سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: باید از ظرفیت‌های موجود پلتفرم‌های داخلی تبادل ارزهای دیجیتال استفاده کرد

حمایت سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از صرافی های داخلی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

بیتستان: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، آقای غلام رضا مرحبا بر ظرفیت‌های موجود پلتفرم‌های داخلی تبادل ارزهای دیجیتال تایید کرد و گفت که باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم، نه این که موجب بروز محدودیت برای پلتفرم‌های داخلی شویم. در ادامه به حمایت سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از صرافی های داخلی با جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

حمایت سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از صرافی های داخلی

غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، به ضرورت قانون گذاری در حوزه رمزارز اشاره کرد و گفت که ساماندهی پلتفرم‌های داخلی تبادل ارزهای دیجیتال لازم است.

ساماندهی و استفاده از ظرفیت پلتفرم‌های داخلی جهت تبادل رمزارز یک امر اجتناب ناپذیر است و کسی با آن مخالفتی ندارد، اما باید به این نکته توجه کرد که ساماندهی و قانون گذاری در حوزه رمزارزها به معنای محدود سازی و سوق دادن کاربرها به سمت پلتفرم های خارجی نیست.

وی در ادامه چنین گفت:

پلتفرم‌های داخلی تبادل رمزارز از ظرفیت خوبی برخوردار بوده و باید از آن حمایت صورت گیرد. ما نباید محدودیت ایجاد کرده و جلوی تبادل ارزهای دیجیتال را در پلتفرم‌های داخلی بگیریم. مجلس به دنبال قانونی گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال است و مقرر شده تا مجموعه تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه در مجلس با دولت ادغام شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد:

رمزارزها به خاطر ماهیتی که دارند و در فضای غیرواقعی تولید و استفاده می‌شوند، ممکن است برای سرمایه گذاران در این حوزه مشکلاتی ایجاد کند. ضروری است که در این حوزه قانون گذاری داشته باشیم. افرادی که می‌خواهند وارد فضای رمزارزها شده و تبادلات خود را انجام دهد و پلتفرم‌ها و بخش‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، اگر بدانند که قانون پشت آنان است و از آنان حمایت می‌کند، قطعا با دلگرمی بیشتری در این مسیر حرکت خواهند کرد.

وی در ادامه تاکید کرد:

باید هرچه سریع تر به سمت قانون گذاری در حوزه رمزارزها حرکت کنیم. مجلس نیز تصمیم گرفته این قانون صرفا به صورت یک طرح از سوی مجلس نوشته نشود بلکه با همکاری تمام دستگاه‌هایی که در حوزه رمزارزها فعال هستند نظیر بانک مرکزی،وزارت اقتصادی، وزارت صمت و وزارت ارتباطات این قانون گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال صورت گیرد. با یک نگاه بین دستگاهی در تلاش هستیم تا قانون جامعی در این حوزه نوشته شود تا فعالیت‌ها در این حوزه قانونمند شود.

غلام رضا مرحبا در انتها افزود:

ما با هرگونه محدودیت در این حوزه مخالف هستیم و به عقیده ما باید در یک فضای شفاف و قانون مند حرکت کنیم. قطعا کاربران و پلتفرم‌ها و سایر بخش های فعال در این حوزه نیز از وجود قانون در حوزه رمزارزها استقبال خواهند کرد.

منبع: irna

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.