جک دورسی، طرفدار بیت‌کوین از سمت مدیرعاملی توییتر کناره گیری می‌کند؟

کناره گیری جک دورسی از مدیر عاملی توییتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ آذر ۱۴۰۰

به گزارش CNBC که به نقل از یک منبع ناشناس نوشته شده، جک دورسی طرفدار بیت‌کوین قرار است از سمت مدیر عاملی توییتر کناره‌گیری کند. جک دورسی در سال ۲۰۰۶ یکی از غول‌های حوزه رسانه‌های اجتماعی را تأسیس کرد و اولین مدیر عامل آن شد که پیشرو جنبش میکروبلاگینگ بود. اما دلیل این کناره‌گیری چه می‌تواند باشد؟ با بیتستان همراه باشید تا به جزئیات کناره گیری جک دورسی از مدیر عاملی توییتر بپردازیم.

به گزارش CNBC که به نقل از یک منبع ناشناس نوشته شده، جک دورسی طرفدار سر سخت بیت‌کوین قرار است از سمت مدیر عاملی توییتر کناره‌گیری کند. در سال ۲۰۰۸ نیز چنین اتفاقی افتاده بود و در آن زمان اوان ویلیامز، یکی از بنیانگذاران توییتر پس از کناره‌گیری دورسی از این نقش و ریاست هیئت مدیره، رئیس جدید توییتر شد.

در سال ۲۰۱۰، دیک کاستولو کنترل را به دست گرفت تا دورسی از توییتر فاصله بگیرد و روی سرمایه‌گذاری‌های دیگر تمرکز کند. در سال ۲۰۱۳، توییتر به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد. دورسی چند ساعت پس از اینکه غول رسانه‌های اجتماعی عرضه اولیه عمومی خود را آغاز کرد، تبدیل به یک میلیاردر شد.

دورسی در سال ۲۰۱۵ به سمت مدیر عاملی شرکت بازگشت و جایگزین تاجر دیک کاستولو شد که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ به عنوان مدیر عامل توییتر خدمت کرده بود. در مارس ۲۰۲۰، پل سینگر (بنیانگذار مدیریت الیوت) تلاش کرد دورسی را برکنار کند، اما این تلاش شکست خورد.

جک دورسی، مدافع بیت‌کوین:

دورسی به عنوان یکی از سرسخت‌ترین حامیان ارز دیجیتال پرچمدار یعنی بیت‌کوین شناخته شده است. بیوگرافی توییتر او فقط یک کلمه را می‌گوید: #Bitcoin.

تحت نظارت دورسی، پلتفرم رسانه اجتماعی توییتر یک سرویس دونیت بیت‌کوین را که توسط شبکه لایتنینگ طراحی شده بود، اجرا کرد. مدیر عاملی توییتر تنها سمت مدیر عاملی وی نیست. او همچنین در راس شرکت پرداخت Square قرار دارد که تجارتی متکی به بیت‌کوین است.

اوایل این ماه، Square پس از مشارکت با شرکت بلاک‌چین Blockstream برای راه‌اندازی یک پروژه استخراج با انرژی خورشیدی، پروتکلی را برای یک صرافی غیرمتمرکز بیت‌کوین منتشر کرد.

Cash App در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ حدود ۱/۸۲ میلیارد دلار درآمد از طریق بیت‌کوین به دست آورد.

در ماه جولای، دورسی گفت که مایل است هر دو شرکت خود را ترک کرده و کاملاً روی بیت‌کوین تمرکز کند:

اگر من در Square یا توییتر نبودم، روی بیت‌کوین کار می‌کردم. اگر بیت‌کوین به کمک بیشتری نیاز داشت، Square و Twitter را رها می‌کردم.

۴۰ میلیون ریپل پس از انتقال به صرافی بایننس به فروش رفت!

برای مشاهده جزئیات بیشتر، کلیک کنید

جانشین دورسی چه کسی خواهد بود؟

جک دورسی، مدافع بیت‌کوین

مشخص نیست که پس از دورسی چه کسی در راس مدیریت توییتر قرار خواهد گرفت. با این حال او از قبل با هیات مدیره درباره جانشین شرکت میلیاردی خود به توافق رسیده است. دورسی تنها یک روز قبل از گزارش CNBC توییت کرد که عاشق توییتر است.

جالب است بدانید که سهام توییتر در بازار بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است.

منبع: u.today

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.