ذخایر بیت کوین ماینرها در سال ۲۰۲۱ به اوج خود رسید؛ آیا کنترل بازار در دست ماینرها خواهد بود؟

ذخایر بیت کوین ماینرها در سال ۲۰۲۱ به اوج خود رسید
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ آذر ۱۴۰۰

طبق بررسی‌های انجام شده، ذخایر بیت‌کوین ماینرها در سال ۲۰۲۱ میلادی به بالاترین سطح رسیده است. ذخایر بیت‌کوین ماینرها در حالی به بالاترین حد خود رسیده که قیمت رمزارز بیت‌کوین در نزدیکی سطح ۵۰ هزار دلار قرار دارد. بعد از اعلام خبر به اوج رسیدن ذخایر بیت کوین ماینرها در سال ۲۰۲۱، قیمت بیت‌کوین اندکی کاهش پیدا کرد. با بیتستان همراه باشید.

طبق داده‌های منتشر شده توسط CryptoQuant، تعداد بیت‌کوین‌هایی که توسط ماینرها نگهداری می‌شود، در حال حاضر به بالاترین حد سالانه خود رسیده است.

CryptoQuant اعلام داشت که استخراج کنندگان بیت‌کوین در مجموع بیش از ۱/۸۵ میلیون بیت‌کوین در اختیار داشتند که در اواخر هفته قبل کمی کاهش پیدا کرد، اما داده‌های جدید نشان می‌دهند که ماینرها قصد دارند بیت‌کوین را به جای عرضه در بازارهای ثانویه، نگهداری کنند.

انباشت بیت‌کوین در مقادیر زیاد موجب شد که قیمت این رمزارز در ماه دسامبر کاهش داشته باشد. کاهش قیمت بیت‌کوین بر دیگر ارزهای بازار مثل اتر (ETH)، XRP، بایننس کوین (BNB) و غیره تاثیر داشت.

در حال حاضر عنوان می‌شود که یکی از دلایل کاهش قیمت بیت‌کوین، تلاش‌های ناموفق این رمزارز برای باز پس گیری سطح ۵۰ هزار دلار است.

ذخیره بیت‌کوین توسط ماینرها، یک بهانه برای صعودی شدن بیت‌کوین:

ذخیره بیت‌کوین توسط ماینرها، بهانه صعودی برای بیت‌کوین:

با وجود اینکه ذخایر بیت‌کوین استخراج کنندگان در سال ۲۰۲۱ به اوج خود رسیده است، تحلیلگران باز هم پیش‌بینی می‌کنند که نمی‌توان دلیلی بر صعود قیمت این رمزارز عنوان کرد.

ذخایر ماینر BTC شاخصی است که نشان می‌دهد استخراج کنندگان چند سکه در کیف پول خود دارند. در واقع ماینرهایی که بیت‌کوین‌های استخراج شده را در کیف پول‌های خود نگهداری می‌کنند، قدرت این را دارند که میزان عرضه در بازار را کنترل کنند.

به عنوان یکی از قوانین اصلی بازارهای مالی، تقاضای بیشتر در کنار کمبود، موجب خواهد شد که قیمت افزایش پیدا کند، در این زمان ماینرها دست به کار شده و می‌توانند بازار را تا حد زیادی کنترل کنند.

تاثیر کاهش قیمت بیت‌کوین بر آلت‌کوین‌های بازار:

تاثیر کاهش قیمت بیت‌کوین بر آلت‌کوین‌های بازار

در حال حاضر با کاهش قیمت بیت‌کوین، آلت‌کوین‌ها نیز با کاهش قیمت مواجه شده‌اند. اتریوم در جمعه گذشته با قیمت ۴۷۰۰ دلار معامله می‌شد، اما در اثر سقوط بیت‌کوین؛ قیمت آن هم به ۳۵۰۰ دلار کاهش پیدا کرد. خوشبختانه قیمت این رمزارز بعدا به ۴۴۰۰ دلار هم رسید، اما به سبب نزولی بودن بازار، دوباره به ۴۰۰۰ دلار تنزل یافت.

به جز اتریوم، دیگر آلت‌کوین‌های بازار رمزارزها نیز کاهش قیمت داشتند.

منبع: coinchapter

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.