چرا استفاده از NFT و فناوری بلاک‌چین در سرورهای Minecraft ممنوع شد؟

منع استفاده از NFT و فناوری بلاک چین در سرورهای Minecraft 
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ تیر ۱۴۰۱

تیم Minecraft امروز اعلام کرد که اجازه استفاده از NFT و فناوری بلاک چین را در سرورهای خود نخواهد داد. نگرانی در مورد محیط زیست، برابری دسترسی به بازی و ماهیت سوداگرایانه بازار NFT  از جمله دلایل منع استفاده از NFT و فناوری بلاک چین در سرورهای Minecraft هستند. برای خواندن جزئیات بیشتر با بیتستان همراه باشید.

منع استفاده از NFT و فناوری بلاک چین در سرورهای Minecraft

Minecraft امروز اعلام کرد که اجازه استفاده از NFT و فناوری بلاک‌چین را در سرورهای بازی خود نخواهد داد.

تیم توسعه‌ی بازی اعلام کرد دلیل این کار به نگرانی‌ها در مورد برابری دسترسی و ماهیت سوداگرایانه بازار NFT باز می‌گردد. همچنین توسعه دهندگان بازی Minecraft قبلاً در Climate Replay در مورد تأثیرات مخرب زیست محیطی NFTها ابراز نگرانی کرده بودند.

تیم Minecraft اعلام کرد که از ادغام NFTها با این بازی حمایت نخواند کرد. همچنین این شرکت در ادامه اضافه کرد که فناوری‌های بلاک چین در برنامه‌های مشتری و سرور بازی نیز مجاز نیستند و نمی‌توان از محتوا و مدهای درون بازی برای ایجاد دارایی دیجیتال استفاده کرد.

Minecraft خاطرنشان کرد که صاحبان سرور می‌توانند برای دسترسی به سرور هزینه دریافت کنند اما با توجه به این که همه بازیکنان باید تجربه یکسانی داشته باشند، نمی‌تواند NFTها را با بازی ادغام کند زیرا این فناوری می‌تواند احساساتی مثل کمبود و یا طرد شدن در کاربران دیگر ایجاد کند.

این تیم همچنین درباره ماهیت سوداگرایانه NFT هشدار داد و اعلام کرد که NFT‌ها ممکن است در نهایت برای بازیکنانی که آن‌ها را خریداری می‌کنند، هزینه هنگفتی داشته باشد. همچنین نسبت به تقلب و تورم قیمت‌ها در حوزه‌ی NFT ها هشدار داد.

Minecraft در اطلاعیه امروز به نگرانی خود در مورد اثرات زیست محیطی NFT ها اشاره نکرد. با این حال، Climate Replay، گروهی از توسعه دهندگان Minecraft، در ماه آوریل مقاله‌ای را منتشر کردند که به این موضوع نیز پرداخته بود.

منیع: cryptobriefing

اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.