مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارز تشدید شد

تشدید مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

بیتستان: محمد خدادادی بهلولی، مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمزارز خبر از تشدید مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارز داد. وی اعلام کرد که قوانین موجود در این حوزه تغییراتی داشتند و یکی از مهم‌ترین این تغییرات نیز به مسئله مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارز اختصاص دارد.

تشدید مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارز

مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمزارز اخیرا گفته که:

مقرر است به زودی و پس از تصویب قوانین جدید برای مقابله با استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز، مجازات های متخلفان افزایش یابد.

محمد خدادادی بهلولی در مصاحبه‌ای که با خبرنگار ایرنا داشت، بیان کرد:

در قوانین و مقررات جدید پیشنهادی که در حال طی مراحل تصویب هستند، افزایش مجازات‌ها شامل افزایش جریمه‌ها به میزان حداقل 3 و حداکثر 5 برابر، حبس فرد متخلف و ابطال جواز کسب وی در صورت تکرار تخلف نیز لحاظ شده است.

وی در ادامه گفت:

هرگونه استفاده از تعرفه‌های انرژی یارانه‌ای مانند تعرفه خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری برای استخراج رمزارز ممنوع است.

مجری طرح تامین برق مراکز رمزارز توانیر در ادامه افزود:

سوءاستفاده از برق یارانه‌ای برای استخراج رمزارز باعث افت کیفیت برق و آسیب رساندن به لوازم الکتریکی همسایگان مانند تلویزیون، یخچال، کولر و … می‌شود.

خدادادی اضافه کرد:

همچنین با توجه به اینکه ماینرها به صورت 24 ساعته روشن بوده و مصرف برق بسیار بالایی دارند، این عمل خلاف قانون باعث محدودیت در تامین برق سایر مشترکان در ایام گرم و سرد سال می‌شود.

وی ادامه داد:

به همین دلیل در صورت کشف تخلف، اولا، همه ماینرها توسط پلیس توقیف می‌شود. دوما، جریان برق مشترک متخلف قطع می‌شود. سوما، جریمه‌های سنگین از متخلف اخذ می‌شود و در نهایت پرونده متخلف به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

جالب است بدانید که متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین، حدود ۳۰۰ مگاوات ساعت برآورد شده است. با این میزان انرژی می‌توان برق بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک روز را تامین کرد.

بر اساس گزارشات مراجع بین‌المللی ( Cambridge ۲۰۲۱) در حال حاضر متوسط مصرف برق سالانه کل شبکه جهانی بیت‌کوین حدود ۹۶ میلیارد کیلووات ساعت برآورد می‌شود. این در حالی است که این مقدار بیشتر از مصرف سالانه برق کشورهایی مانند بلژیک، فنلاند و اتریش است.

منبع: irna

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.