دستگاه‌های مبدل چهار رمزارز به ریال به زودی در جزیره کیش راه‌اندازی خواهند شد

راه‌اندازی دستگاه‌های مبدل چهار رمزارز به ریال در جزیره کیش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ مرداد ۱۴۰۱

مهرداد تاوتلی، دبیرکل جامعه هتل‌داران کیش خبر راه‌اندازی دستگاه‌های مبدل چهار رمزارز به ریال در جزیره کیش، را اعلام کرد. پس این که خبر برگزاری جام جهانی در دوحه اعلام شد مسئولین به فکر راه اندازی چنین دستگاه‌هایی افتادند تا مسافران بتوانند به سادگی رمزارزهای خود را به ریال تبدل کنند. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

راه‌اندازی دستگاه‌های مبدل چهار رمزارز به ریال در جزیره کیش

پس از این که قرار شد جام جهانی در دوحه برگزار شود، مسئولین کیش اعلام کردند که می‌توانند از مسافرانی که برای بازی‌ها آمده‌اند، در این جزیره پذیرایی کنند. پس از آن، مهرداد تاوتلی، دبیرکل جامعه هتل‌داران کیش، اعلام کرد که برای ساده‌تر شدن کار مسافران، دستگاه‌هایی راه‌اندازی خواهد شد که چهار رمزارز را به ریال تبدیل می‌کنند.

تاوتلی در این مورد توضیح داد:

با نزدیک شدن به بازی‌های جام جهانی در دوحه و نزدیکی کشور میزبان به جزیره کیش، ما به صورت جدی به ورود مهمانان بازی‌ها به جزیره کیش فکر کردیم. طبق برآوردهایی هم که داریم، طبعاً جمعیتی از گردشگران جام جهانی به کیش و مکان‌هایی به جز دوحه خواهند آمد؛ چراکه پیش‌بینی می‌شود این دور بازی‌ها یک میلیون گردشگر داشته باشد، در حالی که ظرفیت دوحه نهایتاً ۳۰ الی ۴۰ درصد آن را می‌تواند پوشش دهد و به هرحال تعدادی از آنها، به جز امارات و عربستان به سمت کیش سرازیر می‌شوند.

ضمن اینکه گردشگران ایرانی مقیم خارج نیز ترجیح می‌دهند به کیش بیایند. مهم‌ترین چالش در این زمینه با توجه به تحریم‌ها بحث رزرواسیون و انتقال مالی برای گردشگران خارجی است. یکی از راهکارها استفاده از رمزارز بود و بنده شاید اولین نفری بودم که از ضرورت رفتن به سمت این راهکار و عملیاتی کردن آن صحبت کردم.

دبیرکل جامعه هتل‌داران کیش ادامه داد:

پروژه‌ای که ما در پیش داریم، خیلی بزرگ‌تر و بلندمدت‌تر از بازی‌های جام جهانی است. خوشبختانه تاکنون مذاکراتی طی چهار جلسه با دوستان بانک مرکزی داشته‌ایم و همچنین با دو صرافی رمزارز داخلی نیز مذاکرات برای همکاری انجام شده و تقریباً نهایی است.

برنامه اصلی هم این است که در جزیره کیش و بعد از آن در دیگر شهرهای توریستی ایران، دستگاه‌هایی مانند ATM نصب و راه‌اندازی شود که قابلیت تبدیل آنی رمزارز به ریال را داشته باشد. این تجهیزات در حال حاضر آماده است و به زودی خبر نصب آنها را اعلام خواهیم کرد. در واقع فقط ما منتظر رفع آخرین ملاحظات قانونی که خیلی هم جزئی است، هستیم و دستگاه‌ها و تجهیزات کاملاً آماده است.

تاوتلی به محدودیت‌هایی نیز در این مورد اشاره کرد و گفت:

ما در وهله نخست چهار رمزارز را مشخص کردیم که فعلاً فقط امکان تبدیل این چهار رمزارز به ریال در این برنامه وجود دارد و تبدیل سایر رمزارزها فعلاً ممنوع است. بیت‌کوین، اتریوم، تتر و ترون، چهار رمزارزی هستند که ما انتخاب کرده‌ایم. اما به خاطر مسائل پول‌شویی این امکان فقط در اختیار گردشگران خارجی یا ایرانیان مقیم خارج، آن هم با پاسپورت خارجی و نه دو تابعیتی است و ایرانیان نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

این دستگاه‌ها قابلیت تحویل ریال به صورت آنی به گردشگران خارجی را دارد و با توجه به اینکه برای گردشگر خارجی سخت است که در شرایط فعلی ایران پول نقد با خودش به ایران بیاورد، این قابلیت می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

وی اینگونه به سخنان خود پایان داد که:

حتی با دوستان بانک مرکزی صحبت شد که در فرودگاه این دستگاه‌ها و به قولی این ATMها دایر شود تا توریست واردشده به ایران همان جا کار تبدیل رمزارز به ریال را انجام دهد و در زمان خروج هم ریال باقی‌مانده را بتوانند به رمزارز تبدیل کنند.

با توجه به این گفته‌ها می‌توان گفت به زودی گردشگران در جزیره‌ی کیش قادر به تبدیل رمزارزهای خود به ریال، آن هم به طور مستقیم خواهند شد.

منبع: way2pay

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.