بیش از ۱۱ هزار بیت‌کوین پس از ۷ سال فعال شد! خبری در راه است؟

جابه جا شدن مقدار زیادی بیت کوین غیر فعال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱

بیتستان: WhaleAlert، یکی از ربات‌هایی است که تراکنش‌های بزرگ را ردیابی می‌کند. این ربات اخیرا اعلام کرد که بیش از ۱۱ هزار بیت‌کوین غیر فعال پس از ۷ سال فعال شده‌اند. به گفته این ربات ردیاب، جابه جا شدن مقدار زیادی بیت کوین غیر فعال به می‌تواند به سرقت Cryptsy مرتبط باشد.

به گفته WhaleAlert، در مجموع ۱۱,۳۲۵ بیت‌کوین غیرفعال پس از ۷/۷ سال فعال شده‌اند. این میزان بیت‌کوین بین ۶۸۹ آدرس مختلف توزیع شده است. همچنین Whale Alert بیان می‌کند که مقدار زیادی از این بیت‌کوین‌ها به سرقت Cryptsy مرتبط هستند.

در سال ۲۰۱۶، صرافی منحل شده‌ی Cryptsy اعلام کرد که به دلیل حمله هکرها که ظاهراً در جولای ۲۰۱۴ رخ داده بود، ورشکسته شده است. قبل از آن، مشتریان Cryptsy به طور گسترده با مشکلاتی مثل تاخیر در برداشت مواجه شده بودند.

پس از آن، مدیر عامل و بنیانگذار Cryptsy توسط مشتریان ناراضی متهم به کلاهبرداری شد، اما در سپتامبر ۲۰۱۷، یک قاضی فدرال در فلوریدا با بررسی پرونده اعلام کرد که واقعاً ۱۱,۳۲۵ بیت‌کوین به سرقت رفته، اما دادگاه نتوانسته دزد را شناسایی کند.

مشخص شدن سوری بودن هک صرافی Cryptsy

در ژانویه امسال، پل ورنون (Paul Vernon) توسط وزارت دادگستری ایالات متحده به کلاهبرداری، پولشویی و فرار مالیاتی متهم شد. گفته می‌شود که وی بیش از یک میلیون دلار از کیف پول صرافی سرقت و آن را به حساب بانکی خود منتقل کرده است.

پس از نقل مکان به چین در سال ۲۰۱۶، خود ورنون صرافی را هک و سرمایه مشتریان را به سرقت برده است. وی برای خلاص شدن از این میزان سرمایه و جلب نکردن توجهات، اقدام به خرید عمارت مجلل، یک حلقه الماس و یک ماشین گران قیمت کرده است.

برخی از کاربران توییتر حدس می‌زنند که مقامات ایالات متحده موفق شده‌اند وجوه دزدیده شده را مسدود و بازیابی کنند.

منبع: u.today

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.