پیتر شیف پیش بینی کرد بیت کوین تا 10 هزار دلار سقوط خواهد کرد

پیش بینی پیتر شیف در مورد سقوط بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

پیتر شیف با اشتراک گذاشتن الگوی نزولی بیت‌کوین در توییت اخیر خود، سقوط بیشتر بیت‌کوین را پیش‌بینی کرد. وی از منتقدان معروف این رمزارز است و بار اولی نیست کاهش ارزش بیت‌کوین را پیش‌بینی کرده است. برای خواندن جزئیات خبر پیش بینی پیتر شیف در مورد سقوط بیت کوین با بیتستان همراه باشید.

پیتر شیف (Peter Schiff) یکی از معروف‌ترین منتقدان بیت‌کوین بوده و سقوط این رمزارز را در پست اخیر خود پیش‌بینی کرده است. این اولین باری نیست که شیف سقوط بیت‌کوین را پیش‌بینی کرده ولی وی این بار اعلام کرد که دلیل این پیش‌بینی مشکلات فنی‌ای است که این ارز دیجیتال با آن روبه‌رو شده.

شیف در نموداری که در پست اخیر خود منتشر کرده برای بیت‌کوین یک الگوی نزولی قوی به نام «Double Top» در نظر گرفته است.

شیف ۱۰۰۰۰ دلاری شدن بیت‌کوین را پیش‌بینی کرد

پیتر شیف، مدیر عامل SchiffGold، معتقد است اگر بیت‌کوین به زیر ۳۰۰۰۰ دلار سقوط کند احتمال سقوط بیشتر آن و رسیدن ارزش این رمزارز به ۱۰۰۰۰ دلار بسیار زیاد است.

وی اینگونه بیان کرد که در نمودارهای بلند مدت هیچ پشتیبانی وجود ندارد تا از سقوط قیمت جلوگیری کند. احتمال دارد قیمت این رمزارز تا ۱۰ هزار دلار نیز کاهش پیدا کند.

پیش بینی پیتر شیف در مورد سقوط بیت کوین

پیتر شیف، این اقتصاددان حرفه‌ای بر این باور است که بیت‌کوین به پایین‌ترین حد ممکن سقوط خواهد کرد و تمام ارزش خود را که در طول سال‌ها به دست آورده از دست خواهد داد. البته وی معتقد است که این روند نزولی در طولانی‌مدت اتفاق خواهد افتاد و این رمزارز راه درازی تا سقوط کامل در پیش دارد.

تحلیل‌های شیف بر پایه الگوی فنی شناخته شده‌ای به نام “Double Top” بوده و وی معتقد است خط گرد این نمودار ۳۰ هزار دلار است.

الگوی Double Top یا سقف دو قلو

الگوهای Double Top از نوع الگوهای برگشتی یا Reversal بوده و از جمله سیگنال‌های تغییر جهت قیمت محسوب می‌شوند.

الگوی برگشتی الگویی است یک روند قیمت نزولی پس از ورود به این الگو تغییر جهت داده و حالت صعودی پیدا میکند و یا برعکس. معامله‌گران برای یافتن این الگوها نقاط حمایتی و مقاوتی در نمودار ارزها را بررسی می‌کنند.

در الگوی Double Top شکل ظاهری نمودار M شکل است و پس از یک صعود قیمتی، شکل‌گیری آن انتظار می‌رود. این الگو به ما نوید یک روند نزولی را داده و به همین خاطر است که از آن به عنوان یک Bearish Pattern یا الگوی نزولی یاد میشود.

الگوی Double Top یا سقف دو قلو

بررسی صحت این پیش‌بینی

پس از بررسی نمودار هفتگی بیت‌کوین الگوی Double Top مشخصی در آن دیده نمی‌شود و همچنین به نظر نمی‌رسد که این الگو در آینده نزدیک تشکیل شود. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که بیت‌کوین با موفقیت به بالای ۳۵۰۰۰ دلار جهش کرد و حتی به ۴۵۰۰۰ دلار نیز رسید.

حتی با سقوط این رمزارز به ۴۲۰۰۰ دلار باز هم می‌توان گفت تشکیل الگوی Double Top در حال حاضر ممکن نیست. پیتر برانت نیز اخیرا شکل‌گیری الگوی head and shoulders را برای این ارز دیجیتال پیشرو پیش‌بینی کرده بود.

در زمان انتشار، بیت‌کوین به دلیل از دست دادن ۸ درصد از ارزش خود، در قیمت ۴۲۱۰۰ دلار معامله می‌شود.

منبع: u.today

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.