انتشار cbdc توسط بانک مرکزی هند به زودی آغاز خواهد شد

راه اندازی cbdc توسط بانک مرکزی هند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۷ خرداد ۱۴۰۱

خبر راه اندازی cbdc توسط بانک مرکزی هند در گزارش سالانه بانک مرکزی هند RBI منتشر شد. بانک مرکزی این کشور فعلا در مرحله‌ی امکان‌سنجی و بررسی عملکرد CBDC است. برای خواندن این خبر با بیتستان همراه باشید.

راه اندازی cbdc توسط بانک مرکزی هند

در گزارش سالانه RBINEWS، خبر راه‌اندازی CBDC بانک مرکزی یا روپیه‌ی دیجیتال منتشر شد. با قطعی شدن تصمیم هند برای معرفی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) در سال‌های ۲۰۲۲ تا 2023، بانک مرکزی هند (RBI) یک رویکرد مرحله‌بندی شده‌ی سه مرحله‌ای را برای عرضه CBDC در سیستم پیشنهاد کرد.

در ماه فوریه، هنگام بحث در مورد بودجه سال ۲۰۲۲، وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان، در مورد راه‌اندازی روپیه دیجیتالی برای کمک به رشد اقتصاد دیجیتال این کشور بحث کرد. در گزارش سالانه‌ای که روز جمعه توسط بانک مرکزی هند منتشر شد، RBI در حال بررسی مزایا و معایب معرفی CBDC است.

در این گزارش، RBI بر لزوم انطباق CBDC با اهداف مربوط به سیاست پولی، ثبات مالی، عملیات کارآمد ارز و سیستم‌های پرداخت این کشور، تاکید کرد.

بر این اساس، RBI در حال حاضر در حال بررسی موارد مهم برای طراحی یک CBDC است که می‌تواند در سیستم فیات موجود بدون ایجاد اختلال وجود داشته باشد. لایحه مالی هند در سال ۲۰۲۲، چارچوب قانونی را برای راه‌اندازی روپیه دیجیتال ارائه می‌دهد.

در ۱۷ می، مقامات RBI نسبت به خطرات «dollarization» اقتصاد هند، نسبت به پذیرش کریپتو هشدار دادند.

مقامات کلیدی RBI از جمله فرماندار شاکتیکانتا داس، نگرانی‌های خود را در مورد دنیای ارزهای دیجیتال که تحت سلطه دلار آمریکا است، مطرح کردند. یکی از مقامات ناشناس اعلام کرد:

تقریباً همه‌ی رمزارزهای پایه مرتبط با دلار هستند و توسط نهادهای خصوصی خارجی کنترل می‌شوند. این قضیه ممکن است در نهایت منجر به دلاری شدن یا dollarization بخشی از اقتصاد کشور هند شود که برخلاف منافع حاکمیتی کشور خواهد بود.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.