Tap to Pay، قابلیت جدید Apple Pay برای پرداخت با ارزهای دیجیتال

قابلیت جدید Apple Pay برای پرداخت‌های رمزنگاری شده
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

بیتستان: اپل قصد دارد به تازگی فناوری جدیدی را ایجاد کند که در آن، هر گوشی آیفون بتواند مثل یک دستگاه پوز (POS) عمل کرده و پرداخت‌های رمزنگاری شده را انجام دهد. قابلیت جدید Apple Pay برای پرداخت‌های رمزنگاری شده،  Tap to Pay نام دارد و مناسب مشاغل و حوزه‌هایی است که می‌خواهند درآمد و دستمزد خود را در همان لحظه دریافت کنند.

اپل اعلام کرد که قصد دارد Tap to Pay را برای آیفون راه‌اندازی کند. Tap to Pay ویژگی جدیدی است که تلفن‌های هوشمند این کمپانی بزرگ را به یک دستگاه POS تبدیل می‌کند. در این اطلاعیه توضیح داده شده است که دارندگان آیفون به لطف فناوری NFC می‌توانند موبایل خود را به یک دستگاه پوز تبدیل نمایند.

طبق گفته اپل، قابلیت Tap to Pay که به زودی راه اندازی می‌شود، از Apple Pay، کارت‌های اعتباری و نقدی و سایر کیف پول های دیجیتال پشتیبانی خواهد کرد. اساساً مشتریانی که از Coinbase Card ،Crypto.com Visa Card یا یک کارت پرداخت مشابه استفاده می‌کنند، می‌توانند از دارایی‌های دیجیتال خود برای پرداخت از طریق Tap to Pay استفاده کنند.

Tap to Pay، امکان جدید Apple Pay برای پرداخت با ارزهای دیجیتال

اقدام دیگر کمپانی‌ها برای استفاده از ارزهای دیجیتال در معاملات روزانه:

در آگوست ۲۰۲۱، صرافی بزرگ رمزارز Coinbase با Apple Pay و Google Pay ادغام شد و به کاربران اجازه داد تا دارایی‌های رمزنگاری شده را خریداری کنند. این اقدام به مشتریان مستقر در ایالات متحده اجازه می‌دهد تا با استفاده از کارت‌های نقدی و اعتباری صادر شده توسط بانک، از طریق یک پلتفرم پرداخت اصلی که همان Apple Pay است، ارز دیجیتال خریداری نمایند.

در ژوئن ۲۰۲۱، صرافی کوین‌بیس، کوین‌بیس کارت (Coinbase Card) را راه‌اندازی کرد. کوین‌بیس قادر است که به طور خودکار تمام ارزهای دیجیتال را به دلار آمریکا تبدیل کرده و وجوه را به کارت کوین‌بیس شما منتقل کند.

به لطف همین ویژگی، کاربران قادر هستند که با ارزهای دیجیتالی خود خرید و فروش انجام دهند. صرافی Crypto.com هم طرح مشابهی را به نام Crypto.com Visa Card راه‌اندازی کرد که می‌تواند به Apple Pay و سایر کیف پول‌های دیجیتال اصلی اضافه شود.

Apple Pay به احتمال زیاد اجازه خرید مستقیم کالاها و خدمات از طریق بیت‌کوین (BTC) را نخواهد داد، در این حالت احتمالا دارایی‌های رمزنگاری کاربر به مقدار دلاری که دستگاه POS فروشنده برای خرید درخواست می‌کند، تبدیل خواهد کرد.

اپل قصد دارد قابلیت Tap to Pay را برای فروشگاه‌های اپل، سری آیفون XS و گجت‌های جدیدتر عرضه کند.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.