LooksRare، رقیب اوپن‌سی در اولین روز راه‌اندازی، 100 میلیون دلار NFT فروخت!

فروش 100 میلیون دلار NFT توسط رقیب اوپن‌سی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ دی ۱۴۰۰

OpenSea بزرگ‌ترین بازار فروش NFT در صنعت ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود که در این عرصه یکه تازی می‌کند. پس از ماه‌ها گمانه زنی، یک رقیبت تازه نفس برای این پلتفرم به نام LooksRare ایجاد شد که توانست در اولین روز راه‌اندازی، بیش از 100 میلیون دلار NFT بفروشد. فروش 100 میلیون دلار NFT توسط رقیب اوپن‌سی باعث شد که گمانه زنی‌های زیادی در مورد تسلط اوپن‌سی بر بازار مطرح شود که در این خبر از بیتستان به آن‌ها خواهیم پرداخت.

بر اساس گزارش Dune Analytics، در 24 ساعت گذشته، بازار توکن‌های غیرقابل تعویض نوپا یعنی LooksRare، شاهد 105 میلیون دلار حجم معاملات بود و توانست 613 ETH (نزدیک به 2 میلیون دلار) کارمزد به دست آورد تا در ساعات آینده بین سهامداران توکن LOOKS توزیع شود.

یکی از بنیانگذاران LooksRare گفت:

در حال حاضر OpenSea، یکی از پلتفرم‌های مسلط در صنعت NFTها، که اغلب بیش از 90 درصد حجم معاملات این حوزه را در اختیار دارد، در روز دوشنبه 169 میلیون دلار حجم معامله روزانه داشت، در حالی که LooksRare هم 105 میلیون دلار فروش در روز سه شنبه ثبت کرد.

تا کنون، معامله‌گران زیادی پیش‌بینی کرده‌اند که LooksRare یک قدرت موقتی در صنعت NFTها است. این پلتفرم تاکنون بیش از ۷۵,۰۰۰ آدرس در شبکه اتریوم، ایردراپ توکن لوکز، به ارزش متوسط ​​۳/۵۰۰ دلار دریافت کرده است.

فروش 100 میلیون دلار NFT توسط رقیب اوپن‌سی

اعداد و ارقام منتشر شده حاکی از شروعی داغ برای یک پلتفرم تازه راه‌اندازی شده دارد که به نظر می‌رسد خلا موجود در بازار را پر می‌کند. ماه‌هاست که معامله‌گران NFT از OpenSea خواسته‌اند تا یک توکن منتشر کند تا بر پایه آن، بخش‌هایی از عملیات این پلتفرم غیرمتمرکز شود.

سیاست‌های مدیر فعلی این پلتفرم در مورد اعمال IP و همچنین حذف NFT‌های هک شده از فهرست دارایی‌های دیجیتال اوپن‌سی، باعث شده تا انتقادات شدیدی به آن وارد شود. این منتقدان اعتقاد دارند که اوپن‌سی واسطه‌ای رانت‌جو در یک اکوسیستم غیرمتمرکز است. ارزش این شرکت حدود 13/3 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

راه اندازی LooksRare در یک شرایط خاص و ایده آل:

با کنار گذاشتن این اعداد و ارقام می‌توان پیش‌بینی کرد که پلتفرم LooksRare از نظر حجم معاملات در روزهای آتی کاهش شدیدی را شاهد باشد؛ چرا که گفته شده برخی از معامله‌گران این پلتفرم تنها با هدف به دست آورد ایردراپ وارد آن شده‌اند و بعد از کسب جوایز خود چندان فعال نخواهند بود.

OpenSea اخیراً یک کیسه بوکس محبوب برای منتقدان (چه در داخل و چه خارج از جامعه کاربران ارزهای دیجیتال) بوده است. نبود توکن اختصاصی و همچنین قوانین مناسب برای ادعای حق کپی رایت، موجب شده‌اند تا این پلتفرم با انتقادات شدید رو به رو شود.

علاوه بر این، سیاست‌های غیرشفاف OpenSea در مورد حذف موارد هک شده یا نامناسب از فهرست، باعث شده تا منتقدان نیز به آن انتقاداتی وارد کنند.

می‌توان چنین گفت که شرایط بازار نیز در حال حاضر به نفع این پلتفرم بوده و در زمان مناسبی راه‌اندازی شده است. در میان رکودهای بزرگی که در بازار کریپتو ثبت می‌شود، کاربران NFTها در حال افزایش است.

منبع: coindesk

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.