احتمال تغییر روند بیت‌کوین و افزایش قیمت این رمزارز: BTC در هفته پیش رو چه روندی خواهد داشت؟

احتمال تغییر روند بیت کوین و افزایش قیمت این رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ تیر ۱۴۰۱

بیتستان: بیت‌کوین موفق شد که در هفته گذشته از سطح ۱۸ هزار دلار بازگردد و روند خود را بهبود بخشد. با وجود رشد بیت‌کوین، همچنان نظرات و دیدگاه‌های مختلفی در رابطه با روند این ارز دیجیتال در طولانی مدت وجود دارد. فاز خرسی بازار نیز بسیار آسیب زننده بوده، به طوری که از ۶ می، وضعیت در منطقه ترس شدید قرار دارد. حال این سوال پیش آمده آیا احتمال تغییر روند بیت کوین و افزایش قیمت این رمزارز وجود دارد؟ در ادامه قصد داریم برای پاسخ به این سوال، روند قیمتی این ارز دیجیتال در هفته پیش رو را بررسی کنیم.

احتمال تغییر روند بیت کوین و افزایش قیمت این رمزارز

بازارهای سهام ایالات متحده از پایین‌ترین سطح خود در هفته گذشته بهبود یافتند که نشان می‌دهد تقاضا برای خرید در سطوح پایین‌تر وجود دارد. بیت کوین (BTC) نیز از ۱۸,۹۱۰ دلار در هفته گذشته بهبود یافت که نشان دهنده احتمال بازگشت سرمایه‌گذاران به سمت بازارهای سرمایه گذاری پر ریسک مثل ارزهای دیجیتال است.

با این حال، تحلیلگران همچنان در مورد بهبود قیمت بیت‌کوین اختلاف نظر دارند؛ چرا که برخی از این تحلیلگران معتقدند این بازگشت قیمت یک تله برای گاوهای بازار بود، در حالی که برخی دیگر فکر می‌کنند این حرکت بیت‌کوین می‌تواند مقدمات به چالش کشیدن سطح میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای (۲۲,۶۲۶ دلار) باشد.

خرسی بودن بازار به احساسات سرمایه‌گذاران نیز آسیب رسانده، به طوری که شاخص ترس و طمع از ۶ می در منطقه ترس شدید باقی مانده است. فیلیپ سوئیفت، خالق پلتفرم تحلیلی LookIntoBitcoin چنین بیان کرده که مدت زمان طی شده در منطقه ترس شدید، بسیار طولانی‌تر از روند طی شده در سال ۲۰۱۸ است.

حالا این سوال پیش آمده که آیا احساسات بازار می‌تواند در جهت افزایش قیمت بیت‌کوین و بازار کریپتو تغییر کند؟ در ادامه به بررسی و پیش بینی روند قیمتی بیت‌کوین در هفته پیش رو خواهیم پرداخت.

تلاش خرس‌های بیت‌کوین برای جلوگیری از افزایش قیمت

بیت کوین در ۱۵ جولای بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰,۸۹۴ دلار) قرار داشت، اما گاوها نتوانستند این سطح را حفظ کنند.

احتمال تغییر روند بیت کوین و افزایش قیمت این رمزارز

متحرک نمایی ۲۰ روزه صاف شده و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی نقطه میانی افزایش یافته. همین امر نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.

تثبیت قیمت بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۳,۴۴۵ دلار) می‌تواند شروع یک روند صعودی باشد؛ چرا که راه را برای افزایش احتمالی قیمت تا سطح ۲۸,۱۷۱ دلار باز خواهد کرد.

در مقابل اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، احتمال این که بیت‌کوین همچنان در سطوح پایین‌تر باقی مانده و معامله شود، بالا خواهد رفت.

احتمال تغییر روند بیت کوین و افزایش قیمت این رمزارز

خرس‌ها در تلاش هستند تا قیمت را به زیر میانگین متحرک‌ها بکشند. اگر موفق به انجام این کار شوند، BTC ممکن است تا ۲۰,۰۰۰ دلار نیز کاهش یابد. در این حالت احتمال سقوط تا سطوح حمایتی نیز وجود دارد.

از سوی دیگر، اگر قیمت از میانگین متحرک‌ها فراتر رود، نشان دهنده فعالیت گاوها برای خرید این رمزارز است. با ادامه یافتن خرید توسط گاوها، بیت‌کوین خواهد توانست به مقاومت سربار ۲۳,۳۶۳ دلار نیز صعود کند.

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین و معامله آن، به لینک زیر مراجعه کنید.

معامله بیت‌کوین

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.