ویزا و مسترکارت، روسیه را تحریم کردند

مسدود شدن چندین موسسه مالی روسی توسط مسترکارت و ویزا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰

شرکت ویزا و مسترکارت در بیانیه‌ای اعلام کردند که از تحریم‌های اعمال شده توسط ایالت متحده علیه روسیه پیروی خواهند کرد. همچنین مسدود شدن چندین موسسه مالی روسی توسط مسترکارت و ویزا اجرایی شده است. برای بررسی بیشتر این خبر با بیتستان همراه باشید.

مسدود شدن چندین موسسه مالی روسی توسط مسترکارت و ویزا

شرکت‌های آمریکایی Visa و Mastercard فعال در زمینه ارائه خدمات پول الکترونیکی چندین موسسه مالی روسی را مسدود کرده‌اند. این دو شرکت از تحریم‌های اعمال شده دولت آمریکا به دلیل حمله روسیه به کشور اوکراین پیروی می‌کنند.

شرکت ویزا روز دوشنبه اعلام کرد که تمام تلاش خود برای تبعیت از این تحریم‌ها را خواهد کرد. همچنین دو شرکت ویزا و مسترکارت هرکدام ۲ میلیون دلار برای کمک‌های بشردوستانه اهدا خواهند کرد.

مسترکارت نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد:

ما به همکاری با تنظیم کنندگان قوانین ادامه می‌دهیم تا به طور کامل تعهدات خود را در جهت پیروی از این تحریم‌ها و رعایت آن‌ها انجام دهیم.

یک منبع آگاه به رویترز اطلاع داده که این تحریم‌ها شرکت ویزا را مجبور خواهد کرد تا ارائه خدمات خود را به نهادهایی که به عنوان اتباع ویژه فعالیت می‌کنند نیز متوقف کند. ایالات متحده آمریکا شرکت‌های مالی مختلف روسیه از جمله بانک مرکزی این کشور را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

ایالات متحده بریتانیا، اروپا و کانادا نیز روز شنبه تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کردند. یکی از این تحریم‌ها مسدودسازی دسترسی برخی وام‌دهندگان به سیستم پرداخت بین‌المللی سوئیت اشاره شده است.

در این بین مردم روسیه به سرعت به سمت دستگاه‌های خودپرداز هجوم آورده و روز شنبه و یک‌شنبه را در صف‌های طولانی منتظر ماندند. چراکه این احتمال و نگرانی وجود دارد که کارت‌های بانکی از کار بیافتند و با بانک‌ها برداشت پول نقد را محدود کنند.

منبع: investing

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.