استفاده از ارزهای دیجیتال در اوکراین قانونی شد

قانونی شدن ارزهای دیجیتال در اوکراین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰

بیانیه منتشر شده توسط وزارت تحول دیجیتال خبر از قانونی شدن ارزهای دیجیتال در اوکراین داد. با توجه به این بیانیه، رئیس جمهور اوکراین لایحه‌ای را امضا کرده که فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال را قانونی می‌کند. با بیتستان همراه باشد تا از جزئیات دقیق خبر مطلع شوید.

وزارت تحول دیجیتال روز چهارشنبه بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن ذکر شده ولودیمر زلنسکی (Volodymyr Zelensky)، رئیس جمهور اوکراین لایحه‌ای را امضا کرده که فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال را قانونی می‌کند.

با توجه به این لایحه، صرافی‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال برای ادامه فعالیتشان باید در نزد دولت ثبت نام کنند.

در این بیانیه ذکر شده که کمیسیون ملی اوراق بهادار و بازار سهام اوکراین می‌توانند سیاست‌های این کشور در قبال ارزهای دیجیتال را تعیین کنند. همچنین بانک‌ها اجازه خواهند داشت تا برای شرکت‌های ارزهای دیجیتال حساب باز کنند.

وزارت تحول دیجیتال اوکراین بیان کرد:

امضای این لایحه توسط رئیس جمهور اوکراین گامی مهم در جهت راه‌اندازی بازار قانونی برای رمزارزها در این کشور است.

اوکراین برای مدت زمان کوتاهی با مشکل تنظیم قانون برای بازار رمزارزها مواجه بود.

قبل از شروع جنگ بین روسیه و اوکراین، دولت این کشور هنوز استفاده از ارزهای دیجیتال را به عنوان روشی برای پرداخت نپذیرفته بود. با این حال، بعد از حمله روسیه، مردم شروع به درخواست از ارتش برای دریافت کمک با ارزهای دیجیتال کردند. بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به این کشور کمک مالی شد.

لایحه جدید در ۱۷ فوریه در پارلمان اوکراین توسط رئیس جمهور تصویب شد. اکنون اوکراین نیز به کشورهایی پیوسته که قانون نظارتی برای بازار ارزهای دیجیتال خود دارند.

مقررات جدید و پذیرش ارزهای دیجیتال در سراسر جهان

مقررات در بازار ارزهای دیجیتال یکی از موضوعات مهم است. براساس گزارشات، ایالات متحده خواهان قوانین بهتر برای بازار ارزهای دیجیتال هستند. کشورهای دیگری مانند روسیه، هند و اتحادیه اروپا نیز در حال پیشرفت در قوانین نظارتی بازار ارزهای دیجیتال هستند.

همچنین روسیه در مراحل پایانی تدوین قوانین نظارتی در بازار رمزارزها است. این تحولات در بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند دیگر کشورها را نیز  تحت تاثیر قرار دهد.

منبع خبر: crypto.news

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.