توضیحات تکمیلی رئیس سازمان بورس در مورد ماینرها

توضیحات تکمیلی رئیس سازمان بورس در مورد ماینرها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ مهر ۱۴۰۰

چند روز پیش خبر پیدا شدن ماینر در ساختمان بورس ایران خبر ساز شد و تیتر اول روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها را به خود اختصاص داد. در پی این اتفاق مدیرعامل سازمان بورس و اوراق بهادار ایران از سمت خود استعفا داد. به دنبال واکنش‌های ایجاد شده، علی صحرایی، مدیر عامل شرکت بورس تهران، مطرح شدن چنین خبری را اشتباه خواند و آن را تکذیب کرد؛ اما چندی نگذشت که سازمان بورس و اوراق بهادار، خبر پیدا شدن ماینر در این شرکت را تایید کرد. توضیحات تکمیلی رئیس سازمان بورس در مورد ماینرها را در بیتستان بخوانید.

توضیحات تکمیلی رئیس سازمان بورس در مورد ماینرها

رئیس سابق سازمان بورس در خصوص ماینرهای خریداری شده توسط این شرکت گفت:

ماینرهای بورس در ابتدای سال ۹۹ خریداری و شروع به بهره‌برداری شدند، اما در آن زمان استفاده از این دستگاه‌ها به شکل امروز، تخلف شمرده نمی‌شد و راحت‌تر می‌توانستیم از آن‌ها استفاده کنیم. از این رو تا شهریور ماه حدود سه و نیم بیت کوین ماین شد و بعد هم آن را متوقف کردیم.

در ادامه جزئیات بیشتری از توضیحات رئیس سازمان بورس در مورد ماینرها را به طور کامل برای شما شرح می‌دهیم.

دستور بازنگری مقررات استخراج ارزهای دیجیتال توسط رئیسی

جزئیات خبر را در ادامه بخوانید

دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس ایران درباره کشف ماینر در شرکت بورس تهران گفت:

این موضوع در حال رسیدگی است و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد قضیه روشن شده است.

رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین گفت:

عده‌ای هنوز فرق بین شرکت بورس و سازمان بورس را نمی‌دانند و به این افراد باید توضیح داد که شرکت بورس تهران یکی از شرکت‌هایی است که در عملیات اجرایی بازار سرمایه و کنار شرکت‌های فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی انجام وظیفه می‌کند و این چهار شرکت و چند شرکت دیگر در بازار سرمایه تحت نظارت سازمان بورس هستند اما از لحاظ مدیریتی و مالکیتی ارتباطی با یکدیگر ندارند و تنها تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار هستند.

وی همچنین تصریح کرد:

بر اساس مستندات موجود و بررسی‌های انجام‌شده و گزارش‌هایی که دریافت شده و همچنین توضیحاتی که از اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بورس دریافت شده است، این موضوع به ماه‌های پایانی سال ۹۸ برمی‌گردد که در آن یک کمیته شامل دو نفر از اعضای هیئت مدیره شرکت بورس تهران به همراه مدیرعامل و چند تن از مدیران شرکت بورس تصمیم می‌گیرند که تعدادی دستگاه ماینر خریداری و بهره‌برداری کنند.

دهقان دهنوی افزود:

آنان ادعا می‌کنند که در آن زمان به‌دنبال کار تحقیقاتی در این زمینه، استفاده از امکانات موجود و فعالیت اقتصادی بوده‌اند و در همین راستا در دو نوبت یک بار به تعداد ۵۰ دستگاه و یک نوبت به تعداد ۳۲ دستگاه ماینر خریداری شده است.

وی توضیح داد:

با این بررسی‌ها وقوع تخلف در شرکت محرز شد و سازمان بورس در راستای اهداف اصلی خود یعنی ارتقای شفافیت وظیفه خود دانست که از این موضوع پرده بردارد.

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.