اجرای آزمایشی رمزارز ملی با پشتوانه مشخص

اجرای آزمایشی رمزارز ملی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ آبان ۱۴۰۰

رمزارز ملی به تازگی توجهات زیادی را به خود جلب کرده و بسیاری از قانون‌گذران فعال در حوزه ارزهای دیجیتال در این رابطه نظرات خود را مطرح می‌کنند. به تازگی یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد اجرای آزمایشی رمزارز ملی با پشتوانه مشخص خبر داده که ادامه قصد داریم به آن بپردازیم. با بیتستان همراه باشید.

اجرای آزمایشی رمزارز ملی

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:

اگر موضوع رمز ارز ملی به شکل آزمایشی در کشور اجرا شود، نقاط ضعف و قوت آن شناسایی خواهد شد و مخالفتی با آن نداریم و در صورت داشتن پشتوانه، مردم هم از آن حمایت می‌کنند.

اصغر سلیمی در رابطه با اجرای آزمایشی رمزارز ملی چنین اظهار کرد:

بحث راه اندازی رمز ارز ملی به شکل طرح در مجلس هنوز مطرح نشده است و در کل ایده این موضوع را رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرده‌اند و این استدلال را کردند که هم اکنون رمز ارزها در جهان در حال رشد هستند و مردم در دنیا به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند، اما در ایران از این ظرفیت استفاده نمی‌شود.

در ادامه می‌توانید این خبر را که در رابطه با رمزارز ملی بانک مرکزی است، بخوانید

شفافیت نظام بانکی با رمزارز ملی بیشتر می‌شود!

وی افزود:

با توجه به اینکه رمزارز ملی هنوز قانون مشخصی ندارد و حمایتی از رمز ارزها نمی‌شود معتقدیم رمز ارز ملی را با ساز و کارهای مشخص و با پشتوانه نفت و … تعریف کنیم و به شکل آزمایشی آن را در کشور اجرا کنیم.

اگر اجرای طرح رمزارز ملی موفق بود می‌توانیم این ایده را تقویت کنیم و توسعه دهیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت:

فعلا بحث رمز ارز ملی در کمیسیون اقتصادی توسط رئیس کل بانک مرکزی مطرح شده است که این کمیسیون ماه آینده بررسی‌های لازم را در این باره انجام خواهد داد و راهکارهای لازم برای اجرای آن را ارائه می‌دهد.

سلیمی تصریح کرد:

اگر از ظرفیت‌های داخلی بهتر استفاده کنیم می‌توانیم نسخه بومی رمز ارزها را به مردم ارائه دهیم تا آنان بتوانند در یک جای مطمئن، قانونمند و با پشتوانه سرمایه گذاری کنند.

وقتی پشتوانه نفت را داشته باشد سود اقتصادی هم به دنبال دارد و اگر موضوع “رمز ارز ملی” به شکل آزمایشی در کشور اجرا شود و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شود، مخالفتی با آن نداریم و در صورت داشتن پشتوانه، مردم هم از آن حمایت می‌کنند.

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.