فیلیپین در حال اجرای آزمایشی ارز دیجیتال ملی خود است

فیلیپین در حال اجرای آزمایشی ارز دیجیتال ملی خود است
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

بیتستان: فیلیپین در حال اجرای آزمایشی ارز دیجیتال ملی است. طبق گفته‌ی بنجامین دیوکنو (Benjamin Diokno)، هدف از اجرای آزمایشی ارز دیجیتال ملی فیلیپین، افزایش ایمنی و انعطاف پذیری سیستم پرداخت است. وی همچنین خاطرنشان کرد که یک CBDC می‌تواند به برنامه‌های یارانه‌ای دولت کمک کند.

اجرای آزمایشی ارز دیجیتال ملی فیلیپین

کشور فیلیپین در صدد اجرای آزمایشی ارز دیجیتال ملی است. طبق گفته‌ی بنجامین دیوکنو (Benjamin Diokno) فرماندار BSP، هدف این پروژه افزایش ایمنی، انعطاف‌پذیری و کارایی سیستم پرداخت کشور است.

از آنجایی که دنیای سیستم‌های مالی در حال تغییر و تحول است، اشکال جدید پول زیرساخت‌های پولی سنتی را که برای مدت طولانی وجود داشته‌اند، به چالش می‌کشند. در حال حاضر، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs) توجه کشورهای مختلف از جمله فیلیپین را جلب کرده است.

در یک رویداد مشترک که توسط Bangko Sentral ng Pilipinas (BSP) (بانک مرکزی فیلیپین) و Alliance برگزار شد، بنجامین دیوکنو، رئیس BSP، اجرای آزمایشی پروژه CBDC را اعلام کرد. به گفته دیوکنو، هدف این پروژه بهبود ایمنی، انعطاف پذیری و کارایی سیستم پرداخت است.

دیوکنو همچنین تأثیر بالقوه CBDCها را آشکار کرد. فرماندار BSP خاطرنشان کرد که یک CBDC می‌تواند به برنامه‌های کمک نقدی دولت کمک کند. او تاکید کرد که همه‌گیری کرونا موجب شد تا سیستم پرداخت سنتی تغییر و تحولات گسترده‌ای را شاهد باشد. دیوکنو معتقد است که می‌توان از ارزهای دیجیتال ملی برای حمایت فوری از آسیب پذیرترین اقشار جامعه استفاده کرد.

درست است که مزایای ارزهای دیجیتال به خصوص ارزهای دیجیتال ملی بسیار زیاد است، اما اشکالات زیادی هم دارد. دیوکنو گفت:

مقامات پولی و تنظیم‌کننده‌ها باید مهارت‌ها و ظرفیت‌های فن‌آوری لازم را برای پیاده‌سازی و مدیریت مؤثر CBDC ایجاد کنند.

در ایالات متحده یکی از اعضای شورای فدرال رزرو خواست که در مورد CBDCها تحقیقات کاملی انجام دهند و ریسک این نوع فعالیت‌ها را به حداقل برسانند. همچنین اشاره کرد که تسلط دلار آمریکا بر پرداخت‌های فرامرزی می‌تواند تحت تأثیر تحولات CBDC در سایر کشورها باشد.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.