فانتوم در حجم تراکنش‌ها از اولنچ پیشی گرفت

پیشی گرفتن تراکنش‌های فانتوم از اولنچ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۴۰۰

فانتوم در حجم تراکنش‌ها از اولنچ پیشی گرفت. طبق گفته تحلیل‌گران یکی از دلایل آن این است که موقعیت‌های سرمایه‌گذاری خوبی حول ییلد فارمینگ (Yield farming) فانتوم با سپرده‌های استیبل‌کوین وجود دارد. برای خواندن خبر پیشی گرفتن تراکنش‌های فانتوم از اولنچ با بیتستان همراه باشید.

پیشی گرفتن تراکنش‌های فانتوم از اولنچ

در هفته گذشته که تمرکز کاربران رمزارزها روی DeFi بود تراکنش‌های تک لایه‌ای فانتوم از اولنچ (Avalanche) پیشی گرفت. فانتوم (Fantom) یک بلاک‌چین نوظهور است که اخیرا تراکنش‌های آن محبوب شده.

بلاک‌چین‌های تک لایه به پلتفرم‌های بلاک‌چین فردی مانند اتریوم، فانتوم و سولانا اشاره دارند که توانایی پشتیبانی از محصولات و خدمات ساخته شده در شبکه‌های خود را دارند.

دلفی دیجیتال (Delphi Digital) در مورد تراکنش‌های فانتوم و اولنچ در هفته اخیر تحقیقاتی انجام داده. نتایج این تحقیقات نشان داد که بیش از ۱ میلیون تراکنش در شبکه فانتوم و حدود ۷۲۸۰۰۰ تراکنش در اولنچ در اوایل این هفته صورت گرفته است.

با توجه به داده‌های blockchain trackers، چنین حجمی از تراکنش‌ها در فانتوم در ماه سپتامبر نیز مشاهده شده است.

پیشی گرفتن تراکنش‌های فانتوم از اولنچ

شبکه‌های فانتوم و اولنچ طی ۲۴ ساعت اخیر بیش از ۸۵۳۰۰۰ تراکنش پردازش کرده‌اند. افزایش تراکنش در فانتوم عمدتاً ناشی از پروژه‌های DeFi و کاربرانی است که با پروژه‌های فعلی تعامل دارند.

یکی از دلایل محبوبیت فانتوم اعلام همکاری Daniele Sestagalli و Andre Cronje در پروژه آتی فانتوم است. Daniele Sestagalli و Andre Cronje، توسعه‌دهندگان معروفی هستند که در Avalanche، Ethereum و Fantom پروتکل‌های میلیارد دلاری راه اندازی کرده‌اند.

این اعلامیه باعث شده است که توجه‌ها به سمت فانتوم جلب شود.

یون هنگ لین (Yun Heng Lin)، تحلیلگر دلفی دیجیتال گفت: خبر همکاری در پروژه آتی که از فانتوم به عنوان پایه برای استقرار multi-chain با یک مدل توکن جدید استفاده می‌کند، باعث تمرکز توجه‌ها  از اولنچ به فانتوم شده است.

Hundred Finance یک پروژه جدید در فانتوم است که اخیراً توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. این پروژه از مدل محبوب ve-token با بازدهی بالای استیبل‌کوین تا ۳۰٪ APY (بازده درصدی سالانه) استفاده می‌کند. این به نوبه خود سرو صدا به پا کرده و حدس و گمان‌ها نیز حول آن زیاد شد.

DeFi در شبکه‌های دیگر

بلاک چین‌هایی مانند Avalanche (AVAX)، Solana (SOL) و Terra (LUNA) و Fantom (FTM) شاهد رشد در توکن‌های اصلی خود و value locked در پروتکل‌های DeFi در چند ماه گذشته بوده‌اند. از دلایل این امر می‌شود به این مورد که فعالان در صنعت به دنبال فرصت‌های DeFi به دور از اتریوم هستند، اشاره کرد.

فعالیت DeFi در اولنچ شاهد افزایش چند برابری در سال گذشته بود زیرا پروژه‌هایی مانند بازار غیرمتمرکز مالی Wonderland و صرافی غیرمتمرکز Trader Joe محبوبیت یافتند.

مجموع ارزش قفل شده (TVL) در شبکه اولنچ از ۷۲ میلیون دلار در ماه فوریه به ۱۳ میلیارد دلار در دسامبر افزایش یافت و آن را به چهارمین شبکه بزرگ DeFi در جهان تبدیل کرد.

پروتکل‌های DeFi مبتنی بر فانتوم تا روز جمعه دارای ۶ میلیارد دلار ارزش قفل شده بودند که این رقم در آوریل گذشته ۲٫۹ میلیون دلار بود.

تراکنش‌های فانتوم از اولنچ

منبع: coindesk

اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.