۲ میلیون دلار توکن MATIC توسط هکرها قبل از ارتقاء اخیر Polygon به سرقت رفت!

سرقت ۲ میلیون دلار توکن MATIC توسط هکرها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۹ دی ۱۴۰۰

۲ میلیون دلار توکن MATIC توسط هکرها به سرقت رفت. این دزدی قبل از ارتقاء اخیر Polygon صورت گرفته است. طبق گفته پالیگان، آسیب پذیری و وجود باگ امنیتی موجب شده که هکر بتواند ۸۰۱,۶۰۱ MATIC به ارزش ۲/۰۴ میلیون دلار را سرقت کند. به نظر می‌رسد که پالیگان بدون سر و صدا برای افزایش امنیت و برطرف کردن مشکل به وجود آمده، اقدام به انتشار یک به‌روزرسانی امنیتی کرده است. با بیتستان همراه باشید تا به سرقت ۲ میلیون دلار توکن MATIC توسط هکرها بیشتر بپردازیم.

سرقت ۲ میلیون دلار توکن MATIC توسط هکرها

به نظر می‌رسد که به دلیل وجود آسیب و باگ امنیتی در شبکه، ۲ میلیون دلار توکن MATIC توسط هکرها به سرقت رفته است. حفره‌های امنیتی برای اولین بار توسط دو هکر کلاه سفید در ۳ و ۴ دسامبر شناسایی شدند. Polygon اعلام کرد که این باگ‌های امنیتی را اصلاح کرده تا دیگر خطری توکن‌های موجود را تهدید نکند.

در این بین، آسیب پذیری‌های موجود باعث شده بود که در مجموع ۸۰۱,۶۰۱ MATIC به سرقت رود، اما هاردفورک صورت گرفته در ۵ دسامبر، توانست پالیگان را از خطر بزرگ‌تری نجات دهد، چرا که قرار بود بیش از ۹/۲۷ میلیارد توکن MATIC که ارزشی بالغ بر ۲۳/۶ میلیارد دلار دارند، دزدیده شود. این میزان توکن MATIC، بخش عمده‌ای از عرضه ۱۰ میلیاردی پالیگان را شامل می‌شد.

Polygon اظهار داشت که در مجموع حدود ۳/۴۶ میلیون دلار به عنوان جایزه به دو هکر شناسایی کننده حفره‌های امنیتی پاداش داده است. لئون اسپیس واکر (Spacewalker)، یکی از این هکرهای کلاه سفید، ۲/۲ میلیون دلار و هکر دیگر هم نزدیک به ۱/۲۶ میلیون دلار پاداش دریافت کردند.

سرقت ۲ میلیون دلار توکن MATIC توسط هکرها

قیمت توکن MATIC:

توکن شبکه پالیگان (MATIC) پس از کاهش شدیدی که نسبت به بالاترین قیمت خود یعنی ۲/۹۲ دلار داشت، شاهد یک رشد یود.

MATIC پس از ثبت رکورد ۲/۹۲ دلار در ۲۷ دسامبر، حدود ۱۷/۸% سقوط کرد و به ۲/۴۰ دلار در ۲۹ دسامبر رسید. در زمان نگارش این خبر، MATIC با قیمت ۲/۵۰ دلار مبادله می‌شد.

منبع: u.today

ماتیک
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.