تصویب قوانین ضد پولشویی در قزاقستان توسط سنای این کشور

تصویب قوانین ضد پولشویی در قزاقستان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ آبان ۱۴۰۰

سنای قزاقستان قانون نظارت مالی بر پلتفرم‌های رمزنگاری را تصویب کرد. این قانون اجباری و برای جلوگیری از پولشویی است. برای خواندن خبر تصویب قوانین ضد پولشویی در قزاقستان با بیتستان همراه باشید.

با توجه به گزارش رسانه محلی Vlast، طبق قوانین جدیدی که امروز توسط پارلمان ملی کشور قزاقستان تصویب شد، به احتمال زیاد مشاغل مرتبط با ارزهای دیجیتال در این کشور به زودی شامل مقررات ضد پولشویی (AML) خواهند شد.

قانون جدید نظارت مالی کشور، ارائه دهندگان خدمات رمزنگاری را نیز شامل خواهد شد.

بر اساس قوانین جدید، دولت یک نهاد حقوقی ایجاد خواهد کرد که شامل مقامات دولتی خواهد بود. هنگامی که یک شرکت خدمات تجارت ارز دیجیتال خود را راه‌اندازی یا دارایی‌های دیجیتالی را منتشر می‌کند، باید به وزارت توسعه دیجیتال، نوآوری و صنعت هوافضا در قزاقستان اطلاع دهد. این مؤسسه مسئول انجام ارزیابی ریسک و نظارت بر مقررات AML خواهد بود.

اظهارات سناتور اولگا پرپچینا در مورد نظارت مالی بر عرصه رمزارز:

طبق گزارش Vlast، سناتور اولگا پرپچینا (Olga Perepechina)، اظهار داشت که سیستم نظارت مالی قزاقستان در حال حاضر شامل اشخاص حقوقی که دارایی‌های دیجیتال را مدیریت می‌کنند یا خدماتی را برای تبدیل ارزهای دیجیتال به پول نقد، کالاهای ملموس و سایر دارایی‌ها ارائه می‌دهند، نمی‌شود.

سناتور در ادامه سخنان خود هشدار داد که این عدم نظارت باعث گسترش سریع جرایم پولشویی و کمک به تامین مالی تروریسم و ​​همچنین رشد بازار سیاه می‌شود.

او هشدار داد که مجرمان سایبری، از جمله تروریست‌ها، تشویق می‌شوند تا از ارزهای دیجیتال و روش‌های الکترونیکی در کارهای غیر قانونی خود بیشتر استفاده کنند.

مصادره بیش از ۲۶۰ دستگاه ماینینگ در چین توسط دولت

برای خواندن این خبر کلیک کنید

اقدامات رئیس جمهور قزاقستان در حوزه رمزارز:

با این حال لایحه مورد نظر هنوز به تصویب رئیس جمهور این کشور، قاسم جومارت توکایف (Kassym-Jomart Tokayev) نرسیده است.

ماه گذشته، توکایف با اشاره به کسری بودجه کشور، خواستار تنظیم «سریع» فعالیت ارزهای دیجیتال و استخراج بیت‌کوین (BTC) شد. این کشور آسیای مرکزی که ارزان‌ترین برق جهان را دارد، در بحبوحه سرکوب شدید چین به کانون استخراج بیت‌کوین تبدیل شده است.

با توجه به گزارشات، طی پنج سال در قزاقستان، پیش‌بینی شده که استخراج ارزهای دیجیتال حداقل ۱/۵ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور کمک کند. نرخ استخراج کنونی این کشور پس از ایالات متحده در جایگاه دوم جهان است.

منبع: cointelegraph

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.