وضع قوانین مالیاتی جدید در تایلند: دریافت ۱۵ درصد مالیات از سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال

قوانین مالیاتی جدید در تایلند برای سرمایه گذاران در ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ دی ۱۴۰۰

طبق گزارشات اخیر، دولت تایلند قوانین مالیاتی جدیدی را برای سرمایه‌گذاران وضع کرده است. براساس گزارشات سرمایه‌گذاران و استخراج‌کنندگان رمزارزها باید مالیات بپردازند. با بیتستان همراه باشید تا از جزئیات دقیق قوانین مالیاتی جدید در تایلند برای سرمایه گذاران در ارزهای دیجیتال مطلع شوید.

قوانین مالیاتی جدید در تایلند برای سرمایه گذاران در ارزهای دیجیتال

براساس گزارشات اخیر، خبرگزاری بانکوک پست روز پنجشنبه گزارش داد که سود حاصل از تجارت رمزارزها در تایلند ۱۵ درصد مالیات بر عایدی سرمایه دارد.

اداره مالیات تایلند همچنین قصد دارد، وظایف نظارتی خود را در بازار افزایش دهد. این اداره وظیفه جمع‌آوری مالیات از معاملات رمزارزها را بر عهده دارد.

اداره مالیات این کشور به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که درآمد خود از رمزارزها را در اظهارنامه مالیاتی سال ۲۰۲۲ بیان کنند تا از مجازات قانونی در امان باشند. مالیات جدید از تمامی سرمایه‌گذارانی که از ارزهای دیجیتال درآمد دارند جز صرافی‌ها، گرفته خواهد شد.

یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل صرافی Zipmex تایلند Akalarp Yimwilai، نگرانی‌های خود را در رابطه با فرایند گزارش‌دهی مالیات رمزارزها و نحوه محاسبه آن‌ها بیان کرد. او گفت:

روش‌‌ها و محاسبات مالیاتی باید مختصر، واضح‌تر و قابل فهم باشند. بسیاری از افرادی که من می‌شناسم می‌خواهند مالیات بپردازند اما نحوه محاسبه آن را نمی‌دانند.

رئیس بانک مرکزی تایلند رسما در اواسط دسامبر اعلام کرده بود که این کشور درحال برنامه‌ریزی برای مقررات جدید در صنعت رمزارزها است.

منبع خبر: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.