آیا هکرهای کره شمال در سرقت بزرگ ۶۲۵ میلیون دلاری دخیل بودند؟

ردپای هکرهای کره شمالی در سرقت ۶۲۵ میلیون دلاری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱

مقامات ایالات متحده، اعلام کردند که ردپای هکرهای کره شمالی در سرقت ۶۲۵ میلیون دلاری دیده می‌شود. لازاروس، گروهی از هکرهای کره شمالی، متهم به سرقت از بریج Ronin شدند. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده مدعی شد که لازاروس، گروهی از هکرهای کره شمالی، بیش از ۶۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال از بریج Ronin که متعلق به Axie Infinity است، سرقت کرده است.

وزارت خزانه‌داری روز پنجشنبه یک آدرس اتریوم را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

نانسن (Nansen)، پلت‌فرم تحلیل بلاک‌چین، آدرس تحریم شده را به عنوان «استثمارگر بریج Ronin» برچسب‌گذاری کرد. همچنین این آدرس کیف‌پول در زمان انتشار ۱۴۸۰۰۰ ETH داشت و تایید شده که این کیف‌پول مستقیما به کلاهبرداری و سرقت بزرگ Ronin گره خورده است.

پلتفرم نانسن به سرمایه‌گذاران و متخصصان ارز دیجیتال کمک می‌کند تا در مورد داده‌های بلاک‌چینی، سیگنال را از نویز تشخیص دهند.

این پلتفرم برای کمک به کاربران خود میلیون‌ها داده را جمع‌آوری و بررسی می‌کند. دلیل محبوبیت این پلتفرم این است که نانسن چشم‌اندازهای کلی را درباره‌ی بازار بلاک‌چین فراهم می‌کند که در پلتفرم‌های دیگر نمی‌توان نظیر آن را پیدا کرد.

شرکت تحلیل ارزهای دیجیتال Chainalysis در توییتی نوشت که این آدرس در هک و سرقت بریج Ronin دخیل بوده است.

شرکت ردیابی Elliptic نیز تخمین زده است که ۱۴٪ از وجوه سرقت شده قبل از پنجشنبه پول‌شویی شده‌اند.

شبکه Ronin در پست وبلاگی خود گفت که FBI، لازاروس را با این سرقت بزرگ مرتبط می‌داند و وزارت خزانه‌داری این آدرس و وجوه داخل آن را تحریم کرده است.

وبلاگ شبکه Ronin در پستی اعلام کرد:

ما هنوز در حال افزودن اقدامات امنیتی اضافی قبل از راه‌اندازی مجدد بریج Ronin برای کاهش خطرات آینده هستیم.

برای اولین بار خزانه‌داری کیف‌پولی را در لیست سیاه خود قرار داد

Ronin یک زنجیره‌ی جانبی است که به بلاک‌چین اصلی اتریوم متصل است اما از توسعه‌دهندگان بازی Axie Infinity، Sky Mavis پشتیبانی می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر استفاده کنند.

Ronin ماه گذشته هک شد و طی این هک ۱۷۳۶۰۰ ETH و ۲۵٫۵ میلیون USDC که ارزشی معادل ۶۲۵ میلیون دلار داشتند را از دست داد. این هک یکی از بزرگترین کلاهبرداری‌های تاریخ ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

یکی از منابع موثق اعلام کرد که این اولین بار است که دفتر تحریم‌های خزانه‌داری، یک کیف‌پول رمزنگاری که مدعی است متعلق به لازاروس می‌باشد را در لیست سیاه خود قرار می‌دهد.

یکی از سخنگویان وزارت خزانه‌داری گفت که این وزارت‌خانه با FBI برای تحقیق درباره گروه Lazarus و Advance Persistent Threat 38 همکاری کرده است. Advance Persistent Threat 38 یکی دیگر از نهادهای کره شمالی است که گمان می‌رود از برنامه‌های مخرب برای سرقت وجوه استفاده می‌کند.

ردپای هکرهای کره شمالی در سرقت ۶۲۵ میلیون دلاری

منبع: coindesk

اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.