حمله هکرها به کانال‌های یوتیوبی برای کلاهبرداری از کاربران ارزهای دیجیتال

حمله هکرها به کانال‌های یوتیوبی برای کلاهبرداری از کاربران ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ آبان ۱۴۰۰

به دلیل ارزش بسیار زیاد ارزهای دیجیتال و علاقه شدید مردم به این نوع ارزها، هکرها نیز دست به کار شده‌اند و از روش‌های مختلفی سعی در فریب دارندگان ارزهای دیجیتال دارند تا بتوانند سرمایه دیجیتالی آن‌ها را بدزدند. حمله هکرها به کانال‌های یوتیوبی برای کلاهبرداری از کاربران ارزهای دیجیتال، جدیدترین نمونه این اقدام هکرها محسوب می‌شود. با بیتستان همراه باشید تا بیشتر به این خبر بپردازیم.

حمله هکرها به کانال‌های یوتیوبی برای کلاهبرداری از کاربران ارزهای دیجیتال

کانال‌های یوتیوب هک شدند و برای کلاهبرداری‌های رمزنگاری تغییر نام دادند. گروه تحلیل تهدیدات گوگل (TAG) این حملات را به گروهی از هکرها نسبت می‌دهد که در یک فروم روسی زبان استخدام شده‌اند و کانال‌های هک شده یوتیوب را به بالاترین پیشنهاد می‌فروشند.

گزارش جدیدی که توسط TAG به اشتراک گذاشته شده، یک کمپین فیشینگ پی در پی علیه سازندگان محتوا در یوتیوب را نشان می‌دهد که معمولاً منجر به ایجاد یا فروش کانال‌ها می‌شود. هکرها پس از سرقت کانال، نام آن را تغییر می‌دهند و به فروش می‌رسانند، یا از آن در جهت دریافت ارزهای دیجیتال از کاربران به کار می‌گیرند.

تعداد زیادی از کانال‌های ربوده شده برای استفاده در جهت کلاهبرداری ارزهای دیجیتال تغییر نام دادند. ارزش کانال‌هایی که به فروش می‌رسید، بسته به تعداد سابسکرایبر و … بین ۳ تا ۴ هزار دلار بود.

طبق گزارش‌ها، حساب‌های یوتیوب با استفاده از بدافزار (یک نرم‌افزار جعلی که برای اجرا بر روی رایانه قربانی بدون این که شناسایی شود، نصب شده است)، هک می‌شوند. TAG همچنین گزارش داد که هکرها همچنین نام، تصاویر نمایه و محتوای کانال‌های یوتیوب را برای جعل هویت شرکت‌های بزرگ فناوری یا صرافی ارزهای دیجیتال تغییر داده‌اند.

به گفته گوگل در این کانال‌ها، ویدئوهایی به صورت زنده پخش می‌شوند که در ازای مشارکت اولیه، قول اهدای ارزهای دیجیتال را به مردم می‌دادند.

گوگل روی ابزارهایی برای شناسایی و مسدود کردن ایمیل‌های فیشینگ و مهندسی اجتماعی برای از بین بردن بد افزارها برنامه ریزی کرده و در حال اجرای آن است.

با توجه به تلاش‌های مداوم، گوگل از ماه می سال ۲۰۲۱ توانسته است حجم ایمیل‌های فیشینگ جیمیل را تا ۹۹.۶ درصد کاهش دهد.

گوگل یافته‌های خود از بابت ارسال کنندگان جیمیل‌های فیشینگ را برای تحقیقات بیشتر با اداره تحقیقات فدرال (FBI) ایالات متحده به اشتراک گذاشته است.

جالب است بدانید که به تازگی نیز بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۳/۱ میلیون (۳,۱۱۷,۵۴۸) آدرس ایمیل کاربران از یک وب سایت ردیابی قیمت ارزهای دیجیتال به نام CoinMarketCap سرقت شده است.

CoinMarketCap سرقت داده‌ها را از پایگاه کاربری خود تأیید کرد، اما معتقد است که هیچ مدرکی دال بر هک در سرورهای داخلی آن‌ها یافت نشده است:

از آنجایی که هیچ رمز عبوری در داده‌هایی که دیده‌ایم گنجانده نشده است، ما معتقدیم که به احتمال زیاد از یک پلتفرم دیگر که در آن کاربران از رمزهای عبور در چندین سایت استفاده مجدد کرده باشند، منشأ گرفته است.

در زیر می‌توانید جزئیات بیشتری از هک آدرس ایمیل کاربران کوین مارکت به دست آورید

اطلاعات ایمیل بیش از ۳ میلیون کاربر کوین‌مارکت هک شد

منبع: cointelegraph

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.