بازی بلا‌ک‌چینی همسایه‌ من آلیس + آموزش کامل بازی

بازی همسایه من آلیس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 7 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

بازی‌های بلاک‌چینی کسب درآمد از بازار کریپتوکارنسی را برای افرادی که علاقه‌ یا حوصله یادگیری تحلیل را ندارند هم ممکن کرده‌اند. یکی از بازی‌هایی که در این حوزه سروصدا به‌پا کرده است، بازی بازی همسایه من آلیس (My Neighbor Alice) است که در سال ۲۰۲۱ به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شد. در این مقاله قصد داریم به بررسی بخش‌های مختلف این بازی پرداخته و با راه‌های کسب درآمد از آن آشنا شویم.

بازی بلاک‌چینی همسایه من آلیس (My Neighbor Alice) چیست؟

بازی بلاک‌چینی همسایه من آلیس + آموزش بازی

 

همسایه من آلیس (My Neighbor Alice) یک بازی چندنفره و آنلاین است که در مجمع‌الجزایر Lummelunda Archipelago (یک سرزمین خیالی) اتفاق می‌افتد. آلیس که بازی حول محور شخصیت او می‌گردد، از افراد بومی این جزیره است که برای رونق دادن به آن از دیگران دعوت می‌کند تا در این جزایر به او بپیوندند. هرکسی که در بازی زمین می‌خرد، همسایه‌ی آلیس خواهد بود.

نسخه اولیه این بازی در ژانویه ۲۰۲۱ عرضه شد و نسخه‌ی کامل بازی قرار بود در ژانویه ۲۰۲۰ یعنی ماه گذشته منتشر شود اما تیم توسعه‌دهنده بازی هنوز آن را به بازار ارائه نکرده‌اند. تیم توسعه‌دهنده بازی وعده دادند که تا پیش از پایان سال جاری بازی عرضه خواهد شد.

بازی همسایه من آلیس (My Neighbor Alice) چگونه کار می‌کند؟

در بازی هر شخص می‌تواند بخش‌هایی از زمین‌های این جزیره را خریداری کند و به مالک آن تبدیل شود. افراد در همسایه من آلیس (My Neighbor Alice) ازطریق آواتارها شناخته می‌شوند و می‌توانند قابلیت‌های متعددی را در طول بازی به آواتارهای خود اضافه کنند.

قطعات زمین در این بازی پلات (Plot) نامیده می‌شوند و در قالب NFT به بازیکنان عرضه می‌شوند. تعداد نسبتا زیادی زمین در بازی عرضه شده‌اند تا هرکس با توان مالی متفاوت بتواند در بازی مشارکت فعال داشته باشد.

این زمین‌ها می‌توانند هم در خود بازی خریداری شوند و هم در بازار آنلاینی (MarketPlace) که در سایت همسایه من آلیس قرار گرفته است. زمین‌های این بازی بصورت قرعه‌کشی (lottery) عرضه می‌شوند تا همه‌ی خریداران شانسی یکسان داشته باشند. تابحال ۳ قرعه‌کشی توسط سایت بازی انجام شده است و قطعات زمین زیادی بفروش رفته‌اند.

مشخصات حداقل سیستم مورد نیاز بازی

سیستم مورد نیاز برای بازی کردن

این بازی جزو معدود بازی‌های بلاک‌چینی است که روی پلتفرم محبوب Steam قرار گرفته است. البته همانطور که در بالا هم اشاره شد هنوز نسخه‌ی کامل بازی عرضه نشده است. اما مشخصات سیستمی موردنیاز منتشر شده نشان می‌دهند که نیازی به سخت‌افزار قدرتمند برای لذت بردن از بازی نیست. در تصویر بالا مشخصات سیستمی لازم، مشخص شده است

گیم پلی بازی همسایه من آلیس

گیم‌پلی بازی در عین ساده بودن از جزئیات جالبی تشکیل شده است که بازی کردن را به یک تجربه‌ی تکراری تبدیل نمی‌کند. گرافیک بازی مینیمال و چشم‌نواز است و خبری از شلوغ‌کاری در آن نیست. جزایر بازی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که گشت‌و‌گذار در آن‌ها تجربه‌ای لذت بخش را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد.

یکی از بازی‌های که تیم سازنده‌ همسایه من آلیس از آن الهام گرفته است، بازی محبوب ماینکرافت (Minecraft) است. گیم‌پلی بازی هم تاحدودی شبیه به نسخه‌ی بهبودیافته‌ی این بازی است. البته گرافیک ماینکرافت بصورت پیکسلی طراحی شده است اما در “همسایه من آلیس”، گرافیک بازی بسیار جذاب‌تر کار شده است.

بازیکنان می‌توانند در محیط وسیع بازی به سفر و گشت‌و‌گذار بپردازند و با کاربران دیگر تعامل داشته باشند. جامعه‌ی آلیس دقیقا مانند جوامع انسانی اداره می‌شود و برای انجام درست کارها همه به یکدیگر نیاز دارند.

آواتارهای بازی

آواتارهای بازی همسایه من آلیس

آواتارهای بازی خیلی متنوع نیستند و بازیکن‌ها در ابتدا ممکن است آواتارهایی شبیه به همدیگر داشته باشند، تنها با پیش‌ رفتن در بازی است که با خرید ویژگی‌های مختلف برای آواتارها می‌توان آن‌ها را توسعه داد و منحصربفرد کرد. همانطور که می‌توانیم در بازی زمین خود را (با خرید دارایی‌های مختلف مانند خانه، حیوانات، سبزیجات و…) بهبود دهیم، این امکان برای آواتارهای بازی هم فراهم است.

نقشه بازی از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

نقشه بازی از چندین جزیره مختلف تشکیل شده است که هرکدام ویژگی‌های جغرافیایی منحصربفرد خودشان را دارند. این جزایر در بازی بصورت زیر تقسیم‌بندی شده است:

  • Snowflake Island

در شمال غربی سرزمین Lummelunda Archipelago واقع شده است و جغرافیای آن سردسیر است.

  • Medieval Plains

این بخش از Lummelunda Archipelago  یک سرزمین تاریخی است که پر از بناهای قدیمی و قدمت‌دار است.

  • Nature’s Rest

سرزمینی جنگلی با طبیعتی وحشی و بکر است. این بخش در شرقی Archipelago  قرار دارد.

  • Lummestad (Town)

شهر اصلی این سرزمین است با فروشگاه‌های متنوع که رویدادهای اصلی بازی در این بخش اتفاق می‌افتند. این شهر در مرکز Lummelunda Archipelago واقع شده است.

  • Sandy Coast

بخش ساحلی این زمین Sandy Coast نامیده می‌شود که از چند جزیره تشکیل شده است.

  • Submerged Islands

جنوبی‌ترین جزیره‌ی درون نقشه این بازی بوده که توسط دریا محاصره شده است.

توکن اصلی بازی (ALICE)

توکن اصلی بازی ALICE

توکن اصلی این بازی که خرید و فروش‌های درون بازی از طریق آن انجام می‌شود ALICE نامیده می‌شود. این توکن بر روی شبکه اتریوم توسعه داده شده است. قیمت فعلی این توکن در زمان نگارش این مقاله در حدود ۷.۲۶ دلار است. در بازی کسب درآمد هم از طریق همین توکن انجام می‌شود و می‌توانید با شرکت در رویدادهای درون بازی این توکن را بعنوان دستمزد بدست آورید.

نحوه کسب درآمد از همسایه‌ی من آلیس

در این بازی از راه‌های مختلفی می‌توان کسب درآمد کرد. در زیر به متداول‌ترین این راه‌ها که توسط نقشه‌ی راه (Roadmap) بازی هم به آن‌ها اشاره شده است می‌پردازیم:

  • کشاورزی

در صورتی که در My Neighbor Alice زمین داشته باشید می‌توانید در آن به کشاورزی و کشت‌و‌کار بپردازید و با فروش محصولات زمین‌تان درآمد فعال داشته باشید.

  • انجام کارهای کاربران دیگر

بازیکنان می‌توانند کارهای سایر کاربران را هم انجام دهند و در ازای آن پول دریافت کنند. بسته به نوع کار هزینه دریافتی هم متفاوت است.

  • سفر در سرزمین‌های مختلف بعنوان فروشنده

My Neighbor Alice یک بازی جهان‌باز (Open-World) است که بازیکنان می‌توانند در سرزمین‌های جذاب آن سفر کنند و با دیگر بازیکنان در تعامل باشند. در این سفرها موقعیت‌های مالی جالبی هم می‌توانند برای شما اتفاق بیفتند.

  • خرید و فروش حیوانات

حیوانات در این بازی قابلیت‌های بسیار متنوعی دارند و بسته به نوع‌شان می‌توانند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. تمام دارایی‌های بازی در قالب NFTها خرید و فروش می‌شوند.

  • طراحی آیتم‌های فشن و فروش آن‌ها در قالب NFT

در بازی علاوه بر خرید NFTها، امکان طراحی و فروش NFTها به دیگر بازیکنان وجود دارد. دارایی‌های مختلفی مانند پوشاک را می‌توان در بازی به سایر کاربران فروخت و از این راه کسب درآمد کرد.

  • شرکت در رویدادهای درون بازی

رویدادهای درونی بازی هرچندوقت یکبار به جریان می‌افتند و در ازای شرکت در این رویدادها و انجام ماموریت‌های خواسته شده می‌توانید توکن ALICE به ازای پاداش دریافت کنید.

آیا My Neighbor Alice یک پروژه DeFi است؟

سیستم دیفای همسایه من آلیس

این بازی از سیستم امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) پشتیبانی می‌کند. در بازی می‌توانید دارایی‌های مختلف مانند زمین، خانه، سبزیجات و… در قالب NFT بخرید و آن‌ها را در ازای درصدی سود به بازیکنان دیگر قرض دهید. هم‌چنین بازیکنان می‌توانند توکن‌های خود را در بازی سهام‌گذاری (Stake) کنند.

یک قابلیت جذاب و متفاوتی که این بازی عرضه کرده است، بلوکه کردن یک درصد از قیمت NFTهای خریداری شده توسط کاربران در خود سیستم است. در اینصورت اگر بازیکنی قصد داشته باشد NFT خود را بفروشد می‌تواند مطمئن باشد که قیمت دارایی او هیچ‌گاه به صفر نمی‌رسد و همیشه ارزشمند خواهد بود.

استیکینگ توکن ALICE

استیکینگ توکن Alice

یکی از راه‌های اصلی کسب درآمد در همسایه‌ من آلیس (My neighbor Alice)، سهام‌گذاری (Staking) این توکن در خود بازی است. درصورتی که توکن‌های ALICE خود را در بازی سهام‌گذاری کنید، بعنوان پاداش درصدی به شما داده می‌شود که می‌توانید از آن برای خرید دارایی‌های ارزشمند درونی بازی استفاده کنید یا آن‌ها را در صرافی‌های آنلاین بفروشید.

قرض دادن (Lending) زمین و کسب درآمد

در این بازی می‌توانیم با قرض دادن NFTهای خود به سایر بازیکنان، درصدی بعنوان کارمزد دریافت کنیم. همانطور که اشاره شد همه‌ی دارایی‌های این بازی در قالب توکن‌های NFT هستند از جمله زمین، خانه‌ها، محصولات کشاورزی و…، این کار توسط پروتکل قراردادهای هوشمند سازمان‌دهی می‌شود.

چه چیزی همسایه من آلیس را منحصربفرد می‌کند؟

بازی همسایه‌ من آلیس (My Neighbor Alice) یک بازی رایگان (Free-To-Play) است که نسخه‌ی کامل آن قرار است بزودی منتشر شود. این بازی علاوه بر گیم‌پلی جذاب و گرافیک چشم‌نواز قابلیت کسب‌ درآمد را از راه‌های مختلف به بازیکنان عرضه می‌کند. تجربه‌ی این بازی دقیقا مشابه با آرمان‌های دنیای متاورس است. یعنی می‌توان یک روز تمام را در آن صرف کرد و هنوز کارهای بسیاری برای انجام دادن وجود دارند.

تیم توسعه دهنده بازی همسایه من آلیس

تیم توسعه دهنده بازی ALICE

Antler Interactive شرکت اصلی توسعه‌دهنده بازی همسایه‌ من آلیس (My neighbor Alice) است که سابقا بازی‌های دیگری مانند SVRVIVE توسط این کمپانی منتشر شده است. این استودیوی بازی‌سازی سوئدی هم انتشار بازی‌های موبایلی و هم‌بازی‌های رایانه‌ای مختلف را در کارنامه خود دارد. تیم توسعه‌دهنده بازی نیز از افراد متخصص و کاربلد تشکیل شده است.

جمع‌بندی

دنیای آینده بازی‌ها متعلق به بازی‌های بلاک‌چینی با کسب درآمد است. همسایه‌ من آلیس (My neighbor Alice) هم یکی از بازی‌های مطرح این حوزه است که البته هنوز راه طولانی‌ای تا جهانی شدن دارد اما پتانسیل‌های فراوان آن باعث می‌شود که بتوان آینده‌ای بسیار درخشان برای این بازی درنظر گرفت. هم‌چنین روزبه‌روز به تعداد همکاران این بازی اضافه می‌شود، بطور مثال اخیرا این پروژه همکاری خود را با متاورس The Sandbox اعلام کرده است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان
سوالات متداول:
آیا بازی همسایه من آلیس رایگان است؟
بله. هرکس می‌تواند در این بازی شرکت کند اما برای کسب درآمد در آن باید زمین و NFTهای بازی را خریداری کنید
از چه راه‌هایی می‌توان در My Neighbor Alice کسب درآمد کرد؟
با کشاورزی و فروش محصولات زمین، سهام‌گذاری توکن‌ ALICE، فروش NFT و...
آیا بازی همسایه من آلیس(My Neighbor Alice) را می‌توان با دوستان بازی کرد؟
بله هرکس می‌تواند به خانواده‌ی آلیس بپیوندد و در کنار یکدیگر بازی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.