راه اندازی رمزارز ملی پرو با همکاری بانک‌های مرکزی هند، هنگ کنگ و سنگاپور

راه اندازی رمزارز ملی پرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ آبان ۱۴۰۰

با همه گیر شدن صنعت ارزهای دیجیتال، بسیاری از کشورها در پی ایجاد رمزارز ملی خود هستند. در همین حین نیز بانک مرکزی پرو با بانک‌های مرکزی هند، هنگ کنگ و سنگاپور همکاری می‌کند تا رمزارز ملی‌اش را راه‌اندازی نماید. با بیتستان همراه باشید تا به راه اندازی رمزارز ملی پرو بپردازیم.

رئیس بانک مرکزی پرو اشاره کرده که این کشور با هند، سنگاپور و هنگ کنگ برای توسعه ارز دیجیتال ملی به همکاری خواهد پرداخت.

خولیو ولارده (Julio Velarde) اعلام کرد که کشورش وارد رقابت جهانی برای توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خواهد شد. او در کنفرانس سالانه مدیران اجرایی (CADE) با برخی از رهبران تجاری گفت:

من فکر می‌کنم سیستم پرداختی که هشت سال بعد در جهان خواهیم داشت کاملاً متفاوت از سیستم فعلی خواهد بود، حتی سیستم مالی نیز به احتمال زیاد، کاملاً تغییر پیدا کند.

ولارده اظهار داشت که پرو با بانک‌های مرکزی کشورهای پیشرفته‌تر در توسعه CBDCها از جمله هند، سنگاپور و هنگ کنگ همکاری خواهد کرد. CBDC شکل دیجیتال ارز فیات یک کشور است که توسط بانک مرکزی کشور مربوطه صادر و کنترل می‌شود.

ولارده گفت:

ما اولین نفر نخواهیم بود، زیرا منابع لازم برای اولین بودن و مواجهه با این خطرات را نداریم. حتی از برخی کشورهای مشابه هم جلوتر هستیم، اگرچه پشت سر مکزیک و برزیل حرکت می‌کنیم.

بر اساس گزارش شورای آتلانتیک، ۸۷ کشور (که بیش از ۹۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی را در اختیار دارند) اکنون در حال تحقیق در مورد CBDC هستند و هفت کشور نیز اقدام به راه اندازی ارز دیجیتال ملی خود کرده‌اند. اگر یک مقایسه با آمار ماه می ۲۰۲۰ داشته باشم، آن زمان تنها ۳۵ کشور در حال بررسی و توسعه CBDC بودند.

بهتر است بدانید که مکزیک و برزیل در حال برنامه ریزی برای انتشار CBDCهای خود قبل از سال ۲۰۲۳ هستند.

به رسمیت شناخته شدن CBDCهای خارجی توسط بانک مرکزی اروپا

جهت مشاهده خبر، کلیک کنید

وضعیت شرکای پرو در راه اندازی ارز دیجیتال ملی:

در مورد شرکای پرو جهت توسعه CBDC نیز می‌توان به بانک مرکزی هند اشاره کرد که تا قبل از پایان سال، اجرای آزمایشی روپیه دیجیتال را عملی خواهد کرد.

Shaktikanta Das، رئیس بانک مرکزی هند در ماه آگوست به CNBC گفت:

ما در مورد ارز دیجیتال ملی خود بسیار مراقب هستیم، زیرا CBDC یک محصول کاملاً جدید است، نه فقط برای هند، بلکه برای همه کشورهای جهان.

بانک مرکزی هنگ کنگ (HKMA) هم به بررسی امکان معرفی دلار دیجیتال هنگ کنگ (e-HKD) ادامه می‌دهد. بانک مرکزی سنگاپور (MAS) نیز برنامه‌هایی را برای یک CBDC اختصاصی خود به اشتراک گذاشته است.

با این حال، همه این کشورها در حال رقابت برای رسیدن به چین هستند که طبق گفته رئیس ارز دیجیتال PBoC، اکنون در مجموع ۶۲ میلیارد یوان دیجیتال پردازش کرده است.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.