ارزش کل قفل شده DeFi حدود ۳۵ درصد افت کرد: این افت ناشی از چیست؟

افت ۳۵ درصدی ارزش کل قفل شده DeFi
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

بیتستان: روند نزولی اخیر بازار، بر روی بازار مالی غیرمتمرکز (DeFi) نیز تاثیر گذاشت. فضایی که در سال ۲۰۲۱ به طور چشمگیری رشد کرده بود، اکنون در حال از دست دادن ارزش خود است. بر اساس گزارشات سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال اکنون شاهد افت ۳۵ درصدی ارزش کل قفل شده DeFi هستند.

افت ۳۵ درصدی ارزش کل قفل شده DeFi

روند نزولی اخیر بازار، بر روی بازار مالی غیرمتمرکز (DeFi) نیز تاثیر گذاشت. فضایی که در سال ۲۰۲۱ به طور چشمگیری رشد کرده بود، اکنون ارزش خود را از دست می‌دهد. طبق گزارشات، ارزش کل قفل شده دیفای به قدری کاهش یافته که برای اولین بار به زیر ۱۰۰ میلیارد دلار افت کرده است.

این میزان در سال گذشته به اوج خود یعنی ۲۵۰ میلیارد دلار رسیده بود.

در حال حاضر ارزش کل قفل شده بازار مالی غیرمتمرکز ۷۱/۳۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. از آن جایی که تنها در هشت ماه گذشته این رقم ۲۵۰ میلیارد دلار بود، این افت موجب بروز نگرانی در کاربران شده است.

طبق گزارشات، آخرین باری که TVL دیفای این مقدار کاهش یافت، آوریل سال ۲۰۲۱ بود. نا گفته نماند که ارزش کل قفل شده دیفای نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد افت کرده است.

افت ارزش کل قفل شده

همانطور که می‌دانید در چند ماه گذشته بازار روند نزولی داشت و بیشتر رمزارزها نیز در این روند، افت و ضرر دو رقمی ثبت کردند. این روند نزولی بر بازار مالی غیر متمرکز دیفای نیز تاثیر گذاشته و منجر به افت ۳۵ درصدی TVL شده است. در نظر داشته باشید که دیفای در این افت بازار ۳۰ میلیارد دلار سرمایه از دست داده است.

یکی از جذابیت‌های اصلی فضای دیفای برای کاربران این بود که در این بازار نظارت موسسات و بانک‌ها وجود نداشت. از آن جایی که این موضوع توجه کاربران را جلب می‌کرد، فضای دیفای به سرعت رشد کرد.

افت ارزش کل قفل شده دیفای

فروپاشی شبکه ترا و مشکلات موجود در پلتفرم سلسیوس و همچنین روند نزولی بازار منجر به افت ارزش کل قفل شده این بازار شده است.

منبع: bitcoinist

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.