آموزش مرحله به مرحله سرمایه گذاری روی توکن های nft به همراه نکات مهم

سرمایه گذاری در NFT به چه صورت انجام می‌شود؟
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 8 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

بیتستان: صنعت توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) به علت رشد بسیار خوبی که در سال گذشته تا به اکنون داشته‌اند، توجهات زیادی را هم به خود جلب کرده‌اند. افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال نیز به علت عملکرد خوب این توکن‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری در صنعت NFT کرده‌اند. برای سرمایه گذاری در NFT و کسب سود از این حوزه، لازم است که به برخی نکات توجه ویژه‌ای کنید. در ادامه این مقاله نحوه سرمایه گذاری روی توکن های nft را آموزش و روش‌های کسب درآمد از این حوزه را نیز معرفی خواهیم نمود.

سرمایه گذاری در NFT

توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT، موضوع داغ این روزهای دنیای ارزهای دیجیتال هستند و نه تنها به دلیل نقش برجسته‌شان در هنر دیجیتال، بلکه به سبب کارایی و کاربردی که در گذر زمان پیدا می‌کنند، مورد توجه بسیاری از کمپانی‌های بزرگ و اشخاص برجسته بین‌المللی من جمله هنرمندان و سرمایه‌گذاران بزرگ قرار گرفته‌اند.

بازار NFT در سال ۲۰۲۱ رونق زیادی داشت و به همین سبب، علاقه‌مندان زیادی نیز در بین فعالان صنعت کریپتو پیدا کرد. بر اساس داده‌های Chainalysis، کلکسیونرها در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۷ میلیارد دلار دارایی را به بازارهای NFT ارسال کرده‌اند. این میزان همچنان نیز در حال افزایش است و از مرز ۴۰ میلیارد دلار نیز عبور کرده.

توکن NFT چیست؟

همان طور که می‌دانید، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) دارایی‌های رمزنگاری روی یک بلاک‌چین با کدهای شناسایی منحصر به فرد هستند. از آنجایی که NFTها مبتنی بر بلاک‌چین هستند، قابلیت این را دارند که واسطه‌ها را حذف و ارتباطات دارندگان و متقاضیان را سهولت بخشند.

در این مقاله به صورت مفصل اشاره کرده‌ایم که NFT چیست و چه کاربردی در صنعت ارزهای دیجیتال دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

در واقع NFTها می‌توانند معاملات را ساده و بازارهای جدیدی ایجاد کنند. همین نکته نیز باعث شده تا تعداد علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در NFT افزایش چشمگیری داشته باشد. سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند وارد این حوزه شده و فعالیت کنند، باید به برخی نکات توجه داشته باشند تا بتوانند به نتیجه دلخواهشان برسند.

در ادامه به موضوعاتی مثل روش های سرمایه گذاری روی توکن های NFT، آموزش نحوه سرمایه گذاری روی توکن های غیر مثلی، بهترین توکن های NFT برای سرمایه گذاری و نکات مهم دیگری که به آن‌ها نیاز خواهید داشت، می‌پردازیم.

روش های سرمایه گذاری در NFT

قبل از ورود به بازار NFT و سرمایه‌گذاری در آن، باید بدانید که روش های سرمایه گذاری روی توکن های NFT به چند نوع تقسیم می‌شوند! در قدم اول باید به این نکته توجه داشته باشید که NFTها مانند یک سهام یا اوراق قرضه نیستند که ارزش مشخص و معینی داشته باشند. در واقع ارزش این توکن‌ها به همان قدری است که جامعه کریپتو به آن‌ها می‌بخشد.

در حالت کلی روش های سرمایه گذاری در nftها را می‌توان در این موارد خلاصه کرد:

  • خرید و فروش توکن های غیر مثلی (NFT)

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در حوزه توکن های غیر مثلی، خرید و فروش آن‌ها است. در واقع در این روش، شما به عنوان یک سرمایه‌گذار قبل از همه توکن NFT را خریداری می‌کنید تا در زمان افزایش قیمت، آن را بفروشید.

  • فعالیت در بازارهای NFT

بازارهای NFT که با نام NFT Marketplaces نیز شناخته می‌شوند، در واقع پلتفرم‌هایی هستند که می‌توانید با ایجاد حساب کاربری در آن‌ها، به داد و ستد NFT مشغول شوید. از آن جایی که برنامه نویسی پشت NFTها با ارزهای دیجیتال متفاوت است، امکان خرید و فروش NFT در همه‌ی صرافی‌های ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

با محبوب شدن توکن‌های غیر مثلی در بین فعالان صنعت ارزهای دیجیتال، روز به روز به تعداد بازارهای NFT افزوده می‌شود. در مقاله زیر به معرفی همه‌ی بازارهای معتبر NFT پرداخته‌ایم.

  • فعالیت در حوزه بازی‌های متاورسی

بازی‌های متاورسی همگی با استفاده از توکن‌های غیر قابل تعویض کار می‌کنند. هر نوع آیتمی که در این بازی‌ها وجود دارد، منحصر به فرد است و به عنوان یک دارایی غیر مثلی محسوب می‌شود. شما می‌توانید با شرکت در این بازی‌ها هم سرمایه‌گذاری کنید، هم این که درآمد غیر فعال داشته باشید.

  • سرمایه گذاری بر روی NFT از طریق خرید سهام

برخی از پلتفرم‌های بزرگ من جمله شبکه‌های اجتماعی به سمت این صنعت روانه شده‌اند و اقدام به انتشار توکن‌های NFT خود می‌کنند. افراد با خرید این توکن‌ها در واقع به صورت مجازی سهام دار پلتفرم می‌شوند و می‌توانند در رای گیری و تصمیم‌گیری‌های داخلی شرکت کنند.

خرید سهام پلتفرم‌های مختلف نیز یکی از روش‌های سرمایه گذاری در NFT است که می‌تواند سودآور باشد، به شرطی که در پلتفرم‌های معتبری اقدام به سرمایه‌گذاری کنید.

چرا باید روی توکن های NFT سرمایه گذاری کنیم؟

چرا باید روی توکن های NFT سرمایه گذاری کنیم؟

برای ورود به یک حوزه و سرمایه‌گذاری باید دلیل موجهی داشته باشید. سرمایه‌گذاری به روش‌های مختلفی می‌تواند صورت بگیرد، مثل خرید طلا، سهام، ارزهای دیجیتال و NFT؛ اما بین این همه گزینه چرا باید صنعت NFT را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید؟

دلایل مختلفی را می‌توان برای این مورد بر شمرد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • توکن‌های غیر قابل تعویض منحصر به فرد هستند و نمونه دیگری ندارند
  • توسط قراردادهای هوشمند حمایت می‌شوند، از این رو می‌توانید انتظار داشته باشید که با رشد صنعت ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند، یک توکن کارآمد در اختیار خواهید داشت
  • خرید و فروش توکن‌های غیر قابل تعویض هر ساله در حال رونق گرفتن است و کاربران زیادی به این حوزه وارد می‌شوند
  • توکن‌های NFT بازار راکدی ندارند و مدام در حال تغییر و تحولات مثبت هستند، گرچه مانند هر بازار دیگری نیز نوسان دارند
  • این نوع توکن‌ها امکان شرکت در برخی تصمیم‌گیری‌ها و رای‌گیری‌های بلاک‌چینی را فراهم می‌کنند
  • به مرور زمان، کارایی و کاربرد بسیار زیادی پیدا و ارائه دهندگان خدمات به این سمت ورود می‌کنند. با داشتن توکن NFT می‌توانید به برخی خدمات بدون هیچ گونه محدودیتی دسترسی داشته باشید

آموزش نحوه سرمایه گذاری روی توکن های nft

برای سرمایه گذاری در NFT لازم نیست که اقدامات و مراحل خاصی را انجام دهید! به راحتی و در ۳ قدم می‌توانید خودتان را برای ورود به این حوزه آماده کنید. این ۳ مرحله عبارتند از:

مرحله اول: تحقیق در مورد NFTهایی که قابل سرمایه‌گذاری هستند

شما باید NFT را انتخاب کنید که پتانسیل بالایی برای رشد و افزایش ارزش خود داشته باشد. NFTها می‌توانند بخشی از هنر، موسیقی، ویدئو یا حتی یک آیتم در یک بازی ویدیویی باشند. برای شناسایی ان اف تی‌ها می‌توانید در گوگل و یا توییتر جست و جو کنید.

سایت‌هایی مانند Rarity.tools یا NFTcatcher.io فهرستی از NFT‌های اتریوم و سولانا را نشان می‌دهند که در آینده نزدیک منتشر خواهند شد. وقتی دارید یک NFT را انتخاب می‌کنید باید توجه داشته باشید که زمان فروش و خرید آن کی است؟ از چه رمزارزی برای خرید و فروش پشتیبانی می‌کند؟ در چه تعدادی ضرب شده و از آن میزان چقدر به فروش رفته است؟

البته نکات دیگری را هم باید در نظر بگیرید، مثل:

  • تیم پشت مجموعه NFT: یک تیم معتبر و کاربلد باعث می‌شود تا ارزش یک توکن بالا برود و کاربرد بیشتری به مرور زمان پیدا کند.
  • توجه به بلاک‌چینی که روی آن ساخته شده: NFTها روی شبکه‌های بلاک‌چینی ایجاد می‌شوند. شبکه اتریوم بیشترین محبوبیت را در بین دیگر بلاک‌چین‌های موجود دارد. اگر شبکه‌ای که توکن روی آن راه‌اندازی می‌شود، معتبر و قوی نباشد، با قطع شدن شبکه، توکن NFT شما نیز از بین خواهد رفت.

به عنوان یک توصیه، هیچ وقت روی NFTهایی که خارج از زنجیره توزیع و یا نگهداری می‌شوند، سرمایه‌گذاری نکنید.

  • توجه به سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی: کاربران امروزه در مورد توکن‌های غیر قابل تعویض خود در توییتر و دیسکورد و تلگرام زیاد صحبت می‌کنند و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم حتما به این پلتفرم‌ها هم سر بزنید.

مرحله دوم: یک کارگزاری یا صرافی را برای خرید توکن انتخاب کنید

بعد از این که تحقیقات خود را انجام دادید و توکن مناسبی را انتخاب نمودید، حال می‌توانید برای خرید و سرمایه گذاری در NFTها اقدام کنید. برای خرید توکن‌های NFt به ارزهای دیجیتال نیاز دارید. برای خرید رمزارز نیز باید به صرافی‌های کریپتو یا کارگزاری‌ها مراجعه نمایید.

معمولا برای خرید NFT از ارز دیجیتال اتریوم استفاده می‌شود، اما رمزارزهای دیگر نیز کاربرد دارند. شما باید از این مورد که برای خرید توکن NFT مد نظرتان چه رمزارزی تعیین شده است، اطمینان حاصل کنید.

برای خرید ارزهای دیجیتال می‌توانید از پلتفرم‌هایی مثل کوین‌بیس، بایننس، صرافی رابین‌هود، صرافی ارز دیجیتال بیتستان و … استفاده کنید. با توجه به برخی محدودیت‌های موجود برای کاربران ایرانی در استفاده از صرافی‌های خارجی، بیتستان به شما کمک می‌کند تا ارز دیجیتال انتخابی‌تان را خریداری کنید.

در صرافی ارز دیجیتال بیتستان بسیاری از ارزهای دیجیتال معتبر پشتیبانی می‌شوند و می‌توانید با کارمزدی بسیار پایین، رمزارز مورد نیاز مثل اتریوم، بیت‌کوین سولانا، کاردانو و … را خریداری کنید.

مرحله سوم: یک بازار برای خرید NFT خود انتخاب کنید

بازار جایی است که NFT خریداری یا فروخته می‌شود. هنگامی که بازاری را پیدا کردید که NFT شما در آن فروخته می شود، ثبت نام کرده و کیف پول رمزنگاری خود را متصل کنید. پلتفرم‌های زیادی برای خرید و فروش توکن های NFT وجود دارند که برخی از معتبرترین آن‌ها عبارتند از:

  • OpenSea
  • rarible
  •  SuperRare
  • Foundation
  • AtomicMarket
  • Myth Market
  • BakerySwap
  •  KnownOrigin
  • Enjin Marketplace
  • Portion
  • و …

قبل از خرید، اطمینان پیدا کنید که رمزارز کافی برای خرید توکن ان اف تی مد نظرتان دارید. البته به هزینه کارمزد تراکنش هم توجه داشته باشید. خرید و انتقال کریپتوها، تبدیل یک کریپتو به دیگری و برخی امور دیگر هزینه جداگانه‌ای دارند که هزینه گس (کارمزد تراکنش) خوانده می‌شود.

به این مورد توجه داشته باشید که قیمت ذکر شده یا آخرین پیشنهاد برای یک NFT، هزینه کامل خرید نیست! به عنوان مثال، هزینه نهایی یک NFT با قیمت معادل ۴۰ دلار در بلاک‌چین اتریوم ممکن است به دلیل هزینه گس به ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار هم برسد.

هنگامی که NFT خریداری می‌شود، در یک کیف پول رمزنگاری در همان بلاک‌چین باید ذخیره گردد. کیف پول‌هایی که برای ذخیره NFT کاربرد دارند، عبارتند از:

  • Cybavo
  • Trust Wallet
  • Alpha Wallet
  • MetaMask

این کیف پول‌ها امکان ذخیره سازی رمزارزهای مختلف و همچنین NFTها را فراهم می‌کنند.

نکات مهم برای سرمایه گذاری ایمن در بازار NFT

برای سرمایه گذاری در NFT و کسب سود بیشتر لازم است که هم موارد و آموزش‌های ذکر شده در بخش‌های قبل را به دقت رعایت کنید، هم به برخی نکات مهم توجه نمایید. در واقع هدف شما از ورود به صنعت توکن‌های غیر مثلی، کسب سود است، اما اگر به برخی نکات توجه نکنید، به جای کسب سود، سرمایه خود را از دست خواهید داد.

نکات مهمی که به شما کمک می‌کنند تا سرمایه گذاری ایمنی در بازار NFTها داشته باشید، عبارتند از:

  • بررسی وب سایت و توسعه دهندگان پلتفرم
  • توجه به منحصر به فرد بودن توکن‌های غیر قابل تعویض
  • در نظر گرفتن پلتفرم‌هایی که از NFT پشتیبانی می‌کنند
  • بررسی تاریخچه معاملاتی توکن‌ها
  • دقت به کاربردی که NFT دارد
  • تمرکز روی هدفی که پروژه در پیش دارد
  • توجه به قیمت و ارزش خود NFT
بهترین توکن های nft برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲

بهترین توکن های nft برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲

اگر به دنبال سرمایه گذاری در NFT هستید، می‌توانید با استفاده از نکاتی که در بخش‌های بالا گفتیم، NFTهای مناسبی را خریداری کنید، اما قبل از آن باید بدانید که در حال حاضر چه NFTهایی در بازار طرفداران بیشتری دارند. سرمایه‌گذاری روی این نوع توکن‌ها می‌تواند امن تر باشد و در آینده سود مناسبی نیز به شما بدهد.

برخی از بهترین و محبوب ترین توکن های غیر قابل تعویض NFT که برای سرمایه‌گذاری گزینه‌های ایده‌آلی هستند، عبارتند از:

  • CryptoPunks

هنگام بررسی برای انجام سرمایه گذاری در حوزه NFT، احتمالاً بارها نام کریپتوپانک‌ها را شنیده یا مشاهده خواهید کرد. CryptoPunks یکی از اولین مجموعه‌های NFT بود که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد.

با اوج گرفتن شور و شوق بازار NFTها، این مجموعه نیز رشد چشمگیری داشت و برخی از توکن‌های موجود در آن نیز ارزش چندین هزار و گاها میلیون دلاری پیدا کردند.

  • Bored Ape Yacht Club

Bored Ape Yacht Club مجموعه‌ای شامل ۱۰,۰۰۰ قطعه NFT است که میمون‌های خسته را به نمایش می‌گذارند. اگرچه راه‌اندازی این مجموعه با سرعت خیلی کمی اتفاق افتاد، اما به مرور زمان افراد مشهور زیادی اقدام به سرمایه‌گذاری در این مجموعه کردند.

در زمان نگارش این مقاله، فروش Bored Ape Yacht Club NFT به لطف سرمایه‌گذاری اشخاصی مثل امینم و اسنوپ داگ، از یک میلیارد دلار عبور کرده است.

  • Mythia

Mythia مجموعه‌ای است شامل ۳۳۳۳ قطعه NFT منحصر به فرد که شخصیت‌های سایبرپانک و انیمه را به نمایش می‌گذارند. این مجموعه به سبب امکان فوق‌العاده‌ای که برای کاربران و دارندگان فراهم می‌کند، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

همه دارندگان این مجموعه NFT به سرورهای انحصاری Discord دسترسی پیدا می‌کنند. مالکان همچنین می‌توانند به مجموعه‌ای از ابزارهای نرم افزاری دسترسی داشته باشند که فرآیند سرمایه گذاری NFT را تسهیل می‌بخشند.

  • Embers

Embers نام یک مجموعه ایده آل و محبوب دیگر برای سرمایه گذاری در NFT است. این مجموعه قرار است که به زودی منتشر شود و قبل از انتشار، طرفداران بسیار زیادی هم پیدا کرده. Embers در مجموع ۵۵۵۵ قطعه NFT را در خود جای داده است.

  • Pudgy Penguins

آخرین مجموعه NFT که محبوبیت زیادی نیز در بین کاربران دارد، Pudgy Penguins است که مجموعه‌ای از ۸۸۸۸ پنگوئن را شامل می‌شود. همه‌ی این توکن‌ها به صورت تصادفی و بدون هیچ گونه برنامه قبلی ضرب شده‌اند که افراد می‌توانند آن‌ها را خریداری کرده و به عنوان تصویر پروفایل استفاده کنند.

این مجموعه در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد و از آن زمان تا به اکنون، بیش از ۱۴۰ میلیون دلار حجم معاملاتی دارد. اکثر توکن‌های موجود در این مجموعه ارزشی معادل ۰/۰۳ اتریوم دارند، اما ارزش برخی توکن‌ها به بیش از ۴۵۰ هزار دلار هم می‌رسد که فروخته شده‌اند.

به انتهای مقاله “آموزش سرمایه گذاری در NFT” رسیدیم. همان طور که مشاهده کردید، بازار NFT در سال ۲۰۲۱ رونق زیادی داشت و به همین سبب، علاقه‌مندان زیادی نیز در بین فعالان صنعت کریپتو پیدا کرد. برای ورود به این حوزه و سرمایه‌گذاری در آن لازم است که به برخی نکات توجه داشته باشید.

در این مقاله همه‌ی نکاتی که لازم بود بدانید را معرفی کردیم. همچنین به مزایای سرمایه گذاری روی NFtها، روش های سرمایه گذاری در NFT و محبوب‌ترین مجموعه های NFt برای سرمایه گذاری نیز پرداختیم.

منابع استفاده شده: seekingalphafortunlyseekingalphabusiness2community

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.