راه‌اندازی CBDC نیجریه با کسب تجربه از شکست‌های قبلی

راه‌اندازی CBDC نیجریه با کسب تجربه از شکست‌های قبلی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ آبان ۱۴۰۰

با توجه به استقبال گسترده‌ای که از ارزهای دیجیتال به عمل آمده، بانک مرکزی هر کشور نیز در صدد ایجاد ارز دیجیتال ملی خود است. به عنوان مثال کشورهایی مثل انگلیسی، چین و حتی ایران در حال راه‌اندازی رمزارز ملی خود هستند. به تازگی نیز نیجریه در این مسیر قدم برداشته است. با بیتستان همراه باشید تا جزئیات راه‌اندازی CBDC نیجریه را بیان کنیم.

راه‌اندازی CBDC نیجریه

بانک مرکزی نیجریه پس از ناکامی در راه‌اندازی CBDC خود در اول اکتبر، سندی را منتشر کرد که در آن تعهد خود را برای راه‌اندازی e-naira تکرار می‌کند. در واقع، بر اساس این سند بانک مرکزی اعلام کرد که اکنون آماده راه اندازی CBDC نیجریه است.

به نظر می رسد در سند تازه منتشر شده بانک مرکزی پیامدهای عدم راه‌اندازی رمزارز ملی طبق برنامه قبلی را کم اهمیت جلوه داده، اما در عوض تلاش می‌کند تا پروژه رمزارز ملی را دوباره استارت کند.

بانک مرکزی نیجریه (CBN) در این راستا افزود:

در حالی که راه‌اندازی e-naira یک اتفاق مهم است، یک نقطه عطف بزرگ نیز در مسیر ارزهای دیجیتال برای نیجریه محسوب می‌شود. e-naira یک فرآیند است، نه یک مرحله. CBN معتقد است که با گذشت زمان، اکوسیستم‌های قوی که بر روی سکوی e-naira ساخته خواهند شد، از مزایای زیادی برخوردار خواهند بود

در زیر می‌توانید جزئیات بیشتری از راه اندازی آزمایشی رمز ارز ملی در ایران به دست آورید

راه اندازی آزمایشی رمز ارز ملی در ایران

CBN می‌گوید؛ به جای اینکه تمام تمرکز خود را روی راه‌اندازی به موقع e-naira بگذارد، زمان خود را صرف کار روی طراحی و معماری e-naira کرده است. همچنین نوع عملکردهای ارز دیجیتال، خطرات e-naira و نحوه کاهش آن‌ها همچنین نقشه راه اجرای e-naira را به دقت بررسی نموده.

به گفته بانک مرکزی، این جزئیات حیاتی هستند که باید به نیجریه‌ای‌ها اطمینان خاطر دهد که e-naira که در صدد راه‌اندازی آن هستند، مطمئن و امن خواهد بود به خوبی طراحی شده است.

منبع: news.bitcoin

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.