هکرهای ناشناس به روسیه: تانک تحویل دهید، بیت‌کوین دریافت کنید!

درخواست هکرها از ارتش روسیه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

در حالی که جنگ روسیه و اوکراین وارد هفته‌ی دوم شده است، نیروهای ارتش دو کشور از آتش مبارزه کم نکرده‌اند و هرروز به خسارات انسانی و مالی جنگ اضافه می‌شود. در این میان کشور اوکراین برای مقابله با روسیه به حملات دیجیتالی روی آورده است.

چند روز پیش، فدروف، معاون رئیس جمهور اوکراین، در بیانیه‌ای اعلام کرد که علاوه بر حملات نظامی به روسیه، کشور اوکراین در حال هدف‌گیری زیرساخت‌های دیجیتالی کشور دشمن نیز هست. وی افزود اوکراین برای مقابله با دشمن یک ارتش دیجیتالی (IT Army) تشکیل خواهد داد.

حمله هکرها به سازمان‌های مالی روسیه و سرقت ۱ میلیون روبلی

در روزهای گذشته یک گروه هکر بدون‌ مرز به زیرساخت‌های مالی روسیه حمله کرده و چیزی نزدیک به ۱ میلیون روبل روسیه را به سرقت بردند. این تیم یک گروه بین‌المللی و بین‌قاره‌ای غیرمتمرکز است که هکرهایی از سراسر جهان در این گروه حضور دارند و به هکرهای “ناشناس” معروف هستند.

همانطور که اشاره شد این گروه چندروز پیش با انجام حملات سایبری به بیش از ۳۰۰ مرکز در روسیه نزدیک به ۱ میلیون روبل را به سرقت بردند. اما عجیب‌تر اینکه این گروه در درخواستی به سربازان روسیه پیشنهاد داده است که در صورتی که ماشین‌های نظامی مانند تانک را به اوکراین تسلیم کنند می‌توانند معادل ۵۲هزار دلار بیت کوین دریافت کنند.

هکرهای این گروه با هدف تضعیف نیروی انسانی کشور روسیه و جلوگیری از کشتار بیشتر از سربازان این کشور خواسته‌اند که در صورتی که خواستار پایان دادن به جنگ هستند و می‌خواهند پیش خانواده‌هایشان برگردند، می‌توانند با تسلیم ماشین‌های جنگی و دریافت پولی هنگفت۷ از جنگ روگردان شوند.

این گروه افزوده است که سربازانی که قصد انجام این معامله را داشته باشند، می‌توانند با تکان دادن پرچم سفید و گفتن اسم رمز میلیون (million) توسط گروه شناخته شوند و هزینه را دریافت کنند.

هم‌چنین در روزهای پیش این گروه چندین بار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور کشور روسیه را تهدید کرده است که در صورت پایان ندادن به جنگ، کشور روسیه شاهد حملات سایبری از سراسر جهان خواهد بود.

در هفته‌ی اخیر هرچند که هیچ کشوری وارد جنگ بین روسیه و اوکراین نشد اما تحریم‌ها و ممنوعیت‌های بسیاری برای کشور روسیه و حتی شهروندان روس از سوی کشورهای مختلف انجام گرفت.

بطور مثال اتحادیه اروپا بانک مرکزی کشور روسیه را تحریم کرده است تا ارتباطات مالی آن با کشورهای اروپایی قطع شده و اقتصاد این کشور تضعیف گردد.

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا نیز اعلام کرده است که این کشور هم تحریم‌های مالی علیه روسیه در نظر خواهد گرفت و بانک‌های روسی از سیستم مالی انگلستان خط خواهند خورد.

ایالات متحده آمریکا نیز با تحریم دوتا از مهم‌ترین مراکز مالی روسیه یعنی Sberbank و Gazprom به کشورهای تحریم‌کننده‌ی روسیه پیوسته است و کمپانی‌های مهم مالی روس در این کشور را مسدود کرده است.

منبع: cryptopotato

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.