لونا در یک روز، ۲۰ درصد افت کرد: سقوط قیمت تدام پیدا می‌کند؟

افت ۲۰ درصدی لونا در یک روز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

بیتستان: قیمت رمزارز لونا در یک روز نزدیک به ۲۰ درصد کاهش یافت. دلیل اصلی افت ۲۰ درصدی لونا در یک روز، فروش بیش از حد این رمزارز توسط نهنگ‌های بزرگ اعلام شده است. در طرف مقابل، UST (استیبل کوین شبکه ترا) نیز پیوند دلاری خود را برای مدت کوتاهی از دست داد و به ۰/۹۸ دلار افت کرد.

افت ۲۰ درصدی لونا در یک روز

به دلیل افزایش حس ترس و تردید بین سرمایه‌گذاران لونا، این رمزارز افت شدیدی در یک روز داشت. جفت LUNA/USD بین ۷ تا ۸ مه ۲۰ درصد کاهش یافت و به ۶۱ دلار رسید که پایین‌ترین سطح در سه ماه اخیر است.

افت ۲۰ درصدی قیمت لونا پس از اینکه یک نهنگ ۲۸۵ میلیون دلار UST را فروخت، اتفاق افتاد. در همین حال استیبل‌کوین شبکه ترا نیز برای مدت کوتاهی پیوند دلاری خود را از دست داد و به قیمت ۰/۹۸ دلار سقوط کرد.

همان طور که می‌دانید، طبق سیاست پولی بنیاد ترا، LUNA به عنوان یک دارایی برای حفظ ارزش دلاری UST عمل می‌کند. بنابراین، زمانی که ارزش UST بالاتر از ۱ دلار باشد، پروتکل Terra کاربران را تشویق می‌کند تا LUNA را بسوزانند. برعکس، زمانی که قیمت UST به کمتر از ۱ دلار می‌رسد، این پروتکل به کاربران برای سوزاندن UST و ترید LUNA پاداش می‌دهد.

ویل کومینز، محقق و تحلیلگر ارزهای دیجیتال خاطرنشان کرد، وقتی عرضه UST افزایش می‌یابد، ارزش LUNA نیز افزایش خواهد یافت. عرضه بیش از حد روزانه با وجود تقاضای کم کاربران، ممکن است قیمت LUNA را پایین بیاورد.

منبع: cointelegraph

ترا
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.