استیبل کوین DAI پشتوانه دلاری خود را از دست خواهد داد؟

آیا استیبل کوین دای پشتوانه دلاری خود را از دست خواهد داد؟
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱

آیا استیبل کوین دای پشتوانه دلاری خود را از دست خواهد داد؟  برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

آیا استیبل کوین دای پشتوانه دلاری خود را از دست خواهد داد؟

تحریم‌های وزارت خزانه‌داری ایالات متحده علیه Tornado Cash، ران کریستنسن (Rune Christensen)، بنیانگذار MakerDAO، را به این باور رسانده است که با داشتن ۳٫۵ میلیارد دلار وثیقه USDC در شرایط ریسکی بسیار بزرگی قرار دارد.

کریستنسن بیان کرد MakerDAO باید به طور جدی برای هر اتفاقی آماده شود و در ادامه گفت:

  در حال انجام تحقیقات بیشتری در مورد پیامدهای تحریم Tornado Cash هستم و متأسفانه پیامدهای این تحریم‌ها بسیار جدی‌تر از آن چیزی است که در ابتدا فکر می‌کردم. احتمال این که توکن‌ها به راحتی پیوند خود را در برابر دلار از دست بدهند وجود دارد. این مورد بسیار نگران کننده است.

داده‌ها نشان می‌دهند MakerDAO در حال خرید ۳٫۵ میلیارد دلار ETH است. این حرکت نشان می‌دهد که  کریستنسن تصمیم دارد ذخایر USDC خود را فروخته و در مقابل اتریوم خریداری نماید.

USDC در حال حاضر ۳۲٫۷ درصد از ذخایر MakerDAO را تشکیل می‌دهد. این پروتکل بیش از ۱۱ میلیارد دلار وثیقه در خزانه خود دارد.

البته اعضای برجسته جامعه کریپتو از ایده‌ی تبدیل USDC به ETH شدیدا انتقاد کرده‌اند. MakerDAO یک ضرب‌کننده‌ی استیبل‌کوین غیرمتمرکز است، که به کاربران اجازه می‌دهد با ارسال وثیقه، ارز دیجیتال DAI را ضرب کنند، که هدف آن حفظ برابری این استیبل‌کوین با دلار آمریکا است.

منبع: cryptobriefing

اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.