گروه لازاروس عامل هک ۱۰۰ میلیون دلاری Horizon معرفی شد

گروه لازاروس عامل هک ۱۰۰ میلیون دلاری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۹ تیر ۱۴۰۱

طبق گزارشات، گروه لازاروس عامل هک ۱۰۰ میلیون دلاری Horizon اعلام شده و پروتکل هارمونی پیگیر این قضیه خواهد بود. واشنگتن بر این باور است که گروه لازاروس تحت دستورات سازمان اطلاعات مخفی کره شمالی این تخلف بزرگ را انجام داده است. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

طبق آخرین گزارشات، گروه لازاروس کره شمالی، عامل هک ۱۰۰ میلیون دلاری Horizon اعلام شده. بلومبرگ گزارش داده که Elliptic Enterprises وجوه دزدیده شده را ردیابی می‌کرد و با دنبال کردن آن‌ها به این نتیجه رسیده که لازاروس عامل این هک بزرگ است.

واشنگتن بر این باور است که گروه لازاروس تحت دستورات سازمان اطلاعات مخفی کره شمالی عمل کرده. Elliptic در گزارشی نوشت که:

در ادامه باید گفت که این گروه سرقت‌های زیادی از این دست را انجام داده که ارزش آن‌ها به بیش از ۲ میلیارد دلار می‌رسد. همچنین گمان زده می‌شود که این گروه در هک ۵۴۰ میلیون دلاری بریج Ronin در اوایل سال جاری نیز دست داشته باشد.

هکرها قبلاً تمام دارایی‌های دزدیده شده را به ETH تبدیل و شروع به میکس وجوه در Tornado Cash کرده‌اند تا ردی از خود به جای نگذارند. از ۲۷ ژوئن، بیش از ۳۵۰۰۰ ETH به ارزش تقریبی ۴۰ میلیون دلار به Tornado Cash ارسال شده است.

پروتکل هارمونی برای گرفتن رد وجوه سرقت شده شروع به جستجوی جهانی می‌کند

روز سه‌شنبه، ۲۹ ژوئن، هارمونی، شرکت Chainalysis را برای ردیابی مقصران پشت این هک تعیین کرد. پیش از این، هارمونی یک میلیون دلار پاداش به هکر برای بازگرداندن ۱۰۰ میلیون دلار در نظر گرفته بود و اطمینان داده بود که هیچ گونه پیگیری قانونی را در پیش نخواهد گرفت.

البته در آخرین تلاش‌ها، هارمونی پیشنهاد پاداش را به ۱۰ میلیون دلار افزایش داد. هارمونی گفت:

ما یک فرصت نهایی را برای هکر یا هکرهای درگیر در این تخلف فراهم می‌کنیم تا دارایی‌های دزدیده شده را به طور ناشناس بازگردانند. ۱۰ میلیون دلار از این پول را را نگه دارید و مابقی مبلغ دزدیده شده را برگردانید. در عوض، هارمونی تحقیقات خود را متوقف خواهد کرد.

هارمونی تا ۴ جولای به هکرها برای بازگرداندن پول مهلت داده است.

منبع: coingape

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.