رکورد زنی دوباره هش ریت بیت کوین در سال جدید: سختی استخراج افزایش پیدا می‌کند؟

رکورد جدید هش ریت بیت کوین در سال ۲۰۲۲
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ دی ۱۴۰۰

بیت‌کوین در ۱۵ ژانویه توانست به یک ATH جدید در میزان هش خود دست یابد و این بار رکورد ۲۱۹/۶۸ اگزاهش بر ثانیه (EH/s) را ثبت کند. بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود که سختی استخراج بیت‌کوین در ۵ روز آینده، حدود ۳/۸۳ درصد افزایش پیدا کند. در ادامه جزئیات بیشتری از رکورد جدید هش ریت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ خدمتتان قرار خواهیم داد. با بیتستان همراه باشید.

نرخ هش بیت‌کوین در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود (۲۱۹/۶۸ EH/s) رسید و توانست رکورد جدیدی در سال ۲۰۲۲ ثبت کند. هش ریت بیت‌کوین در اولین روز سال نیز توانسته بود که یک ATH جدید ثبت کند و به ۲۱۹/۵ EH/s برسد.

ماینرهای بیت‌کوین در ۱۵ ژانویه قدرت پردازشی زیادی را به شبکه BTC اختصاص دادند که در پی آن، نرخ هش شبکه پس از ساعت ۱۲:۰۰ صبح (EST) به ATH جدید دست یافت. در زمان نگارش این خبر، قدرت هش شبکه در سطح ۱۹۹ EH/s است.

رکورد جدید هش ریت بیت کوین در سال ۲۰۲۲

افزایش و کاهش نرخ هش بیت‌کوین به اعتراضات گسترده‌ای که مردم قزاقستان داشتند، مربوط می‌شود. پس از اعتراضات مردم، دولت دستور به قطعی اینترنت داد که به دنبال آن، ماینرهای قزاقستانی از شبکه خارج شدند و نتوانستند در استخراج بیت‌کوین نقشی داشته باشند. با خارج شدن ماینرهای قزاق، هش بیت‌کوین ۱۵ درصد افت کرد.

علاوه بر کاهش قیمت و افزایش سختی استخراج بیت‌کوین، برآوردها نشان می‌دهند که هزینه استخراج یک بیت‌کوین، امروز ۳۴ هزار دلار است. Venture Founder یکی از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال اخیراً توضیح داده که هزینه استخراج بیت‌کوین، حدود ۲۰٪ کمتر از ارزش فعلی آن است.

افزایش نرخ دشواری استخراج بیت‌کوین:

پیش بینی می‌شود که دشواری استخراج بیت‌کوین در ۵ روز آینده، حدود ۳/۸ درصد افزایش پیدا کند و به بالاترین حد خود برسد. این درحالی است که پیش‌بینی شده بود، نرخ دشواری استخراج بیت‌کوین، دو هفته پیش به بالاترین حد برسد. با این افزایش، نرخ دشواری استخراج بیت‌کوین به نقطه ۲۵/۳۱ تریلیون خواهد رسید. (بالاترین میزان در تاریخ)

افزایش نرخ دشواری استخراج بیت‌کوین

در روز شنبه، F2pool (بزرگترین استخر استخراج بیت‌کوین) ۱۵/۵۷ تا ۲۸/۸۸ EH/s درصد و دومین استخر بزرگ یعنی Foundry USA، حدود ۱۵/۵۵ تا ۲۸/۸۰ EH/s درصد هش را در اختیار داشتند.

منبع: news.bitcoin

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.