مونرو محبوب دل مجرمان: استفاده از مونرو در بین مجرمان همچنان بیشتر می‌شود

استفاده از مونرو در فعالیت های مجرمانه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

گزارشات ارائه شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاک‌چین CipherTrace رشد ۵۰۰ درصدی استفاده از مونرو در فعالیت های مجرمانه را نشان داد. استفاده از ارز دیجیتال مونرو (Monero) در فعالیت‌های مجرمانه از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ این مقدار افزایش یافته است. برای اطلاع از ادامه خبر با بیتستان همراه باشید.

استفاده از مونرو در فعالیت های مجرمانه

گزارش ارائه شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاک‌چین CipherTrace، نقش ارز دیجیتال مونرو در افزایش حملات باج‌افزارها را نشان می‌دهد. طبق این گزارش، میزان استفاده از مونرو در فعالیت‌های مجرمانه از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ حدود ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است که در این مدت مجموع پرداخت‌هایی که با استفاده از ارزهای دیجیتال در فعالیت‌های مجرمانه انجام شده به ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است.

براساس تحقیقات، سال گذشته شاهد افزایش تقاضا برای پرداخت‌های مرتبط با فعالیت‌های مجرمانه در مونرو بودیم. حداقل ۲۲ نوع باج افزار فقط از مونرو استفاده می‌کنند و حداقل هفت مورد از آن‌ها از بیت‌کوین.

قابل ذکر است که این گزارش به یک باند باج افزاری روسی زبان به نام Everest Group اشاره می‌کند که ادعا می‌کنند در  اکتبر سال گذشته سیستم امنیتی دولت ایالات متحده را هک کرده بود.

طبق گزارشات CipherTrace این گروه باج افزاری در تلاش است تا داده‌هایی را در شبکه مونرو به قیمت ۵۰۰,۰۰۰ دلار بفروشد.

مونرو یک ارز دیجیتال مبتنی بر حریم خصوصی است که با استفاده از توابع پیشرفته برای رمزنگاری، اطمینان حاصل می‌کند که هیچ‌کس نمی‌تواند به اطلاعات تراکنش‌ها از قبیل هویت ارسال کننده، دریافت کننده و حجم تراکنش، دسترسی پیدا کند.  به همین دلیل تبدیل به رمزارزی شده که در حملات باج‌افزاری از آن استفاده می‌شود.

بلاک‌چین مونرو در ماه ژوئیه برای حفظ حریم خصوصی خود یک هارد فورک خواهد داشت.

منبع: Cointelegraph

مونرو
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.