پلتفرم Inverse Finance هک شد

هک Inverse Finance و ضرر ۱۵ میلیون دلاری آن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱

بیتستان: روز شنبه، پروتکل وام‌دهی Inverse Finance، اعلام کرد که مورد حمله قرار گرفته و هک شده است. در جریان این هک حدود ۱۵/۶ میلیون دلار از دست رفته. طبق گزارش‌های منتشر شده، هکر بازار Anchor را مورد هدف قرار داده و قیمت برخی از ارزهای دیجیتال را برای گرفتن وام دستکاری کرده است. در جریان هک Inverse Finance و ضرر ۱۵ میلیون دلاری آن مشخص شد که هکر حدود ۱۵۸۸ ETH و چندین ارز دیجیتال را به سرقت برده است.

PeckShield، یک شرکت امنیتی بلاک‌چین گزارش داد که هکر یک از باگی که در اوراکل Keep3r وجود داشته، استفاد کرده است.

هکر در جریان این حمله، ۹۴ واحد ارز دیجیتال WBTC، حدود، ۳۹ واحد YFI، بیش از  ۳۹۹ هزار واحد DOLA و ۱۵۸۸ ETH سرقت کرده است. همچنین مشخص شده که این دستکاری قیمت ربطی به قراردادهای هوشمند Inverse یا فناوری فرانت‌اند ندارد. در نتیجه، تمام فرایند وام دهی در Anchor فعلاً متوقف شده است.

افزایش هک پروژه‌های DeFi

طبق گفته‌ی cryptosec، تا به حال ۸۴ حمله به پروژه‌های DeFi صورت گرفته و در مجموع حدود ۲/۴ میلیارد دلار به سرقت رفته است.

Inverse Finance در سال ۲۰۲۰ تأسیس شده و مجموعه‌ای از ابزارهای مالی غیرمتمرکز [DeFi] را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که توسط Inverse DAO (یک سازمان مستقل غیرمتمرکز که بر روی بلاک‌چین اتریوم کار می‌کند) مدیریت می‌شود.

این سومین حمله بزرگ به پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. همچنین شبکه Ronin نیز در پی حمله هکرها در روز سه‌شنبه، ۶۲۵ میلیون دلار و Ola Finance بیش از ۳/۶ میلیون دلار از دست داده‌اند.

جزئیات دقیق‌تر هک Inverse

مهاجم ابتدا ۹۰۱ ETH (حدود ۳ میلیون دلار) را از طریق Tornado Cash (یک ارز رمزنگاری شده که به کاربران اجازه می‌دهد بدون هیچ گونه ردیابی پول ارسال کنند) برداشت کرده است.

بیشتر وجوه دزدیده شده در شبکه Tornado Cash منتقل شده و تقریباً غیرممکن است که ردیابی شود این نقل و انتقالات کجا خاتمه می‌یابند.

Inverse همچنین گفت که تمام کیف پولی‌هایی که تحت تأثیر این حمله قرار گرفته و ضرر کرده‌اند ضررشان ۱۰۰ درصد جبران خواهد شد.

منبع: crypto.news

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.