پروتکل تبادل غیر متمرکز Uniswap در Polygon فعال می‌شود: توکن MATIC اوج می‌گیرد!

راه اندازی Uniswap در Polygon
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ دی ۱۴۰۰

طبق اخبار منتشر شده، پروتکل تبادل غیرمتمرکز Uniswap در Polygon راه‌اندازی می‌شود. خبر راه‌اندازی یونی‌سوآپ در پالیگان موجب شد که قیمت توکن‌های UNI و MATIC رشد قابل توجهی داشته باشند. با بیتستان همراه باشید تا جزئیات بیشتری از راه اندازی Uniswap در Polygon در اختیارتان قرار دهیم.

روز چهارشنبه، ۲۲ دسامبر، پروتکل تبادل غیرمتمرکز Uniswap در Polygon (راه حل مقیاس پذیری لایه ۲ Ethereum Matic Network) فعال شد. این توسعه، یک ماه پس از ارائه پیشنهاد یونی‌سوآپ مبنی بر راه‌اندازی Uniswap v3 در پالیگان انجام می‌گیرد.

Mihailo Bjelic، یکی از بنیانگذاران Polygon هم در اظهار نظری در این مورد گفت:

با این استقرار، Uniswap به عنوان پروژه مبتی بر شبکه اتریوم، دوباره هزینه‌های پایین و دسترسی آزاد را برای همه ارائه می‌دهد.

مزایای راه اندازی Uniswap در Polygon:

یونی سواپ مبتنی بر شبکه اتریوم است که با استفاده از آن می‌توان به مبادله خودکار بین اتریوم و توکن‌های ERC20 پرداخت. اکوسیستم DeFi Polygon هم دومین اکوسیستم قوی در صنعت DeFi است.

ابزارهای مبتنی بر بلاک چین DeFi کارهایی مثل وام دهی، استقراض و تجارت را انجام می‌دهند. با این حال، پلتفرم‌های DEX مانند Uniswap که بر روی بلاک‌چین اتریوم کار می‌کنند، با مشکل اصلی هزینه گس بالا مواجه هستند.

راه‌اندازی Uniswap بر روی پلتفرم لایه ۲ اتریوم Polygon، هزینه‌های بالای گس را برای کاربران Uniswap کاهش می‌دهد. علاوه بر این، راه‌اندازی یونی‌سوآپ در Polygon به این معنی است که کاربران Uniswap (UNI) می‌توانند با استفاده از بلاک‌چین Polygon، توکن‌ها را مبادله کنند.

Uniswap یکی از بزرگترین صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) است که حجم معاملات آن در سال جاری به بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.

تاثیر راه اندازی Uniswap در Polygon بر قیمت توکن‌های هر دو شبکه:

راه اندازی Uniswap در Polygon خبرهای خوبی برای دارندگان ارز دیجیتال MATIC به همراه داشت. به طوری که پس از اعلام این خبر، قیمت UNI و MATIC به ترتیب افزایش یافت.

قیمت توکن یونی‌سوآپ (UNI) در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد. UNI در حال حاضر با قیمت ۱۶/۷۳ دلار معامله می‌شود. از سوی دیگر، Polygon’s MATIC به بالاترین قیمت در تاریخ خود یعنی ۲/۷۰ دلار رسید.

منبع: coingape

یونی‌ سواپ
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.