راه اندازی آزمایشی رمز ارز ملی در ایران

راه اندازی آزمایشی رمز ارز ملی در ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ مهر ۱۴۰۰

ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، یک نوع ارز فیات دیجیتالی است. ارز دیجیتال ملی مطابق قوانین دولتی بانک مرکزی هر کشور به عنوان پول ایجاد شده اما رویکرد طراحی ارز دیجیتال ملی در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. ایران به تازگی سعی در قرار گرفتن در زمره کشورهای پیشتاز در حوزه دیجیتال دارد و در همین راستا قصد دارد ارز دیجیتال ملی را راه اندازی کند. جزئیات خبر راه اندازی آزمایشی رمزارز ملی را در ادامه بخوانید.

راه اندازی آزمایشی رمزارز ملی

رییس کل بانک مرکزی با بیان کرد در کشور هیچ گونه کمبود ارز نداریم و بازار در آینده هم مثل اکنون در آرامش خواهد بود. علی صالح آبادی همچنین از راه اندازی آزمایشی رمز ارز ملی خبر داد و بر اصلاح و به روز کردن قانون بانک مرکزی تاکید کرد. وی در مورد موضوع رمزارزها گفت: در آینده رمز ارز ملی را به صورت آزمایشی راه اندازی خواهیم کرد.

رییس بانک مرکزی کشور، علی صالح‌آبادی، در مورد خلاصه محتوای نشست خود با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران گفت: در نشست امروز، گزارشی از وضعیت بازار ارز و کلان حوزه اقتصادی و سیستم بانکی ارائه کردیم.

وی همچنین افزود:

 اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس سعی داشتند در قالب کمیته‌های مشترک مسائل مشترک دولت و مجلس پیگیری شود و به نتیجه برسد.

احتمال تحریم ارزهای دیجیتالی برای ایرانی‌ها توسط آمریکا

برای خواندن جزئیات خبر کلیک کنید

او تصریح کرد:

اصلاح قانون بانک مرکزی و اصلاح قانون پولی و بانکی از مسائلی است که سال‌هاست که مطرح می شود. در این نشست مقرر شد قانون بانک مرکزی در مرحله اول با هماهنگی کمیسیون اقتصادی در کمیته مشترک مورد بررسی قرار بگیرد تا در مهلت مشخصی جمع‌بندی خود را بیان کنند.

صالح آبادی در ادامه گفت: مسئله رمز ارزها در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به اهمیت رمزارز ملی و غیر ملی در سطح دنیا مقرر شد کارگروهی با همکاری کمیسیون اقتصادی تشکیل شود، در نتیجه موضع بانک مرکزی کشور درباره رمزارزها روشن می‌شود.

او در ادامه افزود:

 در آینده رمزارز ملی را به صورت آزمایشی راه اندازی خواهیم کرد که در حال حاضر بانک مرکزی بررسی‌های خود را روی آن انجام می‌دهد. امیدواریم ضوابط آن در شورای پول و اعتبار نهایی شود و این اتفاق که به صورت محدود در کشورهای دنبال شده، در ایران نیز راه اندازی شود.

منبع: eghtesadonline

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.