تحلیل روند NEAR ،FTT ،ETC و XMR بعد از افت شدید قیمت بیت‌کوین

NEAR ،FTT ،ETC و XMR در تلاش برای بهبود سطح حمایتی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

بیتستان: بیت‌کوین (BTC) از بالاترین سطح قیمتی خود در ۵ آوریل (۴۷,۲۰۰ دلار) به ۴۲,۱۰۷ دلار در ۸ آوریل سقوط کرد. همین امر موجب شد که قیمت اکثر آلت‌کوین‌های اصلی بازار نیز افت کنند. اما ۴ رمزارز NEAR ،FTT ،ETC و XMR در تلاش برای بهبود سطح حمایتی هستند.

بیت‌کوین در هفته‌ای که گذشت، روند به شدت نزولی داشت. به طوری که در ۸ آوریل به سطح قیمتی ۴۲ هزار دلار رسید. همین امر باعث شد تا قیمت اکثر آلت‌کوین‌های اصلی بازار نیز افت داشته باشد.

در بین تمام آلت‌کوین‌هایی که تحت تاثیر کاهش قیمت بیت‌کوین بودند، ۴ آلت کوین NEAR ،FTT ،ETC و XMR در تلاش برای بهبود سطح حمایتی خود هستند.

در ادامه قصد داریم به بررسی روند قیمتی این رمزارزها در هفته‌ی پیش رو بپردازیم.

برای مشاهده تحلیل قیمت بیت‌کوین، به لینک زیر مراجعه کنید

تحلیل قیمت بیت‌کوین

NEAR در حال تلاش برای رسیدن به سطح ۲۰ دلار

Near پروتکل (NEAR) از مقاومت سربار ۲۰ دلار در ۸ آوریل رد شد، از طرفی نیز داده‌های موجود نشان می‌دهند که خرس‌ها به شدت از مقاومت بالا سر دفاع می‌کنند.

قیمت NEAR/USDT می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی ۱۵ دلار کاهش یابد. این سطح خود می‌تواند به عنوان یک سطح حمایتی نیز عمل کند. اگر قیمت از این سطح بازگردد، نشان دهنده‌ی این خواهد بود که گاوها همچنان به خرید ادامه می‌دهند.

با عملی شدن این امر، گاوها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاترین حد برسانند. افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI در محدوده مثبت، مزیتی برای خریداران خواهد بود تا دست به کار شوند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، در این حالت سرمایه‌گذاران اقدامات لازم برای ذخیره سود خود را انجام خواهند داد. در این حالت، احتمال افت قیمت تا ۱۲ دلار نیز به وجود می‌آید.

NEAR ،FTT ،ETC و XMR در تلاش برای بهبود سطح حمایتی

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که قیمت بارها از زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) جهش کرده است. جهش‌های پی در پی نشان می‌دهند که خریداران همچنان به ذخیره کردن NEAR با کاهش قیمت رغبت دارند. اگر قیمت از سطح فعلی بالا رفته و به بالای میانگین محرک نمایی ۲۰ روزه برسد، گاوها دوباره سعی خواهند کرد قیمت را تا سطح ۲۰ دلار بالا ببرند.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و زیر ۱۶ دلار باقی بماند، معامله گران کوتاه مدت ممکن است، به خروج از بازار تمایل داشته باشند. این حالت می‌تواند قیمت NEAR را تا ۱۴/۵۰ دلار نیز کاهش دهد.

تلاش گاوها برای حفظ قیمت FTT

توکن FTX (FTT) در ۲۴ مارس، بالای سطح ۴۹ دلار تثبیت شد، اما گاوها نتوانستند آن را به سطح حمایتی تبدیل کنند. در نتیجه قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه یعنی ۴۷ دلار کاهش یافت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۵ دلار) رسید.

NEAR ،FTT ،ETC و XMR در تلاش برای بهبود سطح حمایتی

این در حالی است که خریداران این رمزارز در تلاشند تا قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند. اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه و مقاومت سربار ۴۹ دلار بازگردانند، خرید در سطوح پایین‌تر افزایش چشمگیری خواهد داشت.

سیر صعودی می‌تواند موجب شود که قیمت به بالای ۵۴ دلار رسیده و تثبیت شود. سپس قیمت FTT/USDT آماده رسیدن به هدف (۶۶ دلار) خواهد بود.

برعکس، اگر قیمت نتواند به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برسد، احتمال شکست به زیر خط روند الگوی مثلث صعودی افزایش می‌یابد. در این حالت قیمت ممکن است تا ۴۰ و بعداً ۳۷ دلار نیز کاهش پیدا کند.

NEAR ،FTT ،ETC و XMR در تلاش برای بهبود سطح حمایتی

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که این جفت در داخل یک الگوی کانال نزولی سقوط کرده است. اگرچه خرس‌ها قیمت را به زیر خط حمایت کشاندند، اما نتوانستند این سطوح را حفظ کنند. از این رو چنین برداشت می‌شود که شکست زیر کانال نزولی می‌تواند یک تله خرسی باشد.

اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رسانده و تثبیت کنند، قیمت می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه نیز افزایش یابد.

تلاش گاوها برای تثبیت قیمت ETC

اتریوم کلاسیک (ETC) با عبور از سطح مقاومتی و تثبیت قیمت بالای مقاومت سربار ۳۸ دلار، یک الگوی کف دو قلو را تشکیل داد. سپس قیمت در ۲۹ مارس به ۵۲ دلار رسید، جایی که کاربران آغاز به برداشت سود کردند. همین امر نیز موجب شد که قیمت به سطح ۳۸ دلار برسد.

NEAR ،FTT ،ETC و XMR در تلاش برای بهبود سطح حمایتی

خریداران سعی خواهند کرد تا دوباره سطح مقاومت را به ۳۸ دلار برسانند. اگر موفق شوند، احساسات کاربران از فروش به خرید تغییر حالت پیدا خواهد کرد.

اما اگر قیمت از سطح فعلی بالاتر رود با عبور از ۳۸ دلار، به بالای ۴۵ دلار برسد، نشان دهنده این خواهد بود که که اصلاح قیمت احتمالا به پایان رسیده است. از این رو خریداران دوباره سعی خواهند کرد قیمت ETC/USDT را به ۵۳ دلار برسانند. شکستن مقاومت و تثبیت قیمت در بالای آن می‌تواند نشانه‌ی از سرگیری حرکت به سمت بالا باشد.

در صورتی که قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه یعنی ۳۵ دلار سقوط کند، این دیدگاه باطل می‌شود.

NEAR ،FTT ،ETC و XMR در تلاش برای بهبود سطح حمایتی

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که ETC از سطح ۳۸ دلار بازگشته است، اما گاوها تلاش می‌کنند تا قیمت را بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تثبیت نمایند.

احتمال کاهش قیمت XMR در صورت پیروزی خرس‌ها

مونرو (XMR) با عبور از سطح مقاومتی و تثبیت در بالای خط روند نزولی، یک تغییر روند بالقوه را نشان داد. اگرچه خرس‌ها سعی کردند قیمت را به زیر خط روند نزولی بکشند، اما گاوها تسلیم نشدند و مانع از عملی شدن نقشه خرس‌ها شدند.

NEAR ،FTT ،ETC و XMR در تلاش برای بهبود سطح حمایتی

اگر خریداران بتوانند قیمت را بالای ۲۳۹ دلار را تثبیت کنند، XMR/USDT خواهد توانست شتاب بیشتری بگیرد و تا ۲۵۵ دلار افزایش یابد.

از سوی دیگر، کاهش قیمت از سطح فعلی، نشان می‌دهد که خرس‌ها به شدت از مقاومت ۲۳۹ دلار دفاع می‌کنند. تثبیت قیمت، زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، اولین نشانه برای کند شدن سرعت روند صعودی خواهد بود. از این جهت احتمال می‌رود که قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی ۱۹۰ دلار کاهش یابد.

NEAR ،FTT ،ETC و XMR در تلاش برای بهبود سطح حمایتی

این جفت در چند روز گذشته یک روند صعودی تدریجی داشت. شکست گاوها در حفظ سطح قیمتی ۲۳۹ دلار باعث شد که معامله‌گران کوتاه مدت سود ذخیره کنند، اما این در حالی بود که خرس‌ها نتوانستند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند.

اگر خریداران توانستند قیمت را به بالای ۲۳۹ دلار رسانده و تثبیت کنند، ممکن است سرعت روند صعودی افزایش یابد. از طرف نیز اگر قیمت یک بار دیگر از سطح ۲۳۹ دلار کاهش یابد، می‌توان احتمال داد که قیمت دوباره تا ۲۰۹ دلار پایین بیاید و برای چند روز در محدوده بین این دو سطح باقی بماند.

برای مشاهده به روز‌ترین قیمت و معامله XMR ،ETC ،FTT و NEAR به لینک زیر مراجعه کنید

معامله XMR ،ETC ،FTT و NEAR

منبع: cointelegraph

اتریوم کلاسیک مونرو
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.