در سال ۲۰۲۱، ۲۷۲ میلیون دلار اتریوم توسط هکرهای کره شمالی به سرقت رفته است!

سرقت ۲۷۲ میلیون دلار اتریوم توسط هکرهای کره شمالی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۰

براساس گزارشات، در سال گذشته ۳۹۵ میلیون دلار ارز دیجیتال توسط هکرهای کره شمالی دزدیده شده بود که ۲۷۲ میلیون دلار از این میزان رمزارز به سرقت رفته، متعلق به اتریوم بوده است. با بیتستان همراه باشید تا از جزئیات دقیق سرقت ۲۷۲ میلیون دلار اتریوم توسط هکرهای کره شمالی مطلع شوید.

سرقت ۲۷۲ میلیون دلار اتریوم توسط هکرهای کره شمالی

به گزارش وایرد (Wired)، چینالیسیس (Chainalysis) تخمین زده است که هکرهای کره شمالی در سال گذشته با انجام ۷ حمله امنیتی موفق، حدود ۳۹۵ میلیون دلار از ارزهای دیجیتال را سرقت کرده‌اند. قابل ذکر است که ۵۸ درصد (معادل ۲۷۲ میلیون دلار) از این مبلغ سرقت شده توسط هکرها، رمزارز اتریوم بوده است.

علاوه بر این، تنها یک پنجم از مبلغ سرقت شده متعلق به بیت‌کوین بوده و سهم توکن‌های مبتنی بر شبکه اتریوم نیز ۱۱ درصد عنوان شده است. براساس داده‌های ارائه شده از Chainalysis، مجموع رمزارزهای سرقت شده توسط هکرهای کره شمالی اکنون به ۱/۵ میلیارد دلار رسیده است.

در سال ۲۰۱۸، هکرهای کره شمالی در مجموع ۵۲۲ میلیون دلار نیز دزدیده بودند. جالب است بدانید که گروه لازاروس در سال ۲۰۱۴ نقص گسترده‌ای در شبکه ایجاد کرده بودند که به موجب آن، ۲۷۵ میلیون دلار ارز دیجیتال از صرافی KuCoin مستقر در سنگاپور به سرقت رفت.

براساس گزارشات در سپتامبر، ویرجیل گریفیث (Vitigil Girrifilth) اعتراف کرد که توسعه‌دهندگان اتریوم به کره شمالی برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده کمک می‌کنند.

منبع خبر: u.today

اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.