه‌گذاران BTC را به عنوان یک ذخیره دارایی محسوب می‌کنند.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.