حمله‌ی احتمالی روسیه به اوکراین بر روی بازارهای مالی چه تاثیری خواهد گذاشت؟

تاثیر حمله‌ی احتمالی روسیه به اوکراین بر روی بازارهای مالی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

براساس گزارشات اخیر، مشاوره امنیت ملی کاخ سفید بعد از ظهر روز جمعه هشدار داد که هر لحظه امکان حمله‌ی روسیه به اوکراین وجود دارد. تنها با این هشدار سرمایه‌گذاران  تاثیر حمله‌ی احتمالی روسیه به اوکراین بر روی بازارهای مالی را چشیدند. برای اطلاع از ادامه خبر با بیتستان همراه باشید.

براساس گزارشات، جیک سالیوان (Jake Sullivan)، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به اوکراین هشدار داده تا در صورت دستور رئیس جمهور، روسیه می‌تواند به اوکراین حمله کند. در طی این هشدار، سرمایه‌گذاران روز جمعه تاثیر حمله احتمالی روسیه به اوکراین را بر روی بازارهای مالی چشیدند.

بازار سهام ایالات متحده به شدت افت داشت؛ به طوری که داوجونز بیش از ۵۰۰ واحد سقوط کرده. علاوه بر این، قراردادهای آتی نفت به بالاترین سطح خود بعد از هفت سال رسید. با این حال میزان خرید طلا و دلار آمریکا افزایش یافت.

براساس گزارشات پوتین و جو بایدن قرار بود روز شنبه برای کاهش تنش‌های میان اوکراین و روسیه مکالمه تلفنی داشته باشند.

افزایش قیمت انرژی در صورت حمله

سرمایه‌گذاران و تحلیلگران انتظار دارند در صورت حمله به اوکراین، قیمت انرژی افزایش یابد. فیل فیلن (Phin Flynn) تحلیلگر بازار بیان کرده است:

من فکر می‌کنم اگر جنگی بین روسیه و اوکراین رخ دهد تقریبا قیمت هر بشکه نفت ۱۰۰ دلار بشود. به احتمال زیاد قیمت نفت به شدت بالا رفته و سپس سقوط می‌کند.

علاوه بر نفت، روسیه به عنوان تامین کننده گاز طبیعی اروپای غربی می‌تواند قیمت گاز را نیز افزایش دهد. به گفته تحلیلگران افزایش قیمت انرژی در اروپا و در سراسر جهان یکی از تاثیرات این حمله به بازار های مالی است.

افت منحنی بازدهی اوراق خزانه آمریکا

منحنی بازدهی اوراق خزانه ایالات متحده آمریکا، بعد از ظهر روز جمعه افت کرد. تحلیلگران و سرمایه‌گذاران در رابطه با اینکه چگونه جنگ در اوکراین می‌تواند به برنامه‌های بانک مرکزی ایالات متحده برای بیشتر کردن سیاست‌های پولی تاثیر بگذارد، بحث کردند.

جی هفتلید (Jay Hatfield) مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در مدیریت سرمایه زیر ساخت با انتشار ایمیلی بیان کرد در صورت حمله روسیه به اوکراین خطری فدرال رزرو ایالات متحده را تهدید نمی‌کند.

عدم حمله به اوکراین و نوسانات ناشی از آن می‌تواند روند بازار را بدتر کند اما تحلیلگران خاطر نشان کردند که بازار سهام ایالات متحده می‌تواند شوک‌های ایجاد شده را از بین ببرد.

منبع خبر: marketwatch

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.