چگونه یک توکن NFT بخریم؟ (آموزش خرید توکن NFT با ساده‌ترین روش)

آموزش خرید توکن NFT
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 8 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

اخیرا استفاده از توکن‌های غیر قابل تعویض یا همان NFTها به طور چشمگیری افزایش یافته است. توکن‌های NFT پس از عرضه، توجه بسیار از افراد را به خود جلب کرده‌اند و حتی هنرمندان نیز از این توکن‌‌ها برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند. از آنجایی که توکن‌های NFT محبوبیت زیادی در بین افراد به دست آورده‌اند، بیشتر کاربران تمایل به خرید این توکن‌ها دارند. اما چگونه؟ اگر شما نیز به دنبال آموزش خرید توکن NFT هستید، توصیه می‌کنم در ادامه این مطلب از بیتستان با ما همراه شوید. در این مطلب اطلاعاتی در مورد نحوه خرید و فروش nftها که بی‌شک به آن‌ها نیاز خواهید داشت را آماده کرده‌ایم.

خرید توکن NFT

پیش از اینکه بخواهیم در رابطه با آموزش خرید توکن NFT صحبت کنیم، ابتدا بهتر است، یک تعریف جامع و کلی در مورد NFT داشته باشیم. NFT یا همان توکن غیر قابل تعویض از جمله دارایی‌های منحصر به فردی هستند که بر روی بلاک‌چین‌ها مانند بلاک‌چین اتریوم ساخته می‌شوند.

اگر از فعالان بازار رمزارزها باشید بی شک چندین بار کلمه خرید و فروش توکن‌های NFT را شنیده‌اید. از آنجایی که NFTها از دسته توکن‌های استفاده شده توسط چهره‌های معروف هستند، بی شک شما هم دوست دارید که روش‌های خرید این نوع توکن را بدانید. خرید و فروش توکن NFT به دو صورت انجام می‌شود: مزایده و به طور مستقیم. در ادامه به آموزش خرید توکن NFT پرداخته‌ایم.

خرید nft از طریق مزایده:

به روشی که در آن یک کلکسیونر NFT برای فروش توکن‌های خود قیمتی را تعیین کرده و کاربران در مدت تعیین شده فرصت خرید آن را دارند، مزایده NFT می‌گویند. مزایده NFT به دو صورت مزایده محدود و مزایده نامحدود برگزار می‌شود که تنها تفاوت آن‌ها در بازه زمانی خریدشان است.

اگر شما قصد خرید NFT از طریق مزایده را دارید حتما به لینک زیر مراجعه کنید. در این لینک اطلاعات کاملی در خصوص مزایده NFT نوشته شده است.

آشنایی کامل با مزایده NFT

خرید nft به صورت مستقیم:

یکی از راه‌هایی که شما می‌توانید NFT خریداری کنید، روش مستقیم است. در این روش شما با مراجعه به یک وب سایت و پلتفرم معتبر، NFT مورد نظر را پیدا کرده و سپس با کلیک بر روی گزینه خرید، می‌توانید آن‌ را خریداری نمایید. در ادامه به صورت جزئی‌تر این مورد را برای شما توضیح داده‌ایم.

چطور nft بخریم

چطور توکن NFT بخریم؟

حالا که با انواع روش‌های خرید توکن آشنا شدید، می‌توانیم به آموزش خرید توکن NFT به صورت گام به گام بپردازیم. در اینجا ما یکی از ساده‌ترین راه‌ها را برای شما توضیح داده‌ایم.

  • مرحله اول:

برای شروع به یک کیف پول رمزارز نیاز دارید که به شما امکان خرید و دریافت nft را می‌دهد. امروزه در دنیای کریپتو کیف پول‌های زیادی برای خرید و فروش NFT وجود دارد که شما با استفاده از این کیف پول‌ها می‌توانید به راحتی توکن‌های غیر قابل تعویض را خریده و معامله کنید.

بنابراین یک کیف پول را به دلخواه انتخاب کنید. نکته قابل توجه این است که حتما در این کیف پول، رمزارزهایی را داشته باشید چرا که برای خرید nft به آن نیاز دارید.

  • مرحله دوم:

در مرحله بعدی وب سایتی را بیابید که بتوانید از آن NFT مورد نظر خود را خریداری کنید. اینکار چندان سخت نیست چرا که امروزه سایت‌های معتبر زیادی مشغول به فروش NFTها هستند و شما می‌توانید با کمی جستجو، سایت مورد نظر خود را بیابید. بازار اوپن‌سی، پلتفرم‌های Rarible و fondation از جمله بازارهایی هستند که NFT‌ها در آن‌ها خرید و فروش می‌شوند و شما می‌توانید با مراجعه به این پلتفرم‌ها توکن NFT مورد نظر خود را خریداری کنید.

  • مرحله سوم آموزش خرید توکن NFT:

حال که NFT خود را پیدا کردید، زمان پرداخت است. در بیشتر واقع سایت‌هایی که قصد خرید از آن‌ها را دارید از شما می‌خواهند تا کیف پول خود را به سایت وصل کنید تا مراحل پرداخت آسان شود.

  • مرحله چهارم:

در ادامه باید تسویه حساب خرید توکن NFT را انجام دهید به عبارتی با کلیک بر روی گزینه خرید می‌توانید هزینه خرید توکن NFT مورد نظر خود را بپردازید.

این روزها بیشتر موضوعاتی که سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال در مورد آن سخن می‌گویند، خرید nftهای متاورسی است. از آنجایی که بیشتر بازی‌های متاورسی که کاربران در آن می‌توانند زمین و ملک خریداری کنند، بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده‌اند، اغلب کالاهای دنیای متاورس نیز توکن‌های غیر قابل تعویض هستند. از این رو، نیاز است تا شما نحوه خریداری nftهای متاورسی را نیز بیاموزید. بنابراین ما در ادامه مطلب آموزش خرید توکن NFT به توضیح این مورد پرداخته‌ایم.

خرید nftهای متاورسی

چطور NFT های متاورس را خریداری کنیم؟

همانطور که در بخش بالا نیز اشاره کردیم، در بیشتر بازی‌های متاورسی کاربران می‌توانند به آسانی زمین و ملک خریداری کنند. این زمین‌ها همان NFTهای متاورسی هستند که بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده‌اند. از این رو، کاربران برای خرید این نوع زمین‌ها باید بدانند که چگونه NFTهای متاورسی خریداری کنند. در ادامه یکی از روش‌های خرید NFTهای متاورسی را برای شما بیان کرده‌ایم.

در ابتدا باید بدانید که هر کاربری می‌تواند از یک بازار NFT معتبر، توکن‌های NFT متاورسی را خریداری کند. خرید NFTهای متاورسی مانند خرید NFT بسیار آسان است. برای شروع شما به یک کیف پول و همچنین مقداری ارز دیجیتال نیاز دارید.

برای خرید NFTهای متاورس طبق مراحل زیر عمل کنید:

۱) در ابتدا یک پلتفرم متاورس را برگزینید. برای مثال پلتفرم سندباکس در اتریوم نمونه‌ی خوبی است.

۲) در مرحله بعدی باید کیف پول را بسازید که به شما امکان خرید و فروش رمزارزها را می‌دهد. کیف پول پیشنهادی ما به شما متامسک است. بسته به اولویت خود می‌توانید از کیف‌پول موبایلی یا حتی کیف پول‌هایی مبتنی بر وب استفاده کنید.

کیف پول‌های مشهور برای این کار، متامسک و Binance chain walle هستند؛ چرا که این کیف پول‌ها از چندین پلتفرم متاورسی پشتیبانی می‌کنند.

۳) در مرحله بعدی باید کیف پول خود را به پلتفرم سندباکس وصل کنید. شما در پلتفرم سندباکس می‌توانید نقشه‌ی nftهای متاورسی را مشاهده کرده و سپس اقدام به خرید آن‌ها کنید.

۴) توکن اتریوم یا SAND را در یکی از پلتفرم‌ها خریده و به کیف پول خود منتقل کنید. بهتر است اتریوم بخرید چرا را که بیشتر NFTهای متاورسی، اتریوم را به عنوان روشی برای پرداخت می‌پذیرند.

۵) در این مرحله NFT متاورسی مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از اینکه زمین مورد نظر را پیدا کردید می‌توانید با کلیک بر روی گزینه BID آن را خریداری نمایید.

در بالا در مورد اینکه چگونه می‌توانید NFTهای متاورسی را بخرید، صحبت کردیم. در ادامه مطلب آموزش خرید توکن NFT شما را با برخی از پلتفرم‌های معتبری آشنا می‌کنیم که می‌توانید به راحتی از آن‌ها توکن NFT خریداری کنید.

بهترین پلتفرم ها برای خرید توکن های NFT

بهترین پلتفرم ها برای خرید توکن های NFT

آشنایی با پلتفرم‌هایی که پروسه خرید و فروش توکن‌های NFT را ارائه می‌دهند، برای هر سرمایه‌گذار بازار و همچنین برای کسانی که قصد خرید توکن NFT را دارند، اهمیت زیادی دارد. از این رو، ما در این بخش از مطلب آموزش خرید توکن NFT می‌خواهیم چند مورد از بهترین سایت‌هایی که شما می‌توانید از آن NFT بخرید را بیان کنیم. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید.

۱) بازار Crypto.com

Crypto.com یکی از انواع بازارهایی است که  خرید و فروش توکن‌های غیرقابل تعویض را ارائه می‌دهد. در این بازار شما می‌توانید انواع NFTها نظیر NFTهای هنرمندان و افراد مشهور را خریداری کنید. همچنین گفتنی است که این پلتفرم از کیف پول‌های متامسک و Walletconnect پشتیبانی می‎‌کند.

۲) پلتفرم اوپن سی

پلتفرم اوپن سی که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد، یکی از بازارهای مشهور در زمینه خرید و فروش توکن‌های NFT است. شما در این بازار می‌توانید بسیاری از توکن‌های غیر قابل تعویض را خریداری کنید.

۳) پلتفرم راریبل

راریبل نیز یکی دیگر از بازارهای NFT است که در آن کاربران می‌توانند مجموعه‌های دیجیتالی از گیف‌های خرس صمغی گرفته تا ویدیوهای متحرک را خریداری نمایند. این پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین بوده و روی بلاک‌‎چین اتریوم کار می‌کند. علاوه بر خرید، شما می‌توانید در این پلتفرم NFTهای خود را بفروشید.

این بازار در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده و از سال ۲۰۲۰ به طور جدی کار خود را شروع کرده است.

۴) پلتفرم Superrare

این پلتفرم نیز در حوزه خرید و فروش nftها فعالیت دارد. تمامی تراکنش‌های این پلتفرم با اتر انجام می‌شوند و از آثار دیجیتالی و کلکسیونی پشتیبانی می‌کند. یکی از مهمترین ویژگی‌های پلتفرم سوپرریر داشتن رابط کاربری جذاب است.

۵) پلتفرم فاندیشن

این پلتفرم نیز مانند پلتفرم‌های قبلی بر ری بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است و شما به عنوان یک کاربر می‌توانید آثار هنری هنرمندان مشهور را در قالب nft خریداری کرده و بفروشید.

۶) پلتفرم میتبل

این پلتفرم نیز یکی از محبوبترین پلتفرم‌های خرید و فروش nft است و کاربران به راحتی می‌توانند در این پلتفرم انواع nftها را خریداری کنند.

۷)بیکری‌سواپ

به طور کلی، بیکیری سواپ یکی از پلتفرم‌هایی است که در آن NFTها معامله می‌شوند. در این پلتفرم شما به آسانی می‌توانید ارزهای دیجیتالی را راه‌اندازی کرده و توکن‌های غیر قابل تعویض را خرید و فروش کنید. فقط کافیست نحوه خرید توکن NFT با تراست ولت را بیاموزید. تراست والت یکی از بهترین کیف‌پول‌های است که در جهت خرید NFT در این پلتفرم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ما در بالا محبوب‌ترین پلفترم‌های خرید NFT را معرفی کردیم. در ادامه مطلب آموزش خرید توکن NFT قصد داریم برخی از بهترین توکن‌های NFT را معرفی کنیم.

بهترین توکن‌های NFT برای خرید

همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره کردیم، توکن‌های غیرقابل تعویض توکن‌هایی منحصر به فرد هستند و همین منحصر به فردی آن‌ها، این توکن‌ها را از ارزهای دیجیتال متمایز کرده است. امروزه انواع توکن NFT ایجاد شده و توسط افراد مختلف خریداری یا به فروش می‌رسند.

در بخش زیر چند مورد از معروف‌ترین توکن‌های NFT را برای خرید معرفی می‌کنیم:

  • Souls of Nature
  • Girls, Robots, Dragon
  • Lucky Block NFTs
  • Bored Ape Yacht Club
  • CryptoPunks
  • Pudgy Penguins
  • Decentraland
  • Doodles
  • Autograph.io
  • The Galaktic Gang Collection

این توکن‌های NFT از جمله بهترین توکن‌هایی هستند که شما می‌توانید خریداری کنید. البته خرید توکن NFT اصول مخصوص به خودش را دارد.

مزایا و معایب NFTها

مزایا و معایب NFTها

از زمان پیدایش ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌ها شاهد رشد روزانه این بازارها بوده‌ایم. حتی فناوری‌های جدیدی نیز خلق شد‌ه‌اند که یکی از آن‌ها NFTها می‌باشند. همانطور که در ابتدای متن نیز بیان کردیم، این دارایی‌های دیجیتال منحصر به فرد هستند و هیچ جفت دیگری ندارند.

منحصر بودن یکی از ویژگی‌هایی است که NFTها را از دیگر ارزهای دیجیتال متفاوت می‌کند و باعث محبوبیت آن‌ها شده‌ است. مانند هر ارز دیجیتال NFTها نیز مزایا و معایبی دارند که در ادامه مطلب آموزش خرید توکن NFT به توضیح آن‌ها پرداخته‌ایم.

مزایا NFTها

در ادامه برخی از مزایای NFTها را با توضیحاتی مختصر بیان خواهیم کرد.

  • NFTها منحصر به فرد هستند:

یکی از مزایایی که محبوبیت خرید این توکن‌ها را بالا برده، منحصر به فرد بودن آن‌ها است. به عبارتی شما نمی‌توانید این دارایی‌ها را مثل ارزهای دیجیتال معاوضه یا تعویض کنید.

  • اصالت دارند:

از آن‌جایی که این توکن‌ها بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده‌اند، اصالت دارند. در واقع بلاک‌چین، ارزهای دیجیتال جعلی یا تقلبی را ارائه نمی‌دهد. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که NFTها دارایی‌های با اصالتی هستند.

  • غیرقابل تقسیم هستند:

شما نمی‌توانید توکن‌های NFT را به بخش‌های مختلفی تقسیم کنید. در واقع شما یا یک توکن NFT دارید و یا ندارید.

  • حق مالکیت دارند:

در این مورد باید بیان کنیم که شما اگر مالک یک NFT هستید، به هیچ وجه نمی‌توانید داده‌های آن را تغییر دهید.

  • کمیاب هستند:

کمیابی یکی دیگر از مزایای توکن‌های NFT است. به عبارتی این توکن‌ها در تعداد محدودی تولید شده و بسیار کمیاب هستند.

با همه‌ی مزایایی که توکن‌های NFT دارند، اما یک سری معایب آن‌ها ممکن است شما را از خرید منصرف نماید. در ادامه مطلب آموزش خرید توکن NFT، به برخی از معایب‌های توکن NFT اشاره کرده‌ایم.

معایب‌ توکن NFT

علیرغم پیشرفت‌های چشمگیری که در حوزه توکن‌های غیرقابل تعویض شاهد آن هستیم، این توکن‌ها معایبی نیز دارند که در ادامه چند مورد از آن‌ها را معرفی کرده‌ایم

  • ریسک بالایی دارند:

از آن‌جایی که این بازار تازه به عرصه رسیده، خطرات و ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار بسیار بالا است. بر این اساس، تعداد فروشندگان و خریداران این توکن‌ها چندان زیاد نیست.

  • منجر به در آمد نمی‌شوند:

برخلاف ارزهای دیجیتال که مالک آن بعد از یک دوره زمانی به سود دست می‌یابد، توکن‌های NFT درآمدی برای خریداران خود ایجاد نمی‌کند.

  • بیشتر برای تقلب مورد استفاده قرار می‌گیرند:

با وجود اینکه بلاک‌چین‌ها فضای بسیار امنی هستند، اما از توکن‌های NFT می‌توان برای کلاهبرداری‌ها استفاده کرد. برای مثال براساس گزارش چندین هنرمند، آثار آن‌ها در بازار NFT بدون اطلاع آن‌ها معامله می‌شود.

به انتهای مقاله آموزش خرید توکن NFT رسیدیم. همانطور که مشاهده کردید، به راحتی می‌توانید از طریق 2 روش مختلف توکن NFT خریداری نمایید. با این حال قبل از هر خریدی توجه کنید که سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال ریسک بالایی دارد و شما قبل از ورود به این حوزه باید اطلاعات کافی داشته باشد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

۱ دیدگاه برای “چگونه یک توکن NFT بخریم؟ (آموزش خرید توکن NFT با ساده‌ترین روش)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.