Jump Crypto در مورد سقوط ترا دست به افشاگری زد

افشاگری های Jump Crypto در مورد سقوط ترا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱

بیتستان: Jump Crypto سرانجام سکوت خود در مورد دلایل سقوط شبکه ترا و رمزارز اختصاصی آن، را شکست. افشاگری های Jump Crypto در مورد سقوط ترا نشان داد که از تعادل خارج شدن معاملات در استخر USTw-3CRV اصلی‌ترین عامل سقوط این شبکه بود.

افشاگری های Jump Crypto در مورد سقوط ترا

Jump Crypto، زیرمجموعه شرکت تجاری Jump Trading Group که در شیکاگو مستقر است، با این که یکی از حامیان اصلی پروژه ترا بود، اما سرانجام درباره سقوط این شبکه صحبت کرد.

افشاگری های Jump Crypto در مورد سقوط ترا

طبق صحبت‌های Jump Crypto، سقوط ترا در پی از تعادل خارج شدن معاملات در استخر USTw-3CRV اتفاق افتاده است. در واقع این استخر قرار بود دارای یک نسبت ۵۰:۵۰ از UST و ۳CRV باشد؛ اما پس از این که TerraForm نقدینگی UST و دو کیف پول بزرگ خود را از استخر برداشت کرد، تعادل از بین رفت و منجر به سقوط شبکه شد.

سرمایه‌گذاران بزرگ نیز سپرده‌های خود را از شبکه خارج کردند و در پی آن قیمت UST به نسبت قیمت دلار، ۱۵ درصد افت کرد و رفته رفته پیوند UST با دلار قطع شد. این در حالی است که سرمایه‌گذاران خرد در طول این حادثه همچنان به خرید لونا و UST ادامه دادند.

از آنجایی که قدرت سرمایه‌گذاران خرد در مقایسه با قدرت نهنگ‌ها بسیار کمتر بود، نتوانستند تغییری در وضعیت ایجاد کند و ترا سقوط کرد.

با سقوط ترا، حدس و گمان‌های زیادی در رابطه با کلاهبرداری بودن این شبکه نیز به گوش می‌رسید. به عنوان مثال پت تومی، سناتور طرفدار رمزارز در پنسیلوانیا معتقد است که Terra یک پروژه کلاهبرداری است، زیرا با فناوری مشکوک خود، به سرمایه‌گذاران وعده کسب سود زیادی را داده بود.

Bill Ackman، یکی از میلیاردهای بازار نیز معتقد است که چنین پروژه‌هایی کل صنعت ارزهای دیجیتال را تهدید می‌کنند.

منبع: u.today

ترا
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.