مزرعه بزرگ استخراج ارز دیجیتال در قرقیزستان تعطیل شد

تعطیلی مزرعه بزرگ استخراج ارز دیجیتال در قرقیزستان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ آبان ۱۴۰۰

مقامات قرقیزستان یک مزرعه بزرگ استخراج ارز دیجیتال را در شمال این کشور کشف و تعطیل کردند. مقامات این کشور مدعی هستند که تأسیسات غیرقانونی استخراج رمزارز خسارت عظیمی به شبکه برق کشور وارد کرده است. برای خواندن خبر تعطیلی مزرعه بزرگ استخراج ارز دیجیتال در قرقیزستان با بیتستان همراه باشید.

منطقه آسیای مرکزی، از جمله جمهوری قرقیزستان، اخیراً به کانونی برای استخراج ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. شرکت‌های فعال در استخراج ارزهای دیجیتال به دلیل نرخ پایین انرژی و همچنین بحبوحه سرکوب مداوم این صنعت در چین، جذب این منطقه شده‌اند.

 طبق گزارشات در اوایل اکتبر، دولت قرقیزستان تعرفه‌های برق را برای شرکت‌های استخراج رمزارز افزایش داده است. دولت دلیل این کار را این گونه توضیح داد که فعالیت‌های آنها انرژی‌بر بوده و نیروی برق بسیاری را مصرف می‌کند.

قانون‌گذاران همسایگان قرقیزستان نیز قوانین مشابهی را پیشنهاد کرده‌اند.

مقامات بیشکک (Bishkek) نیز به دنبال استخراج‌کنندگان غیرقانونی ارزهای دیجیتال هستند. در ماه می، ماموران نیروی پلیس ۲۰۰۰ دستگاه ماینینگ را از تعدادی تأسیسات استخراج ارز دیجیتال غیرقانونی، در چندین مکان در پایتخت و منطقه چوی (Chuy) توقیف کردند.

اخیراً طی عملیات مشابهی، کمیته امنیت ملی (GKNB) یک مزرعه استخراج غیرقانونی بزرگ رمزارز را در شهر دروژبا (Druzhba) واقع در منطقه ایسیک آتا (Issyk-Ata) از بین برد. در گزارشی فاش شده است که ماموران پلیس موفق به مصادره ۲۵۰۰ دستگاه ماینینگ دیگر شده‌اند.

کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمزارز ایران در استان خوزستان

برای خواندن این خبر کلیک کنید

خسارات عظیمی به شبکه‌های برق قرقیزستان

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط وزارتخانه قرقیزستان و به نقل از اسپوتنیک قرقیزستان، مرکز داده این ماینرها توسط اتباع خارجی اداره می‌شد. GKNB همچنین خاطرنشان می‌کند که فعالیت‌های غیرقانونی ماینرها خسارات عظیمی به شبکه‌های برق قرقیزستان وارد کرده است.

بازرسان در حال حاضر روی ارزیابی ضرر و زیان دولت و تعیین اینکه آیا سخت افزار ماینرها به طور قانونی به کشور وارد شده است یا نه، کار می‌کنند. این کمیته افزود که همچنین در تلاش است تا همه افراد مرتبط با این عمل غیرقانونی را شناسایی کند.

قرقیزستان اقداماتی را برای کنترل استخراج رو به رشد رمزارز انجام داده است.

در آگوست ۲۰۲۰، وزارت اقتصاد لایحه‌ای را برای وضع مالیات برای استخراج رمزارز ارائه کرد. این قانون ۱۵ درصد مالیات بر هزینه برق مصرفی برای استخراج ارزهای دیجیتال را پیشنهاد می‌کند.

این قانون همچنین شرکت‌های ماینینگ یا استخراج‌کننده رمزارز را موظف به ثبت نام در نهادهای نظارتی برای کسب مجوز فعالیت در کشور می‌کند.

منبع: bitcoin.com

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.