بانک مرکزی آمریکا قصد دارد دوباره نرخ بهره را افزایش دهد!

تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای افزایش مجدد نرخ بهره
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ مرداد ۱۴۰۱

بیتستان: براساس گزارشات اخیر، بانک مرکزی ایالات متحده قصد دارد نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد. از نظر بسیاری از اقتصادانان تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای افزایش مجدد نرخ بهره تصمیم اشتباهی است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در این رابطه تا انتها با ما همراه باشید.

تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای افزایش مجدد نرخ بهره

اکثر اقتصادانان و سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال بر این باورند که کمیته “بازار آزاد فدرال” در نشست دو روزه خود نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش خواهد داد. بسیاری دیگر از تحلیلگران نیز اعتقاد دارند اقتصاد آنقدر ضعیف شده که دیگر تحمل افزایش نرخ بهره را ندارد.

به نظر می‌رسد این تصمیم در جهت جلوگیری از رکود بیشتر گرفته شده است. معامله گران از درستی این تصمیم شک دارند. با توجه به داده‌های بازار آتی بورس شیکاگو بسیاری از معامله‌گران بر این باورند که نرخ بهره تا ژانویه سال آینده افزایش خواهد یافت.

چنین حرکتی همانند حرکت فدرال رزرو در سال ۲۰۱۹ است. گفتنی است که نرخ تورم در حال حاضر به بالاترین حد خود در چهار دهه اخیر رسیده که ناشی از تقاضای زیاد در بازار است. فدرال رزرو در تلاش است تا با افزایش نرخ بهره تورم ۹/۱ درصدی را کنترل کند.

تصمیمات گرفته شده فدرال رزرو توسط معامله‌گران بیت‌کوین و تحلیلگران این رمزارز به دقت بررسی می‌شود، چراکه تاثیر زیادی در حرکت بازار دارند.

با توجه به گزارشات ارائه شده از سمت کوین‌بیس، افزایش نرخ بهره در گذشته بر یورو نیز فشار وارد کرده است.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو اعتقاد دارد که اقتصاد ایالات متحده دچار رکود نخواهد شد. اما بسیاری از افراد اعتقاد دارند که اقتصاد ایالات متحده در حال رکود است.

براساس گزارشات، میزان تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه دوم سال 1/6 درصد کاهش یافته است. براساس گفته سخنگوی دفتر ملی تحقیقات اقتصادی (NBER) کاهش تولید ناخالص داخلی دلیلی برای نگرانی نیست.

یاچینو در انتهای گفتگوی خود بیان کرد:

ما نمی‌دانیم که فدرال رزرو قصد دارد رکودی را ایجاد کند یا نه؟! اما به نظر قصد چنین کاری را ندارد.

او با اشاره به افزایش  ۱۰۰ واحدی نرخ بهره بیان کرد:

اگر فدرال رزرو نرخ بهره را ۱۰۰ واحد افزایش دهد، می‌توان گفت که فدرال در صدد ایجاد رکود است.

منبع: coindesk

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.