جی‌پی مورگان از یک بلاک‌چین جدید که در برابر حملات کوانتومی مقاوم است، رونمایی کرد

رونمایی جی‌پی مورگان از یک بلاک چین جدید
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

بیتستان: یکی از غول‌های بانکی ایالات متحده آمریکا، JP Morgan Chase از تحقیقاتی که در مورد شبکه‌ی بلاک‌چین توزیع کلید کوانتومی (QKD) انجام داده بود، رونمایی کرد. این بلاک چین جدید از ابتکارات و پیشرفت‌های جی‌پی مورگان است که قصد دارد تا یک شبکه‌ی امن در مقابل حملات هکرها ایجاد کند. در ادامه، به خبر رونمایی جی‌پی مورگان از یک بلاک چین جدید بیشتر خواهیم پرداخت.

رونمایی جی‌پی مورگان از یک بلاک چین جدید

غول بانکی ایالات متحده آمریکا، JP Morgan Chase اخیرا از تحقیقاتی که در مورد شبکه بلاک‌چین توزیع کلید کوانتومی (QKD) انجام داده بود، رونمایی کرده است. این شبکه در مقابل حملات کوانتومی هکرها مقاوم است.

شبکه توزیع کلید کوانتومی (QKD) از مکانیک کوانتومی و رمزنگاری استفاده می‌کند تا دو طرف بتوانند تبادل داده‌های امنی داشته باشند. این فناوری یک نوع دفاع در مقابل هک‌های احتمالی است که امکان دارد در آینده توسط کامپیوترهای کوانتومی انجام شود.

طبق اطلاعیه‌ی منتشر شده در 17 فوریه، جی‌پی مورگان با توشیبا و Ciena برای آزمایش بلاک‌چین QKD همکاری کرده است.

در این اطلاعیه بیان شده است:

در حال حاضر، QKD راه‌حلی برای دفاع در برابر حملات مبتنی بر محاسبات کوانتومی مناسب است.

این تحقیق برای استفاده در مناطق شهری انجام شده بود. مارکو پیستویا (Marco Pistoia)، مهندس و رئیس گروه تحقیقاتی FLARE در JP morgan chase بیان کرد:

این کار در زمان مهمی انجام خواهد شد. ما برای معرفی کامپیوترهای کوانتومی آماده می‌شویم. این کامپیوترها چشم‌انداز امنیتی فناوری‌هایی مثل بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال در آینده هستند.

اخیرا جی‌پی مورگان ابتکارات و پیشرفت‌های بلاک‌چین خود را افزایش داده. بر اساس گزارشات cointelegraph این شرکت اولین بانکی است که وارد دنیای متاورس شده و اکنون یک سالن مجازی در متاورس دارد.

منبع خبر: Cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.