۳۲۳ میلیون دلار رپد اتریوم در پی هک Wormhole به سرقت رفت!

سرقت ۳۲۳ میلیون دلار اتریوم در پی هک Wormhole
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

سرقت ۳۲۳ میلیون دلار رپد اتریوم در پی هک Wormhole خبر ساز شد! Wormhole یک پل ارتباطی بین دو شبکه پرکاربرد سولانا و اتریوم است که با استفاده از آن می‌توان رمزارز اتر یا توکن‌های روی شبکه اتریوم را به توکن معادل آن در شبکه سولانا تبدیل کرد. طبق اخبار منتشر شده، Wormhole مورد حمله هکرها قرار گرفته و در پی آن ۳۲۳ میلیون رپد اتریوم به سرقت رفته است. در ادامه جزئیات بیشتری از این خبر بیان خواهیم کرد. با بیتستان همراه باشید.

Wormhole پس از بروز یک آسیب در لایه‌های اصلی پروتکل خود، مورد حمله هکرها قرار گرفت و در پی آن، ۳۲۳ میلیون دلار رپد اتریوم به سرقت رفت. همان طور که گفتیم، Wormhole به عنوان یک پل بین بلاک‌چین اتریوم و سولانا عمل می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که یک ارز دیجیتال را به دیگری تبدیل کنند.

هنوز جزئیاتی دقیقی از نحوه و شکل سرقت رخ داده منتشر نشده است، اما آن طور که از شواهد بر می‌آید، هکر فرایندی را به کار گرفته که در آن، پروتکل پل Wormhole را فریب داده تا توکن‌های SOL و ETH را سرقت کند.

Wormhole تاکنون در مورد این سرقت و مشکلات فنی ایجاد شده، اظهار نظری نکرده است، اما در توییتر حمله را تایید کرده. همچنین اعلام داشته که شبکه را در حالت تعمیر و نگهداری قرار خواهد داد، تا دلایل رخ دادن چنین حمله‌ای را پیدا کند.

میزان توکن ربوده شده در پی این هک:

این پروتکل همچنین جزئیات کمی را در مورد هک صورت گرفته به اشتراک گذاشته و بیان کرده که شبکه در پی این حمله، ۱۲۰ هزار WETH را از دست داده است. همچنین اطمینان داده که با اضافه شدن اتریوم (ETH) به استخرهای این بریج، نسبت ۱ به ۱ آن با توکن رپ اتریوم (wETH) حفظ گردد.

Tal Be’ery، مدیر ارشد فناوری ZenGo، اظهار داشت که این هک بخشی از یک روند نوظهور است که در آن هکرها از آسیب‌پذیری‌های موجود در پل‌های بلاک‌چین سوء استفاده می‌کنند. یک هفته پیش، Qubit Finance مورد هک مشابهی قرار گرفت که در آن یک هکر ۸۰ میلیون دلار سرقت کرد.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که هک Wormhole احتمالاً بزرگترین هک مربوط به یک پلتفرم ارزهای دیجیتال در طول سال و دومین هک بزرگ یک پلت‌فرم مالی غیرمتمرکز (DeFi) خواهد بود.

اقدامات Wormhole بعد از سرقت صورت گرفته:

Wormhole به نوبه خود درخواستی برای هکر صادر کرد و از او خواست که وجوه دزدیده شده را برگرداند، در عوض ۱۰ میلیون دلار پاداش به اضافه‌ی حکم مصونیت دریافت کند. این بدان معناست که Wormhole هیچ شکایت جنایی یا اقدامی علیه هکر ارائه نخواهد کرد.

منبع: cryptodaily

اتریوم سولانا
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.